Vragen over kosten eigen paard.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hessie20

Vragen over kosten eigen paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 14:08

Hallo iedereen,

Ik sta op het punt een paard te kopen, maar heb nog steeds veel vragen over de kosten. Het is niet zo dat ik niks weet over stalkosten e.d. maar het blijft gewoon een enorme sprong in het diepe. Ik weet ongeveer wat de kosten zijn die maandelijks terugkomen.

Het is bij mij de angst dat het paard iets krijgt met als gevolg dat je het financieel niet haalt.

Toch zijn er volgens mij heel veel mensen die dit hebben, want het is gewoon een dure hobby.

Zijn er mensen die mij kunnen vertellen hoe ze dit van te voren hebben ingeschat en of er echt hoge kosten opeens op je pad kunnen komen?

Dankjullie wel! Groetjes Hester
Laatst bijgewerkt door Katja op 14-07-05 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

Ecudes

Re: Wie kan mij helpen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 14:23

Je kan, als je eigen potje (nog) niet voldoende is, je paard goed laten verzekeren.

Verder zal je inderdaad realistisch moeten blijven. Wij zijn niet verzekerd, maar als de kosten heel extreem uit de hand lopen, is het toch einde verhaal. We gaan gewoon niet vele malen de waarde van het paard uitgeven aan veeartskosten. Misschien hard, maar wel realistisch.

Gelukkig zal het allemaal wel meevallen. Maar ons paard heeft bijvoorbeeld zonder aanwijsbare reden 4 maanden gehoest. Dat was elke 2 weken de veearts erbij en nieuwe medicijnen... € 150,- per keer. Een keertje een bronchoscopie... hop € 250,-. Ja, dan ben je opeens heel wat euro's lichter.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 14:30

Ik spaar elke maadn 10 euro voro onverwachte dierenarts kosten

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 14:42

Ik heb meegemaakt waar jij nu zo bang voor bent.
Het eerste paard wat ik gekocht had, was ook binnen drie maanden dat ik hem had ernstig ziek geworden.
Het heeft me bij elkaar ruim € 1.200,00 gekost.
Ik heb gelukkig altijd al een spaarpotje gehad dus ik had de keus.
Maar hij was door Utrecht wel afgeschreven.
Ik ging ervan uit dat ik én mijn aankoop bedrag kwijt was én het geld voor de VA én mijn paard.
Ik ben blij dat ik de keuze had om te zeggen we gaan ervoor!
Juke-box maakt het op dit moment uitstekend, en ik begin volgend jaar weer met hem.
Ik denk dat het beste wat je kan doen is je paard verzekeren.
Dat had ik niet gedaan en daar heb ik enorme spijt van gehad!

Terence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 19:24

Misschien een goede paardenverzekering?

Als je geluk hebt, dan heeft jouw toekomstige paardje nooit wat en dan ben je misschien alleen een hoop geld aan de verzekering kwijt.
Ik ken genoeg mensen die hun paard heel goed verzekerd hebben, zodat ze zelf nooit voor plotselinge kosten komen te staan.

Dat is natuurlijk een afweging.
Hetzelfde geldt eigenlijk voor de keuring: doe je alleen klinisch (goedkoop) of ook röntgenologsich? Laatste is wel een stuk duurder, maar je weet wel waar je aan begint............

Keuzes, daar draait het om. Neem je de gok om niet te verzekeren, dan blijft het altijd de vraag "blijft mijn paard gezond en zonder gebreken?"

Een eigen paard is nu eenmaal een grote investering. Je kunt de kosten van stalling, lessen, tuig, dekens etc. redelijk zelf bepalen, maar als er medische kosten zijn, heb je soms niet zoveel te kiezen.

Succes ermee.

elisatjj

Re: Vragen over kosten eigen paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 20:32

haaiij..
wij leggen elke maand 50 euro apart voor het geval dat, en hij is verzekerd voor dood en ongeval (geloof ik maar iig niet voor ziektes).
die verzekering is 10 euro per maand.

ik zou je nieuwe paard zowiezo laten keuren en alleen kopen als hij goedgekeurd word, als je een afgekeurd paard koopt heb je weer sneller kosten enzo, en hij komt niet in de verzekering.
iig succes met je nieuwe paard.
xXx