Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Citaat:Omdat het in handen van een kleine groep zeer ervaren mensen wel nut kan hebben en omdat er een hele grote groep mensen zijn met niet genoeg ervaring die denken dat ze wel tot de 1e groep behoren de spullen kopen zodat de fabrikant er geld aan kan verdienen

runningkawa schreef:Maar die zijn het dan misschien pas gaan leren toen ze al echt wel konden rijden.
Nu denkt iedereen dat van zichzelf.
Vroeger werd je wel ff met de neus op de feiten gedrukt dat je eerst maar eens moest leren rijden.
Nu pikt de jeugd dat niet meer en heeft meteen een bek terug dat ze na 3 jaar manege of 3 jaar verzorg fjord al heel goed kunnen rijden (algemene strekking, niet op iemand hier bedoeld)
En het nut van die hele zooi
De ruitersportzaak rijk maken
En het leuke, de ruitersportzaak waar ik meeestal kom, zegt het zelf ook
Maar als de mensen het zelf willen, vind hij het best, denkt alleen heel wat anders

Met een touwhalster.
rij er nu 1.5 jaar mee dus ervaring heb ik er verlieverlee wel mee
]

) 
Anouar15 schreef:Volgens mij bedoeld ze ook niet dat ze die martingaal gebruikte om het paard aan de teugel te krijgen, maar om haar een beetje bij zich te kunnen houden ipv door de bak scheuren. Of heb ik het verkeerd begrepen?