kogelslijtage

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

kogelslijtage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 13:17

my way is vandaag gekeurd...verder alles oke..maar had wel wat kogelslijtage volgend de da door vele lopen en trainen...niet dat hij er last van heeft...ofzo...maar vandaar half goedgekeurd...zouden jullie dat het paard wel of niet kopen...gr emaartje
Laatst bijgewerkt door Emaartje op 14-07-05 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Siddieqje

Re: kogelslijtage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 13:23

Hoe oud is ze?
Ik denk dat het afhangt van wat je er wil mee gaan doen. Als je ook intensief wilt trainen ed. zou ik het niet doen omdat er zowiezo meer kogelslijtage uit zal opdagen.

Hoe erg is de slijtage nu?

Vroeg of laat zal ze toch problemen krijgen met die slijtage, is het nu niet ,dan is de kans er dat ze er last van krijgt over een paar jaar.

Denk er eens goed overna ,en bedenk eens wat je er wilt meedoen.

Maar persoonlijk zou ik het niet doen.

Mettetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 13:37

Mijn oude (verzorg)pony had al kogelslijtage toen hij jong was.

Hij is een jaar behandeld (in een stal met klei, en alleen maar kippenvoer te eten gehad, toktoktok , heeft natuurlijk met de lege eiwittenen energie te maken)

Daarna is de trainig weer rustig opgepakt.

Hij heeft het bij zijn eigenaresse tot de m1 dressuur gebracht bij de paarden. Op zijn 14e ben ik hem gaan rijden (het arme dier dacht met pensioen te gaan )

Ik heb tot zijn 22e wedstrijden met hem gereden bij de pony's. Hij kon alles, is nooit meer kreupel geweest maar kon gevoelig lopen op hard grasland met kalkoemen in / op de weg.

Ik hield hier rekening mee, dus niet draven op de weg / kleine kalkoenen. Springen is niet aan te raden, dit deed hij ook niet graag!

Ik raad je aan het paard op ijzers met zooltjes te zetten voor de schokdemping voor eventuele gevoeligheid.

Toch wil ik je meegeven een paard zonder problemen te kopen, de problemen komen vanzelf. Ik heb geluk gehad dat hij er nooit last van heeft gehad, maar het kan anders!

Baharin is bijna 24 geworden, nooit meer kreupel geweest maar had dampigheid. We hebben hem in laten slapen voordat hij ziek werd (moeilijke keus mara wel een eerlijke!)

Succes met je beslissing

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 13:40

nou dit paard wil ik recreatief mee gaan rijden in de bossen.(heuvels) en wat dressuur verders niet...maar heeft veel meegelopen ook in de manege enzo en eigenaar heeft veel mee gesprongen...!scheelt da tik geen springruiter ben...

Mettetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 14:19

hoe oud is de pony? Vanwaar de slijtage? Wat waren de pecieze bevindingen van de da?

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 14:51

het paard is net 11 jaar geworden in juni...en de slijtage komt door het vele meelopen in de manege en de springtrainingen..de da vond dat hij een beetje vocht in de kogels had...maar liep goed zoals de buigproef en de voltes..maar kon daardoor het paard niet helemaal goedkeuren kan niet via de verzekering dan..vandaar.

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 15:18

Het is natuurlijk ook te zien hoeveel ze vragen voor het paard hé.
Als je niet de intentie hebt om te gaan springen (vergeet niet, het is niet omdat je het nu niet wilt doen, dat je er over 2 jaar geen zin in krijgt) of zwaar te dressuren, en de DA geeft de goedkeuring voor wat je doeleinden zijn dan zou ik er eens over denken.

Denk er alleszins eens goed over na.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 20:05

Als je twijfelt kan je 'm ook even op dat gebied op foto laten zetten.
Vanaf die leeftijd hebben paarden vaak "kleinigheidjes", dat wil niet zeggen dat ze er niet goed oud mee kunnen worden.

Als je besluit 'm te nemen, zou ik wel proberen om wat met de prijs te doen.
Het is toch een extra risico dat je neemt.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 23:24

hallo allemaal ik heb toch besloten om het paard te kopen,en ben er erg blij mee...we hebben wat mmet de prijs kunnen doen..en we hebben zekers uit het hart gehoord dat dit paard nooit wat mankeert heeft gehad,,dus super gezond nooit kreupel geweest enz...en liep elke dag zekers 3 uurtje mee per les..da tis natuurlijk ook niks...bij mij zal ze het lekker rustig hebben dan...gewoon een uurtje per dag...en lekker de bossen in...

elisatjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 07:35

hoi hoi
gefeliciteerd veel plezier met haar..!!
xXx

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 07:53

Veel plezier met der.

Heb je een foto?

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 09:59

siglavy schreef:
Veel plezier met der.

Heb je een foto?

nee helaas kan ik geen foto's meer maken ben mijn digitale camera kwijt geworden