Deken of spuiten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Memuska

Deken of spuiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 10:49

Jullie weten mss nog dat Memuska een poosje terug een imménse bult had. Dat bleek uiteindelijk een allergische reactie op een dazenbeet te zijn. Ze loopt nu bijna de hele dag met haar vliegendeken en masker op, en dat gaat redelijk goed. Echter, als ze zo allergisch blijft reageren moet er iets gebeuren. Volgens de DA had ik nog een keuze: ofwel koop ik zo'n Bucas deken (met buikflap en nekstuk) zodat ze met een pyjama aan buiten kan (arm ding), ofwel moet ik haar elk jaar 6 keer laten inspuiten: van maart tem sept elke maand. Zo'n deken lijkt me niet aangenaam, maar goed, ze heeft sowieso een deken om mbt dat ongedierte dat toch wel vrij frequent rondvliegt. Anderzijds lijken zoveel spuiten me ook niet erg gezond te zijn. Bovendien: de financiële kant van de zaak... Zo'n deken kost een pak geld, maar die spuiten ook (iets van een 50€ per spuit incl), en die moet ze blijven krijgen...
Wat zouden jullie doen?

Cassidy

Re: Deken of spuiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 10:54

Een spuit is toch een geneesmiddel wat je toedient, als er een mogelijkheid is om het zonder te doen zou ik dat doen. Is wat meer werk, maar ieder injectie is een risico voor je paard, naalden kunnen afbreken, plek kan ontsteken, entstof kan bedorven zijn.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 11:41

Ik zou kiezen voor een goede deken. Wat Cssidy zegt over afgebroken naalden en bedorven "entstof" lijkt me wat overdreven. In dit geval wordt je paard ingespoten met een best wel aggressief middel waardoor de jeuk een stuk minder wordt. Het is gewoon gezonder om daar niet aan te beginnen als dat niet hoeft.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 11:50

Maar...
Hoe moet het met rijden als je voor een deken kiest? Ook met rijden kom je dazen tegen. (zomaar een vraagje)

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 14:13

Daarom heb ik met rijden ook een vliegendeken om. Met halsdeken en zadeluitsparing. Werkt ideaal.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 19:30

Ik ben in sé ook meer voor de deken, dat iig... Met rijden, tja... ik heb een deken met uitsparing, mss kan ik dat halsdeken dan nog omdoen en hard om me heen meppen?