Wie heeft er in deze hitte een vliegen/zomerdeken op paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty1

Wie heeft er in deze hitte een vliegen/zomerdeken op paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 12:21

Ik probeer mijn paard zoveel mogelijk zonder zomerdeken buiten te zetten, maar als er megaveel dazen zijn, doe ik de deken toch maar op. Ze krijgt het dan veel warmer en gaat zweten onder haar katoenen HH zomerdeken. Het is dan dus kiezen uit twee kwaden. Wie heeft er allemaal een deken op hun paard liggen en wie niet?

chanty94

Re: Wie heeft er in deze hitte een vliegen/zomerdeken op paa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 12:33

Een van mijn paarden heeft echt heel veel last van de vliegen en heeft een bucas vliegendeken op. Ongeacht hoe warm. Hij is mij daar erg dankbaar voor. Deken is wit en weerkaatst dus het zonlicht. Hij zweet dus niet eronder en wordt niet geprikt!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 14:05

Bij mijn paarden ligt er ook een vliegendeken op, en aangezien ze niet in de wei willen staan zonder, denk ik dat ze me er dankbaar voor zijn!

Een vliegendeken is echt een stuk minder warm als een zomerdeken, dat is echt een extra laag, de vliegendekens zijn veel ademender

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 14:10

De mijne hebben beide ook een zomerdeken op en ze zijn niet bezweet eronder

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 14:45

Niets geen dekens.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 14:47

De mijne heeft ook een vliegendeken op. Zonder krijgt ie t veel warmer...hij rent alleen maar om de daze weg te houden....

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 14:58

Die van mij heeft gewoon een HH zomerdeken op tegen de dazen e.d. Ze heeft ook een vliegendeken, maar daar krijgt ze wondjes van op de borst van de sluitingen. Ze staat niet te zweten en is veel rustiger als zonder deken, en ze wordt ook minder geprikt.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 15:37

In de wei heeft Lois geen deken op. Met rijden alleen een halsstuk en een orennetje met oogfrutsels omdat de dazen alleen rond zijn kop zitten. De hengst van een vriendin moeten we als ridderpaard inpakken van kop tot kont want die trekt hordes dazen aan. Ja, hij zweet er enorm onder maar hij wordt tenminste niet lek gestoken. Na het rijden paard met deken en al onder de douche en klaar is Kees

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 15:54

mijn pony heeft gewoon een vliegendeken op en dat is echt niet extra warm (deken is blauw ze is zelf donkerbruin) anders zit ze straks onder de steken

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 16:29

Die Bucasdeken, welk model is dit, de sunshower?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 16:37

Ik heb ze onder een Bucas Buzzoff staan en dat bevalt goed. Geen last van beesten en geen last van warmte.

Dimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 17:58

Die van mij heeft ook een zomerdeken op. Ze heeft het wel iets warmer met de deken, maar ze staat veel ontspannender op de wei/stal, omdat ze geen last heeft van vliegen. Zonder de zomerdeken zou m'n pony trouwens ook een geirriteerde huid krijgen van de zon...

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 18:31

Normaal heeft mijn merrie in de zomer ook een vliegendeken op en omdat dat gewoon een net is en ook nog eens wit, is dat zeker niet warmer dan zonder. Helaas kan dat nu niet omdat er een veulen bij loopt, die laat dat dek niet heel.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 18:33

Mijn Haflinger heeft vanwege haar zomereczeem een vliegendeken op van Imperial Riding. Hier zweet ze heel af en toe onder..Maar dat is dat omdat ze zich te druk maakt..Maar normaal is het een heel fijn ademende deken, die ze dus ook 24/7 op heeft.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 19:44

Mijn tinker heeft de laatste weken 24/7 een HH vliegendeken om want ze wordt lekgeprikt. Overdag ook nog een HH vliegenmasker en dat vindt ze echt prettig. Geen dazen meer rond haar ogen.
Onder de vliegendeken zweet ze ook niet, overdag staat ze veel in de schaduw. De deken wordt een paar keer per dag wel goed naar voren getrokken want ik vind hem nogal spannen om d'r brede boeg. Bij de gespen wordt ze ook iets kaler...