werkt Equi Nervo of Pavo Nerv Control voor paard op stal?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxappiexx

werkt Equi Nervo of Pavo Nerv Control voor paard op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 09:41

Mijn paard freakt hem de laatste tijd wel heel erg op stal, ik dacht dat ze daar wel mee zou stoppen als de andere paarden ook op stal stonden maar ze gaat maar door. Ik hoor van stalgenoten dat ze vaak helemaal bezweet in haar stal staat en maar op en neer loopt en hinnikt, ze heeft haar staart ook al helemaal naar de gort geholpen. Als ze thuis staat doet ze dit stukken minder. Waarschijnlijk omdat ze dan gewoon de hele tijd op de wei mag staan. Maar op de stal waar ze nu staat gaat dat niet ivm met dazen en geen beschutting tegen de zon. Speelballen en andere dingen kijkt ze niet naar om.

Nou wou ik dus een voedingsupplement gebruiken van Equi Nervo of die van Pavo Nerv Control maar ik weet niet of zoeist ook echt helpt. Ik vind het namelijk een beetje duur om ruim €30,- uit te geven aan iets wat niet werkt.

Dus heeft iemand ervaring met 1 van deze 2 producten? Of zijn deze dingen er niet geschikt voor en kan ik beter wat anders proberen?

samantha5

Re: werkt Equi Nervo of Pavo Nerv Control voor paard op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 10:41

Ik heb een tijd nerv control van pavo gebruikt voor mijn vorige pony. Deze kon ook nooit alleen staan want hij stond recht op in zijn stal en was zeiknat van het zweet. Verder kon hij het voor zichzelf zo moeilijk maken, hij was altijd veel te druk in zijn kop.

Dat drukke in zijn kop is wel minder geworden toen ik dat ben gaan voeren, maar dat alleen staan in de stal niet. Was voor Mystery denk ook een stuk angst. Ik had het daar ook niet voor gekocht. Voordat ik aan het spul begon was Mystery altijd heel gespannen in zijn hele lichaam werd hierdoor iets minder.

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 11:10

Bij ons op stal moest een paard 6 weken op stalrust ivm blessure. Ben toen ook NervControl gaan voeren en helpt goed. Je kunt daardoor toch bix voeren zodat ie zijn vitaminen wel binnenkrijgt.
En van stress gaan ze alleen maar afvallen en allerlei andere narigheid. Het kan in ieder geval geen kwaad.
Groetjes Brennie

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 11:31

Okee, dan ga ik het ook eens proberen. Want dat ze iedere dag bezweet in de stal staat te flippen is ook niet echt gezond lijkt me.

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 11:37

Ik gebruik Hova Cultura, dit werkt super!! Ik heb bovenstaande middelen gebruikt zonder resultaat maar dit helpt bij mijn paard goed. Het is voor nerveuze gestreste paarden en kan ook gebruikt worden bij stalrust of vorstperiode's. Een pot kost eur 30.00 en je doet er ongeveer 3/4 maanden mee, elke dag een schepje door het voer.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 13:58

En waar kun je dat krijgen?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 18:40

Wij voeren in plaats van brok Cavalor Piannissimo, met een schepje magnesium. De zenuwlijder is een mak lammetje geworden. En dit is een stuk goedkoper als die Nerv Control. Degene waar wij het voor gebruiken is er eentje die veel zware wedstrijden moet lopen, en dat is geen probleem met dit voer.

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 21:27

Ik heb vorig jaar ook Nerv Control geprobeerd, maar bij mijn paard hielp het (bijna) nix...

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 08:36

Ik heb het beide gebruikt toen mijn paard een half jaar stil moest staan. Die mocht alleen maar 20 min stappen per dag en dit ging op een gegeven moment bijna niet meer, stond meer op twee benen als op vier. Ik heb met beiden niet of nauwelijks resultaat gehad en dit terwijl ik hem echt de maximale dosis heb gegeven.

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 11:41

Sorry ik had het verkeerd gespeld het heet HOBA CULTURA ik koop het in Bemmel bij ruitershop de molenwei. Als je echt intresse hebt kan ik het nummer van de dealer wel vragen kun je die bellen waar het bij jou in de buurt te krijgen is. Op deze site kun je het ook bestellen en meer info vinden
http://www.dedierenvriend.nl/dddArt.php ... 1&grp=118. Ze hebben heel veel produkten maar je moet dan hetgene hebben voor zenuwachtige drukke paarden. Je kunt het gebruiken bij wedstrijden en stalrust, indien je meer info wilt hebben dan hoor ik het wel.........

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 11:44

dit is de omschrijving van het product

(DHP) Hoba Cultura - Rustgevende Kruiden
Werken uitstekend bij paarden die nerveus druk en springerig zijn. Rustgevende kruiden geeft u aan paarden die schrikkerig zijn, die last hebben van wedstrijdzenuwen of noodgedwongen op rust moeten staan bijv. bij vorst, ijzel, en blessures.

www.dedierenvriend.nl dan paarden aanklikken en dan voedingsaanvullingen, je kunt het daar ook bestellen!

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 15:25

Hier op bokt is ook een bach en aromadeskundige (Terence) Mogelijk kan zij iets voor je betekenen. Ik heb van anderen veel positieve geluiden gehoord over de werking hiervan.
Het adres van haar site is www.bachenaroma.nl

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 17:02

ik gebruik zelf pavo nerv control, werkt bij mijn paard super! er zit ook iets in waardoor de darmen rustiger worden en daar worden ze in hun hoofd ook een stuk rustiger van. ik ben er super tevreden mee en die van mij doet het prima op 3/4 schepje per dag.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 23:17

xxappiexx, laat je weten waarvoor je nu gekozen hebt en of het werkt? Ik vermoed dat je die tip van mij namelijk gaat proberen ( ) en ik ben heel benieuwd naar het resultaat! En of hij ook vind dat dit voer de oplossing voor jouw paard is.

Even voor de duidelijkheid, degene die de Cavalor Pianissimo ontwikkeld heeft woont vlakbij haar (en mij ). Iemand van een africhtingsstal gebruikte dit ook en heeft ons naar die man verwezen. Hij is langs gekomen, heeft de pony onderzocht en geconcludeerd dat dit zou werken, en de hoeveelheid afgestemd. Iemand een paar deuren verderop hoorde van het resultaat en wilde het ook proberen bij een vervelende pony. Die man is daar ook gekomen, pony nagekeken, en die bleek geen baat te hebben bij dit voer en omdat die verzuurd was en niet nerveus. Hij heeft een ander soort voer geadviseerd, en het werkt. Prima man dus, en dat op een paar km afstand!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 10:11

Ik zal idd eerst voor de tip van Neonlight gaan, maar ik twijfel of de mijne de meusli eet, die lust ze namelijk niet graag. Op dit moment is ze een beetje bij aan het binden, staat rustig in de stal met d'r hoofd naar buiten (kan gewoon de wei in maar is lekker rustig) het zal waarschijnlijk aan het weer liggen maar dat weet ik niet zeker. Als ze straks weer alle kanten in vliegt ga ik de tips een proberen! Bedankt voor alle info, ben weer wat wijzer geworden

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 20:39

Onze merrie heeft de muesli ook niet graag, en heeft het een paar dagen zelfs laten liggen. Toen ze door had dat ze toch echt niks anders kreeg is ze het toch maar gaan eten. Nu hebben we er geen problemen meer mee en eet ze het goed. Wel een dag of 4 dat ze alleen maar hooi heeft gehad, maar dat doet ze zichzelf aan.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 22:43

Dat is waar, de mijne heeft ook een tijdje niets gegeten. Ze vond de brok niet goed genoeg meer. Maar zij at het ook écht niet. Een week lang at ze niks en toen begon ze ziek te worden dus ja....had ze nog haar zin en kreeg ze ander brok enzo.