Wat te doen met een driejarige?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Many

Wat te doen met een driejarige?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 21:28

Tsja, ik probeer zoveel mogelijk gevarieerd werk voor mijn paard te verzinnen, maar het wil niet echt lukken.
Wat ik nu wel doe:
- Losgooien
- Longeren
- Heel af en toe vrijspringen

Maar wat kan ik nog meer doen? Wandelen doe ik niet, wel geprobeerd,
maar omdat ze schrok heeft ze me toen in mijn gezicht getrapt, dus dat laat ik even achterwege
Ze wordt over een paar weken ingereden dus dan kan ik ook weer meer, maar ik wil toch nog graag wat tips

Groetjes Maartje

lilykashmir

Re: Wat te doen met een driejarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 21:31

Vrijheidsdressuur!

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 21:41

spelletjes?
over een zeil lopen bv verder weet ik het ook niet echt

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 21:58

met mij meeten natuurlijk

Nee euhm
Tja VD idd..
En haar bom-proof maken

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 22:23

Niet al te veel. Ik poetste mijn drie jarige wel bijna dagelijks maar verder stond ze gewoon veel te genieten op het land. Ik longeerde haar heel af en toe even om het longeren te leren. Verder een beetje losgooien af en toe en samen spelen. Commando's stap, draf en galop, ho en kom maar etc. aanleren.

Ook toen ze onder het zadel was reed ik haar maar hooguit 1 keer in de week. Nu ze 4 jaar is moet ze wel harder aan het werk.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 22:53

mijn driejarige staat vooral in de wei, en ik rijd twee keer in de week. Ik denk dat hij daarmee al genoeg te verwerken heeft. We rijden niet in de bak, maar buiten, vooral rechtuit zodat hij leert op zijn eigen benen te lopen.
Maar verder inderdaad tóch wandelen (neem aan dat je inrijder dat ook graag heeft, die gaat haar dat vast niet leren, tenzij je t zelf gaat doen) en wat losgooien, kleine spelletjes samen doen.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 23:05

dingen die voor jou kleine dingen lijken, zijn voor een driejarige grote dingen.
Dus je moet ze de tijd geven te wennen aan vanalles. Ik denk dat je het prima doet zoals je het nu doet. je zou misschien wat grondwerk kunnen doen in de Linda Tellington-Jones trant,om het paard bewust te maken van zijn eigen lijf. dat kan nooit kwaad volgens mij.

Geaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 07:50

Wat je ook kunt doen is allemaal spullen in de bak zetten
´trainingopstakeldag´dat hebben wij ook bij ons op stal gedaan.
Dat was echt leuk&leerzaam om tedoen.
Misschien ook een idee voor jou? .
( Paraplu, vlag , Zeil oranje, oude autoband?) Aan zulk soort iets kun je denken .
Ik hoop dat je er iets mee kan .

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 09:20

dovish schreef:
mijn driejarige staat vooral in de wei, en ik rijd twee keer in de week. Ik denk dat hij daarmee al genoeg te verwerken heeft. We rijden niet in de bak, maar buiten, vooral rechtuit zodat hij leert op zijn eigen benen te lopen.
Maar verder inderdaad tóch wandelen (neem aan dat je inrijder dat ook graag heeft, die gaat haar dat vast niet leren, tenzij je t zelf gaat doen) en wat losgooien, kleine spelletjes samen doen.

De inrijder maakt haar wel verkeersmak Ben ik wel heel blij mee, omdat ik na die trap ook niet meer de weg op ben geweest