Citaat:
Daar zul je weinig van merken als ie op wei staat, voor hetzelfde geld staat ie redelijk rustig in de wei en ontploft ie onder het zadel.
Het idee is om hem nog 4 weken te rijden incl. een wedstrijd. Daarna mag hij 3 weken in de wei spelen.
Citaat:
Misschien heeft je paard net dat ene beetje niet? Dat jij het idee hebt dat ie mat blijft, maar dat ie in feite zichzelf is, alles wat ie heeft geeft?
Dat zou kunnen. Maar omdat hij soms wat fanatiekere dagen heeft en dan wel dat beetje extra laat zien wil ik eerst eens kijken of een extra energie shotje niet net dat beetje verschil uitmaakt. Als hij eens erg stiekem ontsnapt en daarom erg trots op zichzelf is of als hij indruk wil maken op een ander paard, laat hij ook dingen zien waar ik niet van gedacht had dat hij ze kon. Het kunnen zou dus niet het probleem moeten zijn.
Ik zal met dit paard altijd blijven worstelen met het feit dat hij niet graag moeilijke dingen doet. Als dit soort oefeningen iets meer routine worden krijgt hij er ook meer lol in. Daarbij blijf ik heel hard werken om hem te motiveren door heel veel afwisseling. Ik zie die haver dus ook als een extra motivatie voor hem omdat het hem makkelijker afgaat omdat hij meer energie heeft en absoluut niet als wondermiddel (om naar de olympische spelen te kunnen met hem
)