In die periode is knollie verzorgd en gereden door vakantieverzorgers, helaas geen gelegenheid om knollie dan ook vakantie te geven.
De eerste keer nadat we terug kwamen is hij zeker een halve week lang erg nerveus/schrikkerig geweest met rijden. Dit was ik pas weer kwijt nadat ik hem even de overtollige energie liet kwijtraken in een rengalopje op het strand.
Ditmaal kwamen we terug en was er met rijden niets aan de hand. Nog nooit zo'n ontspannen paard gezien, alsof we niet weggeweest waren
. Maaaaaar......hij had wat nieuws, hij wilde de spuitplaats niet meer op (waar hij voor die tijd gewoon opliep). Waarschijnlijk gewoon een opnieuw uittesten van 'wie ben jij en wie is de baas'. De eerste dag was ik alleen en heb ik dmv een omweg door smalle gangetjes (waar ie dan wel weer gewoon doorheen loopt
) de spuitplaats weten te benaderen. De tweede dag waren we met zn tweeen en werkte het door op het juiste moment even een tik tegen zn kont te geven. Vandaag was ik weer alleen, de omweg werkte niet meer (redelijk slim paard) en in mn eentje lukte de 'klap op het juiste moment' niet. Geheel tegen mn principes in proberen te lokken met snoepjes en een rammelend emmertje (dat natuurlijk ook niet lukte
). Gelukkig kwam toen de manegehouder langs die in het voorbijgaan even een halstertouw in knollies richting zwiepte
. Goed, knollie op spuitplaats. Ik had er toen genoeg van en ben een paar keer gedraaid op de spuitplaats en uiteindelijk 800 keer op en neer gelopen over de spuitplaats heen en vanuit verschillende richtingen benaderd. Ook knollie even op stal gezet en daarna weer een rondje spuitplaats gewandeld
. Hij gaat nu dus weer gewoon de spuitplaats op. Maar goed, ik kom dus terug van vakantie en knollie heeft een verrassing geregeld
. Nu ga ik eind augustus weer een week weg
. Hoe hebben jullie paarden dat? Of moet ik gewoon maar niet meer op vakantie gaan?
, dan ga je weg in de veronderstelling dat je ze goed achterlaat en dan hoor je later dat ermee geraced is
Komt vast ook omdat ik ze in de schooltijden net in het weekend zie, en de werkdagen word er niet mee gewerkt ofzo
?? 

Na terugkomst wilde ik lekker alleen met haar een buitenritje gaan maken. Aangekomen in het bos staat ze te trillen op haar benen, op een gegeven moment stond ze rechtop!
) geef ik haar dit jaar lekker vakantie. Alleen maar de wei op ('s nachts wel op stal). Kijken hoe dat bevalt.