Ik had even een vraagje, wat voor soort hulpteugels heb je en waarvoor gebruik je die allemaal. Ik ken alleen de martingaal, maar waarvoor je die gebruikt
-x- Marijke
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
anydale schreef:- slof, om je paard naar beneden te dwingen
- bijzet, wordt tijden longeren gebruikt
- elastiek/halsverlenger wordt ook gebruikt bij longreren, maar met rijden ook wel omdat het eigenlijk best vriendelijk is omdat het meeveert
- Thiedeman, om je paard naar beneden te dwingen (iets minder erg dan de slof)
- Gogue, heel gedoe van touwtjes en musketons, ook om je paard ronder te krijgen.
Ik ben eigenlijk helemaal geen voorstander van hulpteugels.. Je leert er helemaal niet door rijden. Een martingaal is het enige dat ik gebruik bij springen
FirstLady schreef:anydale schreef:- slof, om je paard naar beneden te dwingen
- bijzet, wordt tijden longeren gebruikt
- elastiek/halsverlenger wordt ook gebruikt bij longreren, maar met rijden ook wel omdat het eigenlijk best vriendelijk is omdat het meeveert
- Thiedeman, om je paard naar beneden te dwingen (iets minder erg dan de slof)
- Gogue, heel gedoe van touwtjes en musketons, ook om je paard ronder te krijgen.
Ik ben eigenlijk helemaal geen voorstander van hulpteugels.. Je leert er helemaal niet door rijden. Een martingaal is het enige dat ik gebruik bij springen
vind dat dwingen nogal wat hard gezegd hoor...
een slof mist goed gebruik! hoeft een paard vaak echt niet te dwingen,ligt puur hoe je ermee om gaat.
zelfde geld voor de thiedeman,die hoeft ook niet te dwingen,is idd beetje zelfde werking als de slof,alleen word de thiedeman door het paard zelf in werking gezet en niet door de ruiter.