betadine shampoo

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elliza66

betadine shampoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 09:27

Hallo,

Ik vroeg me af hoeveel van de shampoo je moet oplossen in hoeveel water om een mokplekje te wassen?

rafikihorse

Re: betadine shampoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 09:47

Met shampoo maakt het niet zoveel uit. Je kunt dit gewoon puur gebruiken, ermee wassen; maar wel goed uitwassen. Daarvoor heet het ook shampoo. Bij de andere middelen van betadine; staat het op de achterkant hoe je het moet gebruiken. En ik denk het eigenlijk ook bij shampoo.

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 10:19

Dat moet je idd gewoon puur gebruiken!!, in oplossing vind ik de werking ervan niet echt geweldig! Ik gebruik zelf scrub, vind ik beter in werking...

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 10:26

hoihoi
is het pure mok? en hoelang heeft je pony het al?

groetjes my

elliza66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 12:42

Ik heb het met een beetje water gebruikt en dat ging wel goed. Hopelijk geneest de mok snel.

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 12:45

Je kan het mokplekje ook evt nog met een beetje vaseline of kootholtezalf nasmeren om het herstel nog iets te bevorderen.

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 13:53

Mij paard heeft nu nog een beetje last van mok.
Maar ik gebruik gewoon betadine shampoo en babyzinkzalf.
Eerst de benen afspuiten daarna betadine erop en weer afspuiten .droogmaken met een handdoek .
En daarna babyzinkzalf.
dit doe ik nou bijna 2 weken en het is nu bijna weg.
Moet wel zeggen hij had het wel erg.

elliza66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 15:50

Ja, die van mij heeft het ook wel best erg. Ik doe er ook mokzalf op, maar ik ben nog maar een paar dagen bezig, dus het is nog afwachten.
Na hoelang mag je eigenlijk resultaat verwachten? Of verschilt dit van paard tot paard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 16:05

Ik was zijn benen er voor de wedstrijd altijd mee, gewoon zo erop met warm water eerst been nat maken. Daarna goed uitspoelen en hele mooie witte benen!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 16:11

Lees even mee. Zag gister dat mijn paard ook in ene mok heeft aan haar witte beentje.
Ik zal ook eens van die shampoo halen heb nu alleen mokzalf. Hebben ze de shampoo ook bij een drogist? Heb wel eens de zalf gehaald bij t Kruidvat daar was hij goedkoper als in de ruitersportzaak.
Laatst bijgewerkt door Horse_ op 18-07-05 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 16:13

Ik gebruik de shampoo idd onverdund. Mokzalf hielp op een gegeven moment niet meer. Ik ben met mokwater van de DA in de weer geweest, en toen dat niet meer hielp met Clinacutin gaan smeren.

Mijn paard staat nu op het land, tot nog toe gaat het goed, maar ik hou mijn hart vast. Denk dat ik maar preventief de kootholtes vet ga houden...

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 16:27

@Cassidy: Ik hield de kootholtes ook altijd preventief vet bij een merrie die flink mok gehad had. Als die huid daar eenmaal echt stuk geweest is lijken ze er toch heel gevoelig voor te blijven. Vet houden scheelt enorm en hoeft niet duur te zijn (ik had Vaseline van huismerk Kruidvat bijvoorbeeld), dus ik kan het je aanraden!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 18:02

gouda schreef:
Lees even mee. Zag gister dat mijn paard ook in ene mok heeft aan haar witte beentje.
Ik zal ook eens van die shampoo halen heb nu alleen mokzalf. Hebben ze de shampoo ook bij een drogist? Heb wel eens de zalf gehaald bij t Kruidvat daar was hij goedkoper als in de ruitersportzaak.

Je kunt idd de betadinescrub/shampoo beter bij een drogisterij halen. In de ruitersportzaak is het vaak onnodig (te) duur.

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 18:06

baby zinkzalf?? wat heeft zink voor werking op de mok dan?

die van mij heeft ook mok maar het gaat niet weg. Het wordt niet meer maar ook niet echt minder.
Ik was ook met betadine schampoo en heb mokzalf gebruikt maar werkt niet helemaal.
Nu smeer ik er maar uierzalf met betadine oplossing erin erop.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 18:09

scrub vind ik lekkerder, is wat dikker. Heb je niet gelijk halve flesje in je hand
je moet de plek natmaken geloof ik en dan soppen tot het wit is, en afspoelen geloof ik.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 21:16

mijn paard kwam uit het land met een been erge mok. Ik was t met betadine scrub, en rij bijna elke dag door de zee. Als ik dan weer op stal ben na een stradn ritje even goed drogen en dan insmeren met levertraan zalf. Het is nu bijna weg en hij had t echt behoorlijk, tot pus aan toe.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 21:48

Gewoon nat maken, shampoo in je hand gieten, ongeveer 2 euro formaat is zat en dan soppen maar. Even laten inwerken en uitspoelen, klaar!