extra eten tijdens drachtigheid?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sjoukjetwist

extra eten tijdens drachtigheid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 18:12

Hoi allemaal,
Ik verzorg een Fries die 3 jaar geleden voor t eerst een veulen heeft gekregen. ze heeft tijden de dracht geen extra voeding gekregen, maar naar mijn idee was dit wel nodig, maar de eigenaar vond van niet. Bijna aan het einde van haar zwangerschap is ze ingestort omdat ze dus iets te weinig kreeg. We zijn haar toen meer bix gaan geven, maar verder niks extra's.
Nu is ze dus weer drachtig, het is nog even afwachten of het allemaal goed gaat, want de eerste keer brak de zwangerschap af!
Nu heb ik dus aan jullie de vraag: wat denken jullie over het eten dat je een drachtige merrie moet geven?

bedankt!

Ididit

Re: extra eten tijdens drachtigheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 09:21

Ze eet voor twee, dus ze moet zeker wel meer krijgen. Vooral de laatste maanden....

Het beste kan je gewoon een veearts bellen en vragen wat hij/zij ervan zegt. Die weten dat toch het beste. Heb je daar geen nummer van, kan je gewoon een fokker zoeken (desnoods gewoon in het telefoonboek) en advies aan hun vragen?

Voor informatie op bokt moet je misschien even bij 'kraamstal' kijken, daar zitten allemaal mensen met merrie's die net veulens hebben gehad of die nu drachtig zijn. Die kunnen je vast beter helpen dan ik kan