Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sylvia schreef:Ik zou idd op een doekje spuiten. Gewoon voor 'm, zodat hij kan zien wat dat enge geluid maakt en dan met de doek aanbrengen. Maar echt vliegen, of horzels? Als het echt vliegen zijn dan kun je wellicht beter voor een vliegendeken kiezen...
beetje foppen.. en dan voorzichtig op hem gespotenvan ver af terwijl ik deed alsof ik op het doekje spoot. zo een tijdje dooroefenen, ooit went hij eraan
(we zijn nog steeds in de oefen/wenfase) 
Het vliegenspul zelf eerst met een doeje aanbrengen. Soms spelen er meerdere dingen: ten eerste een sterke geur (wat een prooidier dus niet zo handig vind, zo is hij gemakkelijk op te sporen) waar ze niet van houden en ten tweede het geluid samen met het gevoel dat er "iets" (een paard heeft geen idéé wat het is...) op hem terecht komt. Ferroowtje schreef:Ik zelf heb geoefend ook met spuiten op een doekje/spons in zijn buurt en er zelf Pssst bij roepenbeetje foppen.. en dan voorzichtig op hem gespotenvan ver af terwijl ik deed alsof ik op het doekje spoot. zo een tijdje dooroefenen, ooit went hij eraan
(we zijn nog steeds in de oefen/wenfase)