welke maten van shet ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shadowflower

welke maten van shet ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 07:58

ik heb dan waarschijnlijk mijn shet terug gekocht .
maar wat is de bit maat van een shetlander van 95 cm .. ? ik had toen ik haar kocht en verkocht een bit erbij met rolletjes maar ik weet dus niet meer hoe dat allemaal zit .

ook vraag ik me af wat ik behalve zadel/hoofdstel/borstels/halster/touw voor haar nodig heb .. aangezien dat het enige is wat echt nodig is en de rest kan ik spullen van mijn paard gebruiken leek mij wel .

en hoeveel zou je moeten geven aan een shetlander van voer .. aangezien ik haar best heb overvoerd toen ze van mij was ..
mij lijkt 1 handje ... of 2 handen bij elkaar gevouwen en daar de biks in Zou dit voor in de winter voldoende wezen ..

ook vraag ik me af of ze echt om de normale tijd (weet niet precies hoelang dat is)bekapt moeten worden .. als je er nou 1 keer in de week buiten mee gaat rijden en je zelf de hoeven kan veilen en zo een mes met een gebogen punt hebt waarmee je de binnenkant kunt doen .. zou ik het mischien om de keer kunnen laten doen ?

voor de rest zijn tips altijd welkom want na 2 jaar is het shetlander gebeuren me helemaal ontvlogen om het maar netjes te zeggen ..

Kimberly_83

Re: welke maten van shet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 16:21

Hallo!!

Wij gaven de shetlanders idd 1 a 2 handjes voer. Verder moet ook een shet ongeveer om de 8 a 10 weken naar de hoefsmid. Zelf vind ik het fijner als ieder paard zijn eigen borstels heeft. Zo kun je ziektes e.d niet per ongeluk overbrengen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 17:08

mijn shet (100cm) wordt ca 4x in de week gereden. Voor het idee krijgt ze een handje brok per dag (omdat ik het sneu vind als alles voer krijgt en zij niet) verder gewoon hooi of kuil. Als ze op de wei staat krijgt ze geen hooi/kuil, wel brok.
Hoefsmid wanneer nodig. Bitmaat heeft zij 10.5cm.

Zelf bekappen zal ik niet zomaar aan beginnen tenzij je ECHT weet waar je mee bezig bent

Roebin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 22:24

Een handje krachtvoer is voldoende in de winter je kan er ook nog een winterwortel bijvoeren en natuurlijk hooi/kuil. Voor een hoefsmid moet je gewoon kijken wanneer h4et nodig is.