paarden bij elkaar wil niet-wie heeft tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

missnynke

paarden bij elkaar wil niet-wie heeft tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 20:43

Hoi,
ik hebben al een aantal jaar 2 haflingers, sinds dit voorjaar zijn daar een KWPN'er en een NRPS'er bijgekomen.
Eerst kwam de KWPN'er, hij werd eerst flink door de haflingers achternagezeten, na een week beet hij flink van zich af en werd de leider van het stel. Toen kwam de NRPS' er erbij, tussen haar en de KWPN'er klikte het vanaf de eerste seconde, maar ze(NRPS'er) werd wel achternagezeten door de haflingers. Ik heb ze toen apart gezet, de haflingers en de paarden. Af en toe wat gewisseld, merries bij elkaar, ruinen bij elkaar, dat ging goed, maar met zn vieren wil het niet echt lukken.
Inmiddels is de NRPSmerrie ook beter van zich af gaan bijten, Ik had ze twee weken geleden bij elkaar gezet, maar de paarden zitten nu de haflingers achterna en laten ze eigenlijk niet eten van het kuil wat ik neerleg , ook al maak ik 4 stapels een eindje uit elkaar.
De paarden jaagden de haflingerruin steeds door de draden.(of hij springt er overheen)
De haflingerruin heeft ook best wel een brutaal karakter, misschien dat ze hem op zijn plek zetten, wat wel goed is, maar steeds een paard door de draden is ook niks.

Wie kan mij vertellen wat ik fout doe, of wat er fout gaat in de onderlinge verhoudingen, ed.?

XxSultanxX

Re: paarden bij elkaar wil niet-wie heeft tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 20:50

ik geloof dat je niks fout doet mischien moet je eerst even een draadje tussen de paarden in doen.zodat ze rustig aan elkaar kunnen wennen.en dan later weer eens proberen of ze bij elkaar in kunnen

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 20:57

XxSultanxX schreef:
ik geloof dat je niks fout doet mischien moet je eerst even een draadje tussen de paarden in doen.zodat ze rustig aan elkaar kunnen wennen.en dan later weer eens proberen of ze bij elkaar in kunnen

dit heb ik 2 maanden gedaan en ze twee weken geleden weer bij elkaar gelaten...

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 21:12

Gewoon weer een week lekker laten uitvechten denk ik. Zolang er geen contactgestoorden tussen zitten zou t toch ooit goed moeten komen?

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 21:15

Zoiets heb ik ook, maar de haflingerruin 4x per dag uit de tuin vissen is ook niet alles....
ik heb ze nu maar weer apart gezet, das voorlopig ff beter voor mn humeur;-)

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 21:51

Ik heb ook 4 pony's die ik bij elkaar wil zetten en dat ging eerst niet met de welsh en de haflinger (welsh was de baas) en nu ging het van de ene op de andere dag goed (welsh is henstig), 2 dagen lang en nu springt de haflingerruin steeds op de welsh, dus heb ik de haflinger maar weer apart gezet.
Ik heb er wel altijd alleen een stroomdraadje tussen zodat ze wel kunnen snuffelen. Ze gaan bij ons 2 keer per dag in de volle wei en dan gaan ze wel allemaal samen , want dan willen ze toch alleen maar eten.

Zorg wel dat ze de ruimte hebben om te vluchten en geen hoekjes waar ze klem in komen te staan.
Maak ook altijd min. 1 hoopje gras/hooi/kuil meer dan dat er pony's zijn, zodat ze meer kunnen wisselen en ver genoeg uit elkaar.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 21:54

en hoe reageren ze als de merries hengstig zijn?
wordt er dan minder gejaagd en meer geflirt?

dan heb je kan om op die perioden een kudde te vormen.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 09:10

oh ja dat is een idee. zal ik eens proberen.