Ik had even een vraagje, ik heb nog nooit zelf met bandages gereden, maar met de voltige (wat nu afgelopen is) hebben we wel geleerd hoe je bandages om moest doen.
Maar moeten onder alle bandages onderleggers (hadden we met de voltige niet) En onder welke moet het anders wel en onder welke niet?
Ik gebruik altijd onderleggers bij het bandaseren (of ik gebruik beschermers, dus geen bandages) Dat heb ik als klein meisje geleerd van sander marijnissen (een zeer goeie dressuurruiter) Volgens mij is dat om de druk beter te verdelen... ze hebben mij toen ook verteld dat je onderleggers moet gebruiken en anders beter geen bandages om kan doen, want dan zou je schade kunnen aanbrengen.
Officieel is het zo dat je met bandages waarin elastiek verwerkt zit, altijd onderlappen moet gebruiken. Dit is om de druk beter te verdelen, modat je met elastieken bandages nu eenmaal makkelijker te strak wikkelt. Op deze manier vangen de onderlappen dit op. Met bandages zonder elastiek, hoef je geen onderlappen te gebruiken. Ik doe het echter altijd, omdat die onderlappen nu eenmaal voor een betere drukverdeling zorgen.
En DIE bandages van BR?? Alsof BR maar 1 soort bandages heeft... Volgens mij heeft BR wel bandages met onderlappen in 1, daar hoef je dus sowieso geen onderlappen onder.