wintec zadels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

wintec zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 17:25

Ik vroeg ma af of de wintec issabella dikke kussens heeft en of hij ook geschikt is voor paarden die vrij breed zijn maar ook een hoge schoft hebben.

Nu weet ik dat wintecs een verwisselbare boom hebben. Ik heb een wintec 500 gehad. Waar ik geen passende boom voor kon vinden. En ik hem weg gedaan heb.
Ik vind de wintec issabelle nog steeds geweldig en ik vraag me af of er toch een mogelijkheid bestaat hem passend te krijgen op mijn paard.

Kunnen er ook bomen op maat gemaakt worden?

Anoniem

Re: wintec zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 22:47

Jawel Of zelf te verbuigen, of door een zadelmaker

Of de Isabelle een dikke kussens heeft weet ik niet. Heb zelf een Wintec 2000, maar je kan m wellicht toch laten opvullen?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 13:45

Dat kan dus wel opvullen.

Dan zouden ze toch op elk paard moeten passen? Waarom komt het dan toch voor dat sommige mensen hun wintec niet passend krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 19:46

Er is geen enkel zadel wat op ELK paard past.. echt niet. Ze passen op veel paarden, maar nooit op alles paarden.

Vraag me toch af welke idioot dat de wereld in heeft geholpen... Net zoals westernzadels ook altijd passen, boomloze zadels ook altijd goed liggen etc. etc.

De Wintec heeft als voordeel dat ie ook gewoon opgevuld of geleegd kan worden, en het verwisselbare bomensysteem, dat je veel aanpasmogelijkheden hebt. En dat is het.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 20:08

Een wintec isabelle W. kun je, net zoals elk ander zadel, door een goede zadelmaker passend maken op je paard.

en om jouw vraag te beantwoorden, ik zo'n zadel voor mijn paard van 1.80cm (breed dus !) met een hoge schoft, op maat gemaakt !

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 20:14

Ja ik dacht namelijk als je de kussens kan aanpassen en de boom. Dan moet het toch wel gaan passen.