bijrijdster/ verzorgster

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ponyy

bijrijdster/ verzorgster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 17:39

ik heb nu ongeveer 1.5- 2 jaar een meisje dat mijn pony verzorgd en rijd twee dagen in de week. ik heb in het begin erg veel moeite gehad haar met mijn pony te vertrouwen wat ik met iedereen heb dus dat ligt niet aan haar.

maar over het algemeen is ze altijd de afspraken nagekomen en is ze lief tegen mijn pony. wel hebben we allebei verschillende ideen over hoe we met de spullen omgaan maar dat is eigenlijk het enige probleem wat er is.

nu heb ik sinds een een paar weken een heel vreemd en vervelend gevoel bij haar. we zijn een paar keer samen geweest en kreeg toen een heel vreemd gevoel bij haar. hoe ze met paarden omgaat en haar manier van rijden en longeren e.d. dit gebeurd op een hele andere maniet dan ik doe.

voorbeeld mijn pony is 16 en krijgt een paar witte haartjes die moeten er uit van haar en dat doet ze dan ook staat ze een voor een de haartjes eruit te trekken. of haar na het rijden met hoofdstel laten rollen en dat dan heel uitgebreid met de tuinslang staan afwassen. spullen niet goed opruimen.

dit zijn allemaal kleine dingenetjes het grootste probleem is toch wel haar manier van rijden, ik krijg daar gewoon een raar gevoel bij.

nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen, dit meisje is wel twee jaar lang bijna altijd de afspreken nagekomen is.
en toch wel lief is met mijn pony. ook lijkt id geen geen last van te hebben. het kan ook aan mij liggen en ben ik gewoon moeilijk als het om mijn pony gaat.

wat zouden jullie doen?

luuntje

Re: bijrijdster/ verzorgster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 17:52

Moelijk.

Van mijn bijrijdster weet ik hoe ze met mijn paard omgaat. Daar ben ik erg tevreden over.
In het verleden heb ik een bijrijdster gehad die erg lief was voor mijn paard. Maar die er andere gewoonten dan ik op na hield. Met haar ben ik toendertijd gestopt.
Persoonlijk wil ik een bijrijdster die ik kan vertrouwen, waar ik een goed gevoel bij heb.

Misschien dat je kan praten met je bijrijdster wat je dwars zit. Blijf je een raar gevoel houden dan zou ik stoppen met haar.

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 17:56

de haren eruit trekken vind ik wel een heel raar idee. Je gaat dat toch ook niet bij jezelf doen... je ziet toch ook geen oude kale omaatjes lopen

en met het hoofdstel rollen en dan afspuiten weet ik ook niet helemaal... zal vast niet goed zijn voor je hoofdstel....

Ik zou inderdaad met haar gaan praten en zeggen wat je dwars zit en kijken wat zij daar van vind. Als jij je er aan ergerd is het niet goed en vind ik dat je bijrijdster zich er bij moet aanpassen. Het is jou paard dus jij beslist wat er mee gebeurd ook al vinden anderen dat helemaal geen goed idee...

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 19:05

Ik zou gewoon even op haar afstappen en zeggen dat je liever niet hebt dat ze je paard met hoofdstel om laat rollen.
En erop attendeert dat je wel graag wil dat ze alle spullen netjes opruimt.

Zillahx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 20:35

Ik zou gewoon betere afspraken maken. Als ze volgens jou je pony niet goed rijd zou ik haar er niet meer op laten rijden. Als je er een naar gevoel bij hebt lijkt het me erg lastig als ze dus 2x in de week je pony komt rijden, ik zou gewoon met haar gaan praten. Als het nare gevoel niet over gaat kun je nog altijd een andere bijrijder zoeken of gewoon alleen zelf blijven rijden. Het is jouw pony en het zijn jou spullen dus moet zij zich aan jou regels houden.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 20:38

Ik zou open kaart spelen en haar gewoon zeggen dat je niet wilt dat ze zo met je pony omgaat. Het is toch nog altijd JOUW pony, en als jij die dingen die je daar opnoemt niet wilt - wat ik wel snap - is dat toch jouw zaak? Gewoon even zeggen en mss is het daarmee al opgelost! Zoniet... weg er mee Maar goed, hier spreekt iemand die nooit nunca jamais een bijrijdster/verzorgster wilt!

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 08:06

heel makkelijk... je gaat met haar praten dat er jou wat dwars zit.. Het is tenslotte jouw pony dus ze moet het wel op jou manier blijven doen. Misschien heeft dat meisje het helemaal niet in de gaten dat jij je er niet lekker bij voelt hoe ze met je beestje en je spullen omgaat En dan ben jij ervoor om haar er bewust van te maken.
En dan kijk je maar hoe ze hierop reageert.. Ik denk dat het wel mee zal vallen hoor.. Maar het is wel zo: mensen die praten kunnen geholpen worden Succes ermee

lysuma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 07:23

Ik zou inderdaad even met haar praten. Het is toch zonde van een hoofdstel...
En ook dat je moet opruimen. Sommige mensen zien dat gewoon niet. {ervaring met stagelopers}
Wat jij rommel vind, vinden zij heel gewoon.
Gewoon goeie afspraken maken. Het is toch jouw paard??

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 09:36

als je geen goed gevoel hebt dan moet het eerlijk zegen.
denk je dat ze zich wel kan aan passen moet je het wel tegen haar zegen en de eerste paar keren er bij blijft om te kijken

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 10:05

Lang geleden ben ik zelf BR geweest.
Zelf heb ik er inmiddels ook al een paar gehad voor mijn paardje.
Mijn ervaring is dat je dingen bespreekbaar moet houden.
(al geldt dit voor beide partijen)
Zodra je elkaar niet meer spreekt,en er loopt iets verkeerd in de communicatie,gaat het geheid mis!

Vind het nog steeds zonde hoe het tussen mij en mijn laatste BR is gelopen.
Tussen haar en mij is het nog steeds niet goed uitgepraat....

ponyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 15:39

bendankt allemaal voor de reacties. ik heb wel nog contact met haar en heb duidelijke afspraken met haar gemaakt. ik denk dat het daar ook niet aan ligt.

we hebben allebei gewoon hele andere ideeen als het over de omgang met mijn pony gaat, misschien is het dan idd een beter idee om met haar te stoppen.
ik vind het alleen zo moeilijk om weer een ander ervaren iemand te vinden voor mijn pony.

weten jullie iemand?? hahaha

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 15:44

Ik zou gewoon met haar praten en vertellen wat jij of prijs zou stellen qua omgang met je paard..

En ik denk dat het altijd moeilijk blijft om eem goed iemand te vinden voor je paard. Diegene moet toch aan jou eisen voldoen en het moet ook nog is klikken tussen het paard en haar en tussen haar en jou.

Voordat ik Rashida ging rijden heeft Sandra ook heel veel problemen gehad met bijrijdster, omdat Rashida niet 1 van de makkelijkste is. Gelukkig kenden wij elkaar al, dus zij wist wat ze aan mij had en ik wist wat ik aan haar had, dus hadden we een afspraak gemaakt om een keertje proef te rijden. TOen ik er net op zat ging Rashida al bokkend de bak door, maar ik ging gewoon verder met rijden en had er niks van en toen ging Sandra haar andere paard doen en heeft mij alleen in de bak gelaten, toen wist ik ook dat het goed zat en zij ook..