Tweedehand grote drinkbakken, waar te krijgen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Faas

Tweedehand grote drinkbakken, waar te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 16:23

Nou het zal wel weer een vraag zijn waar niemand het antwoord op weet maar ik gok toch maar.

Ik ben voor onze weiden opzoek naar een drietal grote drinkbakken. Liefst 500 liter of meer. (paarden moeten er nog wel bijkunnen natuurlijk ) en moet ook nog goedkoop zijn. TWeedehands.

Nu heb ik het net al afgestruind maar op welke termen zoek ik dan? En ik woon in Drenthe. Dus als iemand iets in de buurt weet (Drenthe/Overijssel) dan hoor ik het graag .

laura2span

Re: Tweedehand grote drinkbakken, waar te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 17:15

wij gebruiken gewoon een oude badkuip voor in de wei. daar past veel water in en is ook goed schoon te houden.
anders zou je misschien bij de plaatselijke wijnhandel kunnen kijken naar een groot vat oid.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 17:26

Inderdaad een badkuip. Is lekker goedkoop. Ik weet niet waar je woont. Maar hier bij ons achter zijn ze huizen aan het afbreken. En de badkuipen worden hier gewooon in diggelen geslagen. Misschien dat je daar een badkuip kunt bemachtigen.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 17:50

Ja de badkuip is het probleem dat het niet veel meer water biedt dan de huidige cementkuip die we nu hebben. Of heb ik het nu mis?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 18:03

Ik heb zelf bij een lokale winkel twee speciekuipen gevonden van 90 liter. Verder heb ik overlaatst nog een advertentie gezien van die grote drinkbakken voor in de wei, van 500 en 1000 liter, toen dacht ik nog aan jou. Zal zien of ik die advertentie kan vinden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 18:08

Ik heb een drinkbak (met afvoer!) voor koeien. Voor één pony veel te groot en daarom gebruiken de kinderen hem als zwembad.
Doorsnee 1.60m, hoogte 60cm, hard plastik, geen scherpe uitsteeksels of randen. Mijn kinderen krijgen hem niet stuk en dat zegt wel iets
Wij hebben hem uit Frankrijk meegenomen, stond daar als afval bij het huis, maar ze zijn hier te krijgen via groothandels voor stalbenodigdheden. De prijs viel mij toen mee, maar we waren enkel naar een dop voor de afvoer op zoek dus de exacte prijs weet ik niet meer.
Directe links weet ik niet, maar met een beetje Googlen moet je ze kunnen vinden...
Oja, schoonmaken is op vijf minuten gebeurd als hij leeg is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 18:08

Uit de Landleven:

1479 Weidedrinkbak 600 liter €165,50
1480 Weidedrinkbak 1000 liter € 225,00
1481 Vlotter voor drinkbak €17,85

Bel gratis 0800-9293949
of www.farmplaza.nl

Dr staan namelijk haflingers bij het plaatje, vandaar dat ik het onthouden heb Ook een erg gaaf hoorek voor die grote balen voor €796,-

Tweedehands zou ik begot niet weten... Succes!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 18:14

Dank je maya. Ik weet in ieder geval waar ik op moet zoeken. Die bedragen kan ik als arme drenth niet betalen maar julli ehebben me een eind op weg geholpen.

Marreke: heb jij zo'n grote ronde?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 18:28

Ja, ideaal ding! Niet kapot te krijgen, ondanks dat de kinderen er 's winters een trampoline van proberen te maken (ze staan er gewoon op te springen als hij op de kop ligt).
Ponybeest staat af en toe in de tuin maar die krijgt er zelfs geen stuk uitgebeten, hoe hij ook probeert
Hij kan er trouwens wel in staan, maar dat was een foutje van hem.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 18:49

Let op dat een grote drinkbak met warm weer snel vies water oplevert. Beter iets kleinere bak, die je kunt schoonmaken en bijvullen. Bijvoorbeeld met een losse watertank die naast de weide staat (tractor of aanhangwagentje, of heftruck om te verplaatsen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 19:00

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 19:02

Ja dat is ook de rede dat wij kleinere bakken gebruiken.Dat het water vies wordt en dan drinken ze het niet meer.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 19:36

pantarhei schreef:
Let op dat een grote drinkbak met warm weer snel vies water oplevert. Beter iets kleinere bak, die je kunt schoonmaken en bijvullen. Bijvoorbeeld met een losse watertank die naast de weide staat (tractor of aanhangwagentje, of heftruck om te verplaatsen

Dat weet ik. Maar wij verversen meerdere keren per week het water. Ik wil zo'n grotere bak omdat ik met deze warmte heel zeker wil weten dat ze aan het eind van de dag nog steeds drinken hebben.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 19:38

Sugarmiss schreef:
Is dit iets voor je.
drinkopslag op wielen
Misschien anders een idee om na te maken.

Ja die heb ik ook gezien. Voor 20 euro tweedehands . Probleem is alleen dat het geen drinkbakken maar drinkopslag zijn / is. T.z.t. wil ik er toch graag een want ze vangen ook regenwater op als ik het goed heb.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 21:02

Maar je kunt op deze 'opslag' aan de buitenkant met een normale fitting een drinkbak met lepel plaatsen. Zodat ze net als op stal kunnen drinken uit een bak waar niet veel meer in zit als de bak groot is.
Makkelijk schoon te maken en minder morsen.

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 21:26

Gewoon een (oud) 1000-liter vat in 2 (laten) snijden. Je weet wel, van die witte plastieken. Dan heb je ineens 2 vaten van 500 liter.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 05:20

Sugarmiss schreef:
Maar je kunt op deze 'opslag' aan de buitenkant met een normale fitting een drinkbak met lepel plaatsen. Zodat ze net als op stal kunnen drinken uit een bak waar niet veel meer in zit als de bak groot is.
Makkelijk schoon te maken en minder morsen.

Hey dat is een verrekt goed idee!!! Heb ik ook geen electra bij nodig.

Laatste reactie is ook een goed idee!!!