Ik ga op vakantie ---> waar moet ik aan denken!!??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Whisperke

Ik ga op vakantie ---> waar moet ik aan denken!!??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 13:10

Nou ik ga op vakantie maar zonder paard!! Het is niet mijn paard maar van een oudere man die het hele jaar niet naar de paarden om kijkt (zijn 2 paarden). Maar nu ga ik op vakantie en het is de eerste keer dat ik ze 2 weken aan iemand anders moet overleveren (die man heeft de paarden voor de heb) Maar ja nou moet die man er 2 weken voor zorgen maar wat moet ik klaar zetten voor als ik ga ik heb dit op een rijdje gezet!!

-hoevenkrabber
-wat borstels (you never now)
-voor iedere dag het aantal eten wat ze moet hebben op papier zetten!!(anders zijn ze als ik terug ben moddervet)
-zalfje voor event. wondjes
-spray van de DA (moet 2x per dag bij een paard en erop)
-vliegenspray
-halster
-halstertouw
-nummer DA
-nummer hoefsmid
-nummer van mij
-en wat kan ik op papier zetten wat hij niet moet vergeten??
water geven, eten geven, stal uitmesten wat nog meer.

Hoe doen jullie dat, vind het aan een kant best eng omdat de laatste tijd veel ongelukjes zijn gebeurt!!

Anoniem

Re: Ik ga op vakantie ---> waar moet ik aan denken!!??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 14:19

Tip: Maak een lijst met wat de persoon wanneer moet voeren, waar dat te vinden is. Welke hoeveelheden (1 schep bijv.) en maak een tijdschema, zorg daarbij ook dat je een vast tijdstip heb voor die spray, en markeer dat, van dat is belangrijk. Zet ook op dit schema dat bij elke voerbeurt de wateremmer gecontroleerd/of opgevuld moet worden.

Daarnaast een lijst met alle belangrijke telefoonnummers.

Dan zou ik voor het grijpen het halster met touw ophangen, met ook overduidelijk in beeld de borstelkist.

Ik weet niet wat voor soort iemand je gaat vragen, maar als ik oppaste voor andere dieren, voerde ik enkel, en ging ze controleren. Ze dagelijks borstelen of met vliegenspray inspuiten echt niet hoor. Dat zijn zakenw aar ze zonder kunnen

En hoe bedoel je ongelukjes?

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 09:38

Wisper heeft pas in de draad gehangen en heeft hechtingen gehad vandaar die spray aan gezien die eigenaar niet echt er naar om kijkt als ze op wei staan ben ik bang dat ze weer iets heeft als ik terug ben. Nu heb ik met hem al afgesproken dat ze gewoon 2 weken op stal blijven wisper moest sowieso stal rust hebben met dat been maar mag nu van de week weer eigenlijk op wie en ja 2 weekjes langer maakt niet uit hebben voldoende bewegingsruimte want het is zo groot als een longeerring. en Wendy kan niet alleen op wei omdat ze zo op elkaar trekken!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 19:38

Eeh.. jij hebt niet goed gelezen hoor

Ik vermeld juist dat je de spray moet markeren op het to-do-listje, omdat dat van de DA is en dus belangrijk. Vliegenspray daarentegen is niet noodzakelijk