ervaring met thorowgood? ik word er hopeloos van!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

ervaring met thorowgood? ik word er hopeloos van!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 17:03

viewtopic.php?f=13&t=395063&hilit=

viewtopic.php?f=15&t=382001&hilit=

viewtopic.php?f=13&t=370236&hilit=

hoi als je hierboven even kijkt zie je wat voor problemen ik al met thorowgood heb gehad maar nu ben ik het egt helemaal zat, mijn zadel is vorige week weer (voor 3de keer opgevuld binnen halfjaar) en nu vanochtend lag hij weer bijna plat op de schoft...
ik word er moe van.. als je buitenrijdt is er niks aan de hand en als je hem er net opligt ligt ie super maar na een kwartier rijden zakt ie. hoe kan dit toch? de dealer is al heel vaak langs geweest en zegt dat ie t nog nooit heeft meegemaakt maar ik zit er wel mee, ik heb dit zadel gekregen omdat mijn pony een moeilijk rug heeft maar ik ga nu egt twijfelen aan kunsstof voor een moeilijke rug, heb er wel 500 euro voor betaald maar het ligt gewoon niet naar mijn idee... iemand het zelfde mee gemaakt of tips???
ik heb een welsh k pony en nu dit zadel:

de griffin breed veelzijdigheid,
zie http://www.thorowgood.com/dutch/cobtype/grifcob.htm

maar ik snap het niet meer..

pammy

Re: ervaring met thorowgood? ik word er hopeloos van!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 17:18

Ik was op zoek naar een nieuw zadel voor mijn paard met een hoge en lange schoft. Heb toen ook een thorowood geprobeerd maar ik mocht gelukkig eerst op het zadel rijden (was splinter nieuw) Als ik hem er op legte en aansingelde was het goed lag hij perfect maar toen ik 3 kwatier gereden had drukte hij helemaal op de schoft.
Heb hem dus niet gekocht.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 18:22

groot gelijk heb je gehad, maar ik kan er met de dealer anders toch gewoon over praten.. of we toch iets anders kunnen aanmeten want ja, hij is wel heel aardig en wil steeds opvullen maar ik denk niet dat dit de oplossing is!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 18:39

bij mij ligt ie met aansingelen en alles ook goed maar na een klein poosje rijden al niet meer..

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 19:24

niemand?

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 15:23

jammer dat er niet meer mensen zijn met reacties over thorowgood.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 16:10

Ik zou eerst een thorowgood kopen. Na wat slechte ervaringen gehoord te hebben heb ik nu toch een wintec weer. En ik hou van wintec. Persoonlijke ervaringen heb ik er niet mee.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 17:29

watvoor zadels zijn er naast thorowgood en wintec nog meer fijn en niet al te duur qua prijs? en faniek ik denk dat wintec ook een betere keus is dan thorowgood, er zullen natuurlijk ook mensen heel blij zijn met thorowgood maar ik niet egt bepaald...

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 17:35

Mkijn gevoel was dat ik met een Thoorowgood OP het zadel zat, en met anderen er IN.
Ik vind het persoonlijk prutzadels.
Zowel het materiaal als de pasvorm.
Maar er zijn genoeg mensen die er wél tevreden mee zijn.

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 17:38

Ik heb er 1 gehad, heb er 1 uur mee gereden, daarna verkocht... niet omdat dit zadel slecht was maar omdat mijn eigen zadel beter was DUs echt ervaring heb ik niet, maar vond het goed passen en lekker zitten, en het zag er ook nog mooi uit, ik had zo'n griffin richard nogwat.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 17:40

als je er even op rijdt ben je meestal ook verkocht, ik vind het wel lekker rijden maar dat vind ik niet het belangrijkste, het moet goed zitten en dat zit dit zadel dus niet, ik ga morgen of dinsdag meteen bellen, kijken wat ie te melden heeft..

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 17:53

Bonny4life schreef:
als je er even op rijdt ben je meestal ook verkocht,

Ik maakte er juist uit op dat ze het ZADEL heeft verkocht, niet dat ze zélf verkocht was.....

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 17:59

Kiara schreef:
Bonny4life schreef:
als je er even op rijdt ben je meestal ook verkocht,

Ik maakte er juist uit op dat ze het ZADEL heeft verkocht, niet dat ze zélf verkocht was.....

ik bedoelde het niet vanaf haar reactie maar vanuit mezelf, dat je dan ook verkocht bent maar het eigelijk maar een flut zadel is.

rosecroft6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 20:48

Ik heb een draver en ben nu met wintec aan het passen maar het ligt voor geen meter en er zit al een bredere boom in en ik kan nog 1 boom breder en nu wil ik dus een thorowgood maar dit vinden jullie niks dan ga ik er toch nog wel even heel goed over nadenken

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 11:45

rosecroft6 schreef:
Ik heb een draver en ben nu met wintec aan het passen maar het ligt voor geen meter en er zit al een bredere boom in en ik kan nog 1 boom breder en nu wil ik dus een thorowgood maar dit vinden jullie niks dan ga ik er toch nog wel even heel goed over nadenken

misschien dat het bij jou paard wel goed ligt hoor! maar bij mijn pony past het gewoon niet..

rosecroft6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 14:25

ok

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 19:24

heb je al eens naar het soort vulling laten kijken of deze geheel laten vervangen?

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 20:00

ja telkens... het is al drie keer opnieuw opgevuld omdat hij zei dat de wol bijna volledig weg was, nu is ie vorige week opgevuld maar nu zakt ie meer dan tevoren! morgen ga ik hem bellen

Loenz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 16:37

ik zal een ander merk zadel aanschaffen, agz. deze zadels niet goed op je paard liggen.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 17:00

Ik heb sinds kort een thorowgood veelzijdigheid gekocht na veel ellende met andere zadels te hebben gehad. Ik heb eeb tinekr met een brede rug en niks lag goed. Deze lag meteen goed. Ik ben nog steeds tevreden. Ik heb ook goede service gehad. Jammer dat anderen juist pech hebben met deze zadels. Het is ook moeilijk om een goed liggend zadel te vinden.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 17:06

Heb ook thorowgood (en wintec) en vindt ze SUPER!
Passen perfect, zijn licht gewicht, zeer makkelijk te onderhouden, en ideaal voor "zwakkere" of probleem paarden ruggen.

Wat ik niet goed begrijp in uw geval ... er zijn ALTIJD guaranties bij aankoop op thorowgood en wintec zadels ... zelfs VEEL langere dan bij leren zadels !! Waarom hebt je gewoon niet een andere zadel geeist?
Als je vertegenwoordiger niet mee wilt werken, schrijf naar de fabriek.
Een kennis van mij heeft een thorowgood zadel gekocht en door een fabricage fout is een stuk los gekomen ... een paar keer 'gemaakt' door vertegenwoordiger ... uiteindelijke na een jaar geschreven naar fabriek en voila een nieuwe zadel! Wilt natuurlijk niet zeggen dat het ook zo zal zijn in uw geval maar als het een fout is dan MOET het gewoon vervangen worden.

lin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 17:09

Ik had hetzelfde maar dan met een wintec.
op een gegeven ogenblik de smalste boom er in en hij bleef met rijden op de schoft drukken.
Ik heb toen een kieffer wien gekocht, en hier eigenlijk helemaal geen problemen mee

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 17:16

na mijn mening is die boommaat gewoon de wijd voor jou paard want ander kan hij niet plat om de schoft gaan liggen kun je niet eens een andere persoon erbij halen die er verstand van heeft?

ik heb sinds april ook een nieuw torrowgood endurance zadel en ik ben er echt over te spreken...... moest wel wennen omdat alleen een dressuur zadel gewend ben met diepe zit en hier heb je geen diepe zit mee maar ik ben er heel gelukkig mee!! hij ligt goed en schuift niet

een paar jaar geleden heb ik een wintec gehad die was ook wel fijn maar die schoof altijd dus ik ben echt blij met dit zadel.

ik zou er zeker nog achteraan gaan want dit klopt natuurlijk niet dat het zadel zo plat ligt!!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 20:04

ik ben er zeker wel achteraan gegaan, heb zelfs al nu mijn derde zadel, had eerst met verwisselbare fishes die lag ook plat, nu heb ik die voor een bredere rug (griffin) maar ik snap het gewoon niet, ze schuiven niet maar gaan van voor gewoon plat liggen en dat is gewoon niet goed, de dealer heeft er wel verstand van want ziet het probleem steeds ook en probeert me te helpen.. maar het is telkens op niet veel goeds uitgelopen, ga hem dus weer bellen!

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 12:51

ja daar word je dus echt hopeloos van....