Nieuwe Shet kijken, wie heeft er tips???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

qt_shetties

Nieuwe Shet kijken, wie heeft er tips???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 21:20

Zondag ochtend ga ik bij een shetlander merrie van 2 jaar kijken, ze heeft papieren, altijd netjes geent, ontwormd en naar de smit gerweest, staat in een groep.
hebben jullie nog tips waar ik op moet letten? wat ik zou kunnen vragen?

De mensen hebben de papieren al klaar liggen en de foto's van haar eerste stapjes tot aan nu

de vraagrpijs is 400,-

elisatjj

Re: Nieuwe Shet kijken, wie heeft er tips???

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 23:14

je m0et kijken of de papieren paspoort en entingen allemaal kloppen, en verder weet ik niet echt wat je zou kunnen vragen enzo.
succes iig... xXx

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 23:17

Ik vind de vraagprijs wel aan de hoge kant voor een twee jarige shet.
Grijp ook even goed in de manen of er geen zweren of schilfers zitten die kunnen duiden op maaneczeem. Verder geen ringen op de hoeven (hoefbevangheid) Shetten kunnen snel knieproblemen ontwikkelen. Gewoon alle vier de benen even optillen. Gaat dit gemakkelijk zonder een schokje of klikje? Algemene hoefverzorging is vaak ook slecht bij shetlanders. Tanden: even de onder en bovenkaak bewegen. Glijden de kiezen netjes over elkaar? Als je haar laat eten doet ze dit dan netjes of vormt ze proppen? Tatouage controleren in de onderlip met het nummer van het papier. Is ze gechipt? Zo niet, zeker wat van de prijs af.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 07:03

ik vind de vraagprijs ook wat te hoog voor een 2jarige shetlander
ik zou ook goed letten op de papieren enzo of alles wel klopt
maar ook op hoe ze loopt en of haar tandjes mooi recht op elkaar staan en ik zou haar voeten ook even optillen en kijken of je niks raars ziet aan de hoef