Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Manon88 schreef:Waarom een voorsingel als het zadel naar voren schuift? Is toch meer om tegen te gaan dat het naar achteren schuift met springen enzo? Je kan er denk ik het best een staartriem aan maken.
Manon88 schreef:Dat wordt een staartriem dus..

sabien schreef:ik ben het eens met chrystal-gek. ik zou toch op zoek gaan naar een zadel dat wel goed ligt, die zal er vast wel zijn! ik heb ook een arabier met weinig schoft, en had eerder ook altijd problemen met zadels die naar voren schoven, maar heb nu toch een zadel gevonden dat super goed blijft liggen! een andere optie is (maar dat is wel een dure optie) om een zadel op maat te laten maken.

.sabien schreef:ik heb nu een jc shapir, dressuur. ik zou gewoon even naar een ruitershop/zadelmakerij gaan en vragen of je een aantal zadels mee mag nemen om te passen, dat mag meestal wel heb ik ook een aantal keren gedaan. of even iemand laten langs komen met een aantal zadels dan kan die gene vaak ook wel zien of het een geschikt zadel is voor jou dat goed ligt!
aafje87 schreef:Je zegt dat je de pony nu aan het inrijden bent?
Dan is het niet verstandig om een nieuw goed passend zadel aan te schaffen en zeker niet om er een op maat te laten maken!
Dit klinkt heel gek maar een paard net in training veranderd enorm qua spiermassa en spier ontwikkeling! Met als gevolg na een aantal maanden weer geen passend zadel meer!!
Dan blijf je bezig totdat de pony spiermassa heeft gekweekt en uit is gegroeid!
Maakt mij niet uit alleen denk niet dat je daar genoeg geld voor hebt om elke paar maanden een nieuw zadel aan te schaffen!!(athans 90% van paardhoudend nederland in ieder geval niet!!)
Ik zou het advies geven om eens te gaan kijken naar een(2de hands) Ainsley met verstelbare boom, deze zijn namelijk op de milimeter te verstellen inplaats van om de paar cm zoals bij wintec!!
Waarschijnlijk heb je nu net een tussenslag boom nodig! En dan is het tot de milimeter verstellen van een boom erg handig!! Ander voordeel van Ainsley is dat de vulling ook zeer goed is aan te passen(ook weer om een betere pasvorm te krijgen)
Heel veel succes met het vinden van een goed zadel voor je pony! En mocht alles niet helpen dan is misschien een staartriem voor een klein tijdje ook niet zo'n grote ramp(totdat de pony weer wat meer massa heeft en het zadel wel lekker ligt!)
Mizz_mol schreef:Zelfde probleem hiero.. ook half arabier maar die staart riem heeft ze om hoor! het maakt mij niks uit wat de rest er van vind dat het zadel goed ligt vind ik net wat belangrijker!

lotttttttt schreef:
Wel heb ik nu met een winkel te maken die mij 2e hands zadels verkoopt en mij 2 jaar lang 100% inruil waarde garandeerd. daar heb ik ookal een paar keer gebruik van gemaakt, ik had hier voor een andere pony en daar had ik een wintec Vzh zadel voor, en dat lag dus niet goed op mn nieuwe pony, dus die heb ik toen ingeruild en kreeg er gewoon weer voor terug wat ik er een half jaar geleden voor heb betaald.
Dus ik zou ook een zadel kunnen kopen wat nu goed past , en als het dan over een half jaar niet meer past gewoon weer inruilen voor iets wat dan past. Ik zal het er nog wel even met de zadelmaker over hebben...