Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Branca schreef:Niet kopen.
Het is een gebrek dat inderdaad erger kan worden.
Kan van luchtzuigen naar kribbebijten gaan..dan doet ie beiden.
Ik kwam ook leuke paarden tegen..luchtzuigers.. wilde uiteindelijk geen paard met zo'n gebrek.
Is altijd opletten, ook onbewust: wordt t erger?
Daarbij zijn velen op stal er niet van gediend, die kunnen diet zien als afwisseling en kunnen het ook gaan doen.
Daarbij is verkoop ook weer erg moeilijk.
Ik neem aan dat dit paard niet veel kost?
Ik heb een exceem paard gehad, daar heb je toch veel zorg van, zowel mentaal als fysiek. Ik raad het je echt af..hoe leuk en lief en mooi ook.

) dan moet je het doen.
Cassidy schreef:Je kunt haar gewoon kopen hoor, luchtzuigers hebben geen extra koliekrisico. Als ze het alleen maar doet bij het eten, valt de mate van luchtzuigen wel mee, en gaat dat zelden erger worden.
Maar 6000 Euro vind je niet zo heel veel? Daar zou bij mij dan toch nog een heleboel vanaf moeten!

Cassidy schreef:Mag ik je eerlijk zeggen dat ik eerst naar een paard kijk voordat ik de afstamming wil weten? Ik heb de meest vreselijke horken met de meest indrukwekkende stambomen gezien, en ik heb paarden langs zien komen waar ik steil van achterover sloeg en waar de stamboom me niets van zei.
Een goede stamboom is alleen van nut als je er later ook daadwerkelijk mee gaat fokken. Voor de aanschaf van het paard voor een bepaald gebruiksdoel zegt het weinig. Kijk meer naar het kunnen van het paard. De foto is iig veelbelovend, maar dan nog is 6000 Euro in deze tijd erg veel geld voor een paard, helemaal als hij/zij 5 jaar is.