Manen van je tinker

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kelpla

Manen van je tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 15:54

Ben benieuwd wat jullie met de manen van je tinker doen.
Vlechten of gewoon los laten? Doe je er voor de rest er nog iets in?

Ik hoor het wel.

Marloes_R

Re: Manen van je tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 16:39

Ik heb ze nu los vanwege de vliegen, maar anders doe ik er liever vlechten in. Dan blijven ze mooi uit de knoop. Wel elke dag uitkammen. En ik heb een soort gel voor erin, Magic, om ze doorkambaar te houden. en dan nog baby-olie in de wortels om ze soepel te houden. Ik tut en kam graag aan haar dus ik steek er best wat tijd in. De staart hetzelfde, ook in een vlecht en 1 keer per week wassen en uitpluizen.
Wat doe jij dan met de manen en staart?

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 20:21

Met het warme weer doe ik er meestal wel vlechten in, hij zweet anders zo onder zn manen. Voor de rest gebruik ik klitwortel van de kruidvat om het een beetje stevig te houden. En af en toe doe ik er brilcream in, glanst het zo lekker.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 21:05

Ik moet wel vlechten in doen. Haar manen zijn gewoonweg te lang om ze nog los te laten hangen. Dan zou ze erop gaan staan en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 21:27

Zijn ze zo lang?? doe je er dan nog iets in ofzo of doe je er voor de rest niks mee?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 21:53

Ze zitten in 3 grote vlechten en die dan weer samen gevlochten, en een keer in de drie weken haal ik ze eruit en vlecht ik ze weer opnieuw in.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 22:21

Lowara heeft hetzelfde probleem, telang om nog los te doen.
dus die heeft ze in een hensgten vlecht die vervolgens ook weer dubbel moet ( anders blijft ze erop staan)
elke week even los en met de vingers ontklitten, beetje antiklit erin en weer vast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 23:17

Ik vlecht ook, ene keer een grove hengstenvlecht, andere keer dikke grove vlechten die ik steeds bespuit met PBH-spray, tegen het bijten van het veulen. En vlechten omdat ik het er anders te warm onder vind worden. Dewi's manen komen tot 10 cm vanaf haar beenaanzet ofzo... Lang zat

Voor rijden maak ik een hengstenvlecht, dat hindert het minst.

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 07:22

in de wei staan ze zonder vlecht erin, dat verweert de vliegen een beetje en de manen zijn nog niet zolang dat ze er zelf op stappen.
met rijden doe ik altijd een hengstenvlegt in.

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 08:24

meestal maak ik een 'gewone'invlecht (geen hengstenvlecht).
ze heeft een deel van haar manen aan de andere kant hangen.
ik verdeel eerst de manen zodat aan beide kanten van haar hals ongeveer evenveel haren hangen.
dan begin ik gewoon zoals bij een mens een invlecht te maken. (dan zit ik wel op haar rug).
dan iets voor het zadel doe ik de elastiek erin, en laat de restpluk loshangen of een vlechtje erin.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 08:26

Op het moment hangen ze los, wat er nog van haar manen over is, tenminste ..haar veulen knabbelt er graag aan en veel manen heeft ze dus niet meer en we hadden nog wel zo lang gespaard.

Maar goed, ik denk dat ik er straks wat vlechten in maak,. want met dat warme weer gaat ze wel flink zweten onder d'r manen.

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 09:22

ik heb geen Tinker, maar een Fries, en die heeft gemiddelde manen.. waar de schouder begint en die vlecht ik in als ik als ik ga poetsten en die blijven een dag zitten en dan vlecht ik opnieuw

Max_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 09:39

In de wei en op stal laat ik zijn manen los. Dat werk perfect tegen de vliegen. En hij zweet er nauwelijks onder. Met rijden maak ik meestal lange vlechten. Een hengstenvlecht doe ik alleen als ik zin heb, want Max heeft zulke dikke manen dat ik halverwege kramp in mijn handen krijg en de boel vaak niet meer bij elkaar kan houden. Zijn manen komen ongeveer tot zijn schouder.

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 10:15

Snor zijn manen hangen gewoon los. Hij krijgt er haast nooit knopen in, hooguit draaien ze wat. Bij het rijden vlecht ik soms een hengstenvlecht vanwege het zweten. Ze zijn best lang, maar niet zolang dat hij erop gaat staan, kan wel natuurlijk als hij graast, maar is nog nooit gebeurd.