sporen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

sporen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 00:00

Ik rijd nu een tijdje met sporen, als ik loop voel ik ze duidelijk zitten en doet het een beetje zeer. Met rijden heb ik er verder geen last van, ze schuiven niet en blijven goed zitten, (had eerst altijd last van afzakkende sporen) rijd met rubbere jodphers en voel ze met rijden ook niet echt. Vandaag deed ik ze af en zag ik toen ik thuis was een wondje op me voet waar de spoor had gezeten. Hebben jullie daar geen last van? Droeg ze vroeger op rubbere rijlaarzen en telkens voelde ik ze gewoon met aansporen...en kreeg er dus zere voeten van

Pops

Re: sporen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 00:07

Ik voel ze niet tijdens het rijden maar wel op die "bobbel" als ik stap... Eigenlijk draag ik nooit sporen... Heb ze maandag voor het eerst gebruikt.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 00:10

ik voel het nu dus ook niet met rijden, meer met lopen btje moeilijk uit te leggen ze drukken een beetje...heb ze al losser vast gemaakt maarja helpt niet echt, ik moet er van m'n instructrice mee rijden, heb vandaag les gehad en m'n paard liep geweldig , ik heb ze echt nodig.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 05:33

Ik denk dat het voornamelijk komt, doordat je met rubberen jodphurs rijdt. Probeer het eens met lederen.

Zelf heb ik altijd lederen jodphurs en chaps en nooit last van de sporen gehad.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 05:39

Je moet ze er gewoon pas omdoen als je gaat rijden, en gelijk daarna er weer af doen. Das de enige manier om er geen last van te hebben. Tuurlijk kan je leren jodphurs kopen, dan voel je ze idd niet echt meer, maar door te lopen met die dingen om beschadig je wel je jodphers/laarzen. Ik heb leren laarzen, maar daar zitten gewoon gaten in aan de achterkant omdat ik er altijd mee rondliep. (had ook geen rubbertjes om me spoor heen, dat scheelt ook weer wat)

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 06:10

Grotere/bredere sporen kopen, ik bedoel dan natuurlijk het deel wat om je voet zit.
Je kan ook rubbertjes eromheen doen, scheelt misschien ook wel wat!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 08:46

Ik heb nergens last van, zal ook wel komen omdat ik niet met rubberen jodphurs rijd. Je kunt er misschien laarzbeschermers overheen doen. Die zijn niet duur.

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 08:57

Ik heb daar ook last van! Ook al rijd ik altijd met leren rijlaarzen, onder mijn enkels zitten altijd wondjes, zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant.
Ik heb al wel eens geprobeerd om de sporen iets breder te maken, maar dat hielp ook niets...

Ik ben er nu wel aan gewend, hopelijk gaat er ooit nog eelt op groeien, dan doet het minder zeer!!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 11:38

Ik heb er al van die spoorbeschermers om heen(zaten er al op toen ik ze kocht ) ben aan t sparen voor leren rijlaarzen dus moet ik nu maar nog een tijdje zo rond lopen heb ze alleen om als ik ga rijden, gister moest ik dus een stukje ermee lopen omdat ik ergens anders les had en ik er dan liever naast loop omdat er dus hengsten daar lopen dus je weet maar nooit

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 11:53

bij mij hielp het ze wat lager te doen,
ze drukte bij bij anders op mn enkels,
en daar had ik ook met mn leren jophers en leren rijlaarzenlast van.

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 12:29

Ik had er ook last van. Ik reed ook altijd met rubberen jodphurs en daar werd je niet vrolijk van. Ik ben over gegaan op lederen jodhpurs en nu is het probleem over. Misschien heb je de spoor iets te strak om? Misschien als je de spoor een paar millimeter groter buigt dat je er dan minder last van heb, bij het rijden heb je geen druk op de hak en zul je er minder gauw last van hebben als wanneer je er mee loopt.

elisatjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 07:18

ooh dat probleem heb ik ook... heel irrie maar daarom doe ik ze voor het rijden om en als ik klaar ben met rijden gelijk weer af, met rijden voel ik ze niet, maar met lopen wel...:S dus ik doe ze gewoon gelijk weer af...

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 07:59

Gewoon een stukje uitbuigen, dat scheelt een stuk.
Als ze te smal zijn, dan zit het ook met leren laarzen beroerd en bovendien beschadigen je laarzen.

Applelove

Woonplaats: Kapsone's..? Hoe bedoel je..? Het is gewoon een feit dat IK beter ben dan JIJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 12:53

Margreet schreef:
Gewoon een stukje uitbuigen, dat scheelt een stuk.
Als ze te smal zijn, dan zit het ook met leren laarzen beroerd en bovendien beschadigen je laarzen.

idd

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 13:15

Toen ik met rubberen laarzen reed had ik daar ook last van,
nu rij ik met leren Jodhpers en chaps en heb ik nergens meer last van.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 18:22

Ik heb er zelfs vaak blaren mee idd!
Heb leren laarzen en 1 keer in de zoveel tijd heb ik blaren van die sporen dan doe ik er effe een pleister op met rijden dan is het zo over!..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 18:27

zodra mijn paard afzadelt op de spuitplaats of in de stal staat, gooi ik over het algemeen gelijk mijn sporen af. Ik rij dan wel western, maar ben geen cowgirl *kling, kling kling*

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 01:28

Gelukkig ben ik dan niet de enige die er last van heeft, ik dacht al. Bedankt voor de tips, buig ze wel iets. Pleister lijkt me ook wel handig dan schuren die wondjes teminste niet open. Houd zelf helemaal niet van sporen, vind t vreselijk zitten, ergerde me er steeds aan dat de sporen nooit bleven zitten(nu 2jaar later heb ik dus sporen met een antislip laagje erover heen...ziet er t zelfde uit als die rubberdingen alleen is dit doorzichtig, blijft nu wel zitten) maar moet er nu echt mee rijden.