Wat te doen tegen verbrande neus behalve creme

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Wat te doen tegen verbrande neus behalve creme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 20:10

Ik zit een beetje met een probleem. M'n paard heeft een witte neus die snel verbrand. Eerst werd dat elke ochtend voor hij naar buiten ging ingesmeert en was er niks aan de hand. Maar nu staat hij dag en nacht buiten en kunnen ze hem dus niet 's ochtends insmeren. En z'n neus is alweer aan het verbranden. Het is nu rood met een paar korstjes.
Maar wat kan ik er tegen doen behalve smeren?

Zo'n neuskapje is denk ik ook geen optie omdat hij een hekel aan dingen aan z'n hoofd heeft. Z'n halster met vliegending kan ik ook regelmatig gaan zoeken in de wei en het is een aardig grote wei

Ik weet het niet meer. Hij heeft één keer één grote korst op z'n neus gehad. Z'n neus was gewoon helemaal korst en hij kon het haast niet meer bewegen. Dat wil ik niet nog een keer, want dat was zo zielig

Madelief28

Re: Wat te doen tegen verbrande neus behalve creme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 20:20

een andere optie is er niet echt dan smeren met zonnebrand..een hoge factir dan wel natuurlijk..mijn paard is appaloosa die heeft een roze huid zonder pigment, die heeft er dus ook vreselijk veel last van...Overdags zet haar de wei niet in...pas tegen 18.00 gaat ze de wei nu op...ivm de zon en vliegen is dit nu een goede oplossing..

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 21:02

Maar ik kan hem echt niet binnen houden. Dat kan ik gewoon niet maken tegenover hem. Dan heb ik nog liever dat z'n neus verbrand dan dat ik hem de hele dag in z'n eentje moet oplsuiten.

Mettetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 21:09

Hai,

Mijn paard heeft ook een hekel (ik trouwens ook ) dingen aan haar hoofd in de weide.
Je moet maar zo denken dat het voor zijn eigen bestwil is. gewoon zo'n kapje aanschaffen.
Wonderbaarlijk maar waar, het halster en het kapje blijven zitten in de wei bij mijn paard.
In het begin proeste en protesteerde ze , maar nu heeft ze zich erbij neergelegd. Die korst is ook niets!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 21:12

Hmm, ja, dat is waar. Nog goed voor m'n conditie ook om regelmatig het weiland door te zoeken

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 21:36

Ik denk dat er ook niets anders is dan insmeren of een kapje.
Mijn pony heeft ook altijd zijn neus verbrand, als ik er zonnebrandcreme op smeerde was dat er na een paar uurtjes ook weer af. Misschien ga ik ook nog een kapje aanschaffen voor hem maar tot nu toe gaat het nog goed.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 22:19

Ik zou inderdaad gewoon zo'n kapje kopen. Want ook al sloopt hij hem er af, hij heeft dan toch enkele uren per dag dat ding op, en zelfs dat scheelt al! En inderdaad goed voor je conditie!

Roebin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 22:30

Je zou er groene leem op kunnen smeren als dat opdroogt wordt het hard en heeft je paard een beschermlaag die echt wel goed blijft zitten.

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 22:34

mja, ik zat ook al te zoeken naar een kapje, heb precies hetzelfde probleem, dus ik volg dit topic even
weet trouwens iemand waar je die kapjes kunt kopen ?

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 03:33