shetlander inrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shetlover

shetlander inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 12:37

hoi,
ik heb een Shetlander van 3 jaar gekregen omdat die verwaarloosd werd ik heb zelf al meerdere Shetlanders maar ik wil dat hij ingereden word maar ben zelf 17 en 1.70 lang en vind het er niet uit zien als ik hem zelf inrij het is wel een grote maat Shetlander vinden jullie dat ik hem zelf moet inrijden of dat ik iemand anders het moet laten doen maar meestal als je een kleiner iemand vraagt dan heb meestal ook een onervaren persoon wat zouden jullie doen???

XxSultanxX

Re: shetlander inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 12:45

ik zou er niet een onervaren persoon op doen...je hebt er niet bij gezet hoe zwaar je bent als je niet zo heel erg zwaar bent kan je hem wel inrijden denk ik maar als je een kleiner iemand kan vinden die wel ervaren is zou ik dat doen en is je shet trouwens breed of erg smal(als hij erg smal is zou ik er zlef niet op gaan)

shetlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 12:47

ik weeg 58 kilo mijn shetlander is eerder aan de brede kant denk wel dat hij me kan houden

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 13:33

Je kan hem aan de lange lijnen beleren en daarnaast leren wennen aan gewicht op zijn rug (je kan er best zelf een keer op gaan zitten)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 13:35

Ik heb mijn shet ook zelf beleert. Eerst gewoon longeren zodat hij de stemhulpen enzo kent. Daarna ik met lange lijnen erachter. Dat pakte mijn merrie goed op. En toen ben ik er voorzichtig eens op gaan zitten, om te kijken hoe ze daar op reageerde. Nu rijd er af en toe een 8 jarig meisje op

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 13:36

ik zou het toch proberen, ik ben ook 42 kilo en 1.65, en ben mijn shet ook aan het inrijden, en die is maar 95 cm... ze vind het heel erg leuk, en helemaal niet erg

shetlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 10:12

dankje wel voor de reactie ik ga hem zelf inrijden lijkt me wel het beste hij kent me heel goed en luistert ook naar mijn stemhulpen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 10:23

zou nog even wachten met er zelf op te gaan ...voor een volwassen shet weeg je dan niet veel maar voor een 3 jarige wel
pas op hun 5e zijn ze sterk genoeg een een zwaarder gewicht te tillen!

doe het eerder en je hebt een grote kans dat je zijn rug en benen verziekt , dat zie je nu niet maar over een paar jaar wel

aan de longe en lange lijnen stap 1 zadeltje er op met 20 kg zak aardappellen en vergeet niet de beugeltjes los te laten (beentjes van kleintjes wiebelen ook ..)

als die dat allemaal netjes accepteerd kun je er kleine lichte kinderen op laten en als die 5 is is hij sterk genoeg om 40+ te gaan tillen voor die tijd raad ik het echt af

ze zijn super sterk als volwassen pony maar groeien vrij langzaam
houd daar aub rekening mee (tussen 3e en 4e jaar is onze shet bv nog 5 cm gegroeid en tussen 4e en 5e jaar zeker nog 2 a 3 en dat lijkt misschien niet veel maar dat is op een kleine pony wel erg veel !)

shetlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 09:47

aan de longe en lange lijnen stap 1 zadeltje er op met 20 kg zak aardappellen en vergeet niet de beugeltjes los te laten (beentjes van kleintjes wiebelen ook)
ik vind dit een heel goed idee want ik vond het niet een super idee om op hem te gaan zitten misschien later maar nu nog niet als hij dan lief is kan eerst mijn zusje erop die weegt ongeveer 25 kilo