ervaring winec zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

angela123

ervaring winec zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 16:52

ik heb een niewe wintec 500 met verwisselbareboom gekocht en nu was mijn vraag hebben jullie er ervaring mee en gaat z'n zadel nou nog lang mee

Barbara88

Re: ervaring winec zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 17:00

ik heb een wintec pro met verwisselbare boom gehad. Maar voor drie maanden want ik kreeg een goede aanbieding om hem in te ruilen voor een lederen zadel. Ik vond het een fijn zadel maar ik kan je niet precies vertellen hoelang die mee gaat. Als je er normaal mee omgaat wel lang denk ik .

Kimberly_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 17:07

ik heb zelf een wintec pro dressuur. Ik vind het een heerlijk zadel. Ik heb hem nu 1.5 jaar en ziet er nog zo goed als nieuw uit. Ik heb toen ik mijn zadel ging kopen ook op allerlei forums geinformeerd en toen vertelde ze mij dat je gem 5 jaar doet met het zadel maar er zijn uitschieters bij van 10 jaar. Ik vind kunststof gwoon fijner omdat ik zo,n zwaar leren zadel niet kan tillen!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 17:27

Ik vind het gewelidige zadels. Alleen de wintec 500 vind ik niet fijn zitten maar de pro echt een geweldige zadel. Ik wilde die ook hebben voor die van mij maar helaas paste mijn paard hem niet. Ook niet met verwisselbare boom.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 19:47

Ik heb ook een 500, dressuur. Super zadel voor mij.
Blijft vanzelf schoon, en anders spoelt hij wel schoon tijdens een regenbui of in het meertje. En weegt helemaal niets.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 21:16

Ik heb mijn Wintec 500 dressuur nu een jaar en nog geen slijtage te zien. Ik ga er soms zelfs mee de zee in.

Een collega van me heeft met een ouder type van Wintec 13 jaar gedaan, toen zag je ook wel slijtage, maar er viel nog mee te rijden.

En als je bedenkt dat de nieuwere modellen alleen maar beter worden.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 21:19

Ik heb een wintec close contact, echt een heerlijk zadel. Lekker makkelijk in onderhoud en lekker licht.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 21:49

Voor Dennis heb ik al 3 jaar een Wintec 500. Een super zadel . Ik heb wel vorige maand de singelstoten vervangen, maar verder ziet hij er nog tiptop uit!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 06:50

ik heb ene wintec sport zadel, gekocht toen het een jaar oud was en ik rijd er nu 6 jaar mee...

zit alleen nu wel slijtage op de gedeelten waar je met je benen tegenaan zit, maar verder is hij nog helemaal als nieuw, en ligt nog perfect!

Marsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 11:12

Ik heb een Wintec 500 vzh gehad. Die had ik wel 5 jaar ongeveer. En na 4 jaar heb ik aan 1 kant de singelstoten vervangen. Na die 5 jaar heb ik 'm ingeruild voor een Wintec 500 dressuur. Omdat ik toch eigenlijk meer dressuur reed en een dressuurzadel lekker vind zitten. Die Wintec 500 dressuur heb ik nu ongeveer 2 jaar en ziet er ook nog helemaal super uit! Singenstoten zijn ook nog goed etc. Ik heb idd ook goede verhalen gehoord over de Pro versie, misschien dat ik die ook nog eens ga proberen . Ik vind het hele fijne en goede zadels voor een prima prijs!

Niekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 17:24

Ik heb ook een wintec 500 dressuur. Ik heb dit zadel 2e hands gekocht. Het zadel is nu 2,5 jaar oud en nog in super staat. De naadjes zitten nog allemaal vast en er zijn geen gebruikssporen (stijgbeugels onder blad gedragen). Het zadel zit heerlijk ook bij lange ritten. Absoluut een aanrader zou ik zeggen.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 17:42

Ik heb een wintec 500 gehad, en die kreeg ik met geen mogelijkheid passend. Ik heb ongeveer alle bomen geprobeerd, maar omdat er zo'n knik in zit drukt dat altijd tegen de schouders van het paard.

Ik heb wel een hele oude kunststoffen Bates gehad, later werden die zadels wintec sport genoemd, die hadden geen verwisselbare boom en daardoor paste dat zadel wel. Dat vond ik een ideaal zadeltje, lekker licht, mooi plat, enkel zweetblad en hij paste op veel paarden. Dat zadel was al heel oud toen ik het kocht, maar het ziet er nog steeds super uit.

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 18:07

Ik heb een wintec pro dressuur. Heb hem nu bijna een jaar en hij is nog helemaal netjes. Er zitten zelfs nog haast geen gebruikerssporen op maar dat komt ook omdat ik hem nog niet zo intensief gebruik. (heb er denk ik hooguit 70 keer mee gereden) Het zadel zit trouwens heerlijk.

karin1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 18:18

Ik heb thuis een wintec 500 vzh ... Het zadel bevalt mij prima, ziet er na dik 2 jaar intensief gebruik nog prima uit. Heb alleen de singelstoten moeten laten vervangen door leren singelstoten.

Ik vind het zadel ideaal! Het zit prima, is niet te duur en heeft bijna geen onderhoud nodig. Het gaat ook niet snel kapot. Bovendien is het superhandig dat de boom verwisselbaar is, omdat een paard/pony natuurlijk qua breedte wel eens verandert (dikker/dunner worden).

Ik raad hem je ten zeerste aan!
Als je een mooi zadel wilt, tsja, dan ligt het verhaal weer anders volgens mij. Het is niet een prachtzadel ...

angela123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 10:58

daarom heb ik dit zadel ook gekozen ik heb mijn paardje nu 1,5 jaar en ze verandert elke keer van bouw op de wei word ze dikker staat ze op stal is ze zo weer dunner ik heb in 1,5 jaar al 3 andere zadels gehad en bij het laatste zadel was ik het zat en toen zijden ze bij de winkel dat dit mischien wel en optie is en heb zadel zit het lekkerst van al de zadels die ik heb gehad ook met ritten van 3 uur ik wil nooit meer anders

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 14:40

Ik merk trouwens wel dat de kunststof singelstoten stroever gaan met aansingelen dan leren.
Ik lees hier dat sommigen er leren stoten aan hebben laten zetten.
Wat kostte dat en waar heb je dat laten doen?

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 15:06

ik heb ook de wintec 500 vzh en ik vind hem geweldig.... mijn haffie had het zelfde probleem een haf met het jojo effect het ene moment is ze heel dik (vooral in de zomer) en in de winter wordt ze weer slank, dit ging niet goed met andere zadels. verder vind ik het zadel zelf ook lekker zitten en het is lekker licht en makkelijk in onderhoud

angela123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 15:56

bij mij zitter er geloof ik leren singelstoten aan kan dat weet eigelijk niet meer zeker maar ze adviseerde mij om en singel te nemen met van die wieltjes aan de gespen dat is tegen het slijten

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 16:22

Ik heb ook rolgespen aan m'n singel maar die rollen op leer toch beter dan op kunststof.

karin1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 17:42

Stennisje schreef:
Ik merk trouwens wel dat de kunststof singelstoten stroever gaan met aansingelen dan leren.
Ik lees hier dat sommigen er leren stoten aan hebben laten zetten.
Wat kostte dat en waar heb je dat laten doen?

Eh, wat het kostte weet ik niet meer precies: zo'n 15 euro? 30?
Waar --> bij divoza Leek!
Echt veel beter hoor, die leren singelstoten. Die kunststof dingen worden op een gegeven moment levensgevaarlijk. Ze gaan kapot omdat ze zo stroef zijn, op de plekken waar je vaak aansingelt en dan komt het stof erdoorheen.

mirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 17:45

ik heb ook een wintec en het bevalt me heel goed! je hebt er geen onderhoud aan, af een toe een borsteltje eroverheen dat is het;)

San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 17:49

Ik heb vroeger ook een wintec veelzijdigheid gehad, was mn eerste zadel. Heb er echt lang mee gedaan, 2e hands gekocht en zag er super uit! Daarna nog een wintec dressuurzadel gehad, ook echt super! Lag goed op meerdere paarden en zag er na een tijd nog mooi uit!

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 17:55

Ik heb een Wintec Isabella Werth, ik vind het echt een superfijn zadel, met een fijne zit. Hij is ook met verwisselbare boom, ik heb de witte.
Ik weet niets van de duurzaamheid van de zadels, want ik heb hem nog maar pas.

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 18:14

Ik heb een wintec 500 vz zadel, echt een super zadel en ja, ook met verwisselbare boom.
Ik heb het zadel nu een jaar (wel heel goed op gepast ) en ik vind dat het er nog goed uitziet