Hoe groot is jouw kast/kist?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Hoe groot is jouw kast/kist?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 15:52

Hoi,

Binnenkort verhuizen we over naar een nieuwe stalling.
Hier hebben ze helaas geen kisten of kasten om je spullen in op te bergen, dus ben ik van plan een kist zelf te gaan maken (mbh mijn vriend)

We zitten wat te tobben over de maat en vroegen ons af hoe groot de kisten/ kasten bij jullie zijn. Is dit goed of had je hem liever een andere maat gehad?

Ik zelf ben aan de ene kant een beetje bang dat de kist te groot wordt, maar dat als we hem kleiner maken al het spul er niet meer in kan. We hebben dus wel een idee van maten, zelf heb ik nooit eerder een kist gehad, vandaar dat ik vraag om maten van jullie zodat we een (beter) idee hebben.
Ik ben benieuwd!

Gwen

Horse_

Re: Hoe groot is jouw kast/kist?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 16:36

Ik zou gewoon kijken wat de andere pensionklanten als formaat aangehouden hebben voor hun kast anders val je zo uit de toon.

Eros

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 16:50

ik heb een hele stal nodig voor eros z'n spullen (hij staat aan huis)
maar ja daar licht dan ook gewoon echt alles van sjabrakken tot winterdekens..
maar idd wat gouda al zei kijken hoe groot de kasten van de andere zijn is wel een slim idee

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 16:57

Ik heb gekeken hoe groot de kasten daar zijn, ieder moet zowieso zijn eigen kast mee nemen.
De kasten die de mensen daar hebben staan, zijn voor mij al te smal en de diepte is niet diep genoeg. Hier past mijn zadel namelijk niet in. Eventueel hebben hadden we nog een ijzeren kast, maar ook hier past mijn zadel niet in. helaas

Ik ga wel de staleigenaar daar bellen om te vragen wat hij wilt qua kasten dan kan ik daar op rekenen. Ik wil inderdaad niet aankomen met een huis van een kast terwijl iedereen kleine kastjes heeft

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 17:08

Ik heb een zadelsteun, een rek van een halve meter hoog, een kast van 2 x 2 x 0,7 en dan nog 2 planken met dekjes Oh ja en nog een rek in de stal en twee poetsbakken en een curver box

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 17:09

De mijne is gemaakt uit watervaste multiplex 60x60 2 meter hoog.Daar zit een beugel in voor mijn zadel en hoofdstel en 2 legplanken.Daarnaast heb ik nog een kist gewoon zo'n hele grote plastieke daar zit mijn eten in .Voor mijn stal hangt een rek met dekens en de rest is thuis wat ik nog heb aan dekens.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 17:09

Voor het zelfde geld maak je een kast en mag je hem niet plaatsen. Je hebt zeker een westernzadel dat je een bredere en diepere kast nodig hebt. Zou ik hem gewoon minder hoog maken als de andere kasten of gewoon zo breed als nodig.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 18:48

Wij hebben hele kleine kasten op de manege waar net je zadel en hoofdstel en een poetskist inpassen.. Ik vind dat erg klein en zeker als je gewend bent dat je een 2 grote kasten tot je beschrikking hebt

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 22:12

Mijn kastje op de pensionstal is ongeveer 1,5m hoog. 0,5m breed en ongeveer 70cm diep. Maar ik vind het te klein. Ik heb zoveel spullen..

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 22:18

Ik heb het nagevraagd over de kasten en de kist die ik wil maken, het maakt in principe niets uit, zolang er niemand gehinderd wordt, maar dat zal niet gebeuren.
Het ging inderdaad om mijn westernzadel

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 22:18

Ik heb een kist laten maken van multiplex. Afmetingen zijn 80cm hoog, 1.20 breed en 65cm over dwars.
Hier zit een zadelsteun overdwars in. Hierlangs heb ik een steel van een bezem vastgemaakt waarover de dekjes hangen.
Een aantal hoofdstelhaakjes aan de zijkanten en wat andere haken voor longeerlijn, bitjes enz. Er passen enkele denkens in die zijn opgevouwen en een curvur-krat waarin mijn verzorgingsartikelen en extra peesjes, halsters, teugels ed inzitten. Hierop staat mijn poetskist.

In het begin vond ik hem erg groot en lomp, dit omdat verder eigelijk iedereen een stalen kast heeft....maar nu is hij aardig vol aan het raken en vind ik hem eigelijk te klein

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 06:20

Hoe groot mijn kast ook is.. hij is altijd te klein!

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 07:27

ik heb een 2 deurs (archief) kast ofzo daar past geen zadel in en al mijn dekens en dekjes liggen ergens anders dus eigenlijk is die te klein

Guuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 07:34

ik heb een kast met een zadelsteun en 3 planken en twee hoofdstelsteunen. daar passen mijn 2 poetsboxen in mijn dekjes en de dekens die ik nodig heb voor dat seizoen in eigelijk heb ik nog steeds niet genoeg ruimte dus liggen alle andere dekjes en dekens die er niet inpassen thuis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 08:02

Ik heb zelfs onder mijn bed de winter dekens liggen .maar ik krijg er een kast bij ,want ik krijg er ook een paard bij

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 08:26

dit is de tekening
Afbeelding
en zo (gedraaid) is het uiteindelijk geworden
Afbeelding
en hij is te klein trouwens

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 08:28

Ik heb twee kasten. Eén kleine in de gang bij de stallen, daar ligt het meeste wat ik dagelijks nodig heb, en één zadel. En nog een grotere kast op de zolder boven de stallen, daar liggen de dekjes en andere frutsels die ik niet vaak gebruik en m'n twee andere zadels.

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 08:44

Als ik jou was zou ik gewoon een beetje de maten van de anderen aanhouden en als dat te klein is doe je hem iets groter dat is vast ook niet zo erg.
Je kunt ook de spullen die je niet nodig hebt (zoals een winterdeken in de zomer, vliegendeken in de winter en sjabrakken die je niet onder je zadel hebt thuislaten). Die nemen veel ruimte in beslag.
Ik zelf heb een best aparte kist hihi...
heeft mn pake gemaakt...
toen ik 10 jaar was (ben nu 14)wou ik zon kist die je van de bovenkant open kan kleppen . Ik heb er geen foto van maar hij is iets van 1,30 breed, 70 hoog en 60 diep ofzo Kwil nu wel graag eentje gewoon in de lengte.... moet ik nog ff mn pake vragen .
En Leille die van jou is echt groot! En dan past nog nie alles erin .

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 09:57

Ik heb precies de kist van de Divoza, zon ijzeren. Alleen dan in hout. De bovenkant kan open (vind ik erg prettig, goed overzichtelijk) En dan onderaan het zadelvak.