beste zadelmaker van Nederland gezocht!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

beste zadelmaker van Nederland gezocht!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 21:18

Naar aanleiding van het topc over de hulseboszadels ben ik toch een beetje benauwd geworden. Nou zou ik een objectief iemand alsnog naar mijn zadel willen laten kijken. Gewoon voor m'n eigen gemoedsrust. Maarrrrrrrrrrr, wie is de beste van het land??
(anders heb ik er nog nix aan) En komen die aan huis?

Mocca

Re: beste zadelmaker van Nederland gezocht!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 21:39

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 21:40

Koch in Utrecht

tootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 21:42

Wat is er mis met hulseboszadels??? Heb je die link nog naar dat topic?
Mij bevallen ze namelijk (al jaren) prima

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 01:45

Met stip Van Triest uit Meppel!!!

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 02:56

Jep hulsebos is perfect

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 05:14

viewtopic.php?f=13&t=437304&hilit=

Ik had ook alleen maar positieve verhalen gehoord, maar nav dit topic ben ik toch gaan twijfelen. En aangezien mijn paard door zijn moeilijke rug echt een heel goed zadel moet hebben, wil ik m eigelijk nog een keer laten nakijken door een (andere) objectieve partij.

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 09:32

Ik hoor veel goede dingen over Van Rijs en Van Triest. Maar net als bij hoefsmeden en dierenartsen, zweert de één bij die en de ander weer bij die. Het blijven mensen en die maken fouten, dus ik denk dat je over elke zadelmaker goede en minder goede verhalen zal horen.

Refresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 09:42

Daaleman. Maakt zijn zadels HELEMAAL zelf, dat doet 90% van nederlandse zadelmakers hem niet na want die kunnen alleen maar opvullen en aanpassen.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 09:48

Daaleman
Dat hoop ik dan
want ik heb een zadel besteld bij hun

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 09:52

Van Triest uit meppel is echt een hele goede.
Weet niet of die aan huis komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 10:13

Ik denk dat het moeilijk te zeggen is wie DE beste zadelmaker in Nederland is. Volgens mij zijn er wel meerdere hele goede zadelmakers hier in het land. De ene persoon zweert alleen bij die en die en de andere persoon weer bij een ander.

Van Daaleman hoor ik in ieder geval alleen maar hele goede berichten en ik vind zelf dat er hele fijne zadels vandaan komen. Ik zou er bij de keuze van een zadelmaker op letten of de zadelmaker in kwestie daadwerkelijk zadelmaker is (dus geen zadelverkoper die ergens een minicursus zadels passen/opvullen heeft gevolgd).

Alayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 10:23

Ik zou ook voor Daaleman gaan.
Heb ik alleen maar goede ervaringen mee!

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 10:25

Wat een goede zadelmaker hoort te doen, is je op een aantal zadels laten zitten en rijden en bekijken in overleg met jou en eventueel je instructeur, hoe jij er op rijdt en hoe je paard er onder loopt. Niet elk type zadel ligt namelijk op elk paard goed en niet elke ruiter met ieder zijn/haar eigen rijproblemen, zit goed op elk zadel. Daarnaast moet je natuurlijk naar je portenmonnee kijken. Maar een voordelig zadel waar je niet goed op zit of waar je paard niet zo goed onder loopt, heeft ook zo zijn nadelen. Ga anders op zoek naar een goede gebruikte en laat die dan ook door een zadelmaker aanpassen op de rug van je paard. Succes,

OVerigens ben ik heel tevreden over Van Rijs in Zevenhuizen en rijd ik nu al weer heel wat jaren op een Euroriding (tweedehandsje )

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 12:20

Even voor de duidelijkheid, ik heb dus een nieuw zadel van Hulsebos. Pas begin juni gekregen. Dus ik ben niet op zoek naar een ander zadel, ik wil echt alleen iemand naar dit zadel laten kijken, of ie echt goed ligt! Vandaar! Van Rijs en van Triest hoor ik wel vaker. Denk niet dat Daaleman voor een Hulsebos komt... haha

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 13:29

Dan zou ik echt naar Van Triest gaan, die weet wat hij doet en moet doen.
Ik woon ook niet in de buurt van Meppel, voor mij was het ook een behoorlijke rit, maar ik zou het zo weer doen.
Een zadel kan voor zoveel problemen zorgen, dat je het liever voorkomt dan te genezen.
In dat vorige topic was een link gegeven waarin van Triest vertelde hoe hij erover dacht.
Dat artikel zou ik maar eens goed doorlezen, het is slecht geschreven maar helaas de bittere waarheid.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 14:46

Ook Jan van Rijs zal een objectief advies geven, je zult er dan echter wel naar toe moeten (Zevenhuizen ligt tussen Gouda en Zoetermeer) en ze hebben daar geen bak bij de winkel. Ik weet niet hoe dat bij Van Triest is. Ook daar hoor ik goede verhalen over,maar ja ik ga echt geen drie uur rijden voor een zadelmaker.

succes

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 14:51

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 15:12

pantarhei schreef:
Ook Jan van Rijs zal een objectief advies geven, je zult er dan echter wel naar toe moeten (Zevenhuizen ligt tussen Gouda en Zoetermeer) en ze hebben daar geen bak bij de winkel. Ik weet niet hoe dat bij Van Triest is. Ook daar hoor ik goede verhalen over,maar ja ik ga echt geen drie uur rijden voor een zadelmaker.

succes

Van Triest zit midden in de stad, dus helaas ook daar geen rijgelegenheid bij de winkel.
Of hij langs komt, weet ik niet, wij zijn naar hem toegeweest.

Voor mij was het ook een hele rit, zekers 2 uur, maar dat heb ik voor een goed passend zadel wel over, omdat het een zeer belangrijk detail is in het hele paardengebeuren en je daar zekers weten de garantie hebt de kennis daar te vinden en te krijgen.

Bij mij dichter in de buurt zitten ook wel zadelverkopers, maar de naam zegt het al...
Verstand van zadels verkopen, maar niet van het passen.
Ookal hebben ze een passervice (ahum ahum *zoekt kotssmilie*), ik vertrouw er niet meer op na een nare ervaring.
Dan rijd ik liever een stukje verder en kom met wat goeds thuis .

Volgens mij is het voor de TS een uurtje rijden, mijn inziens dus wel te doen, maargoed, dat is mijn mening, ik weet niet hoe de TS er over denkt.

anne7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 15:22

Fugers uit Soest
Heb ik goede ervaringen mee. Ongetwijfeld dat er ook mensen zijn die er geen goede ervaringen mee hebben, maar dat zal je overal wel tegenkomen.
Fugers komt in ieder geval aan huis. (hij is pas nog bij mij geweest)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 16:23

Ik vind dat Fugers nou niet echt goed kijkt. Bij een meisje op stal legde ie t zadel erop, ff drukken heen en weer, klaar!! Goed volgens hem. Nou, dat kan je in 5 minuten echt niet zien! Zij had ook heel veel problemen. Een ander meisje van stal had t zelfde, maar gelukkig heeft haar paard blijkbaar een erg makkelijke rug, want haar hoor ik niet. Hele aardige vent, dat wel, maar niet voor m'n zadel. haha.

Ralinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 20:39

ik wil ook weer een keer naar mijn zadel laten kijken.
op mijn werk was pas van rijs. ik vond hem wel erg goed.
dus ik zou voor van rijs gaan. ik vond hem erg objectief.
en hij nam overal ruim de tijd voor