Onze jonge merrie was er ook totaal niet van gecharmeerd dat je aan dr uiers zat.
Zij had duidelijk een no go zone. Met mijn handen ging ik toch de zone voorzichtig in.. trapte ze, bestraf ik haar, deed ze niets (behalve wat ongemakkelijk kijken of wat dreutelen) kreeg ze snoepje. En zo iedere keer een stukje verder richting uiers.
Iedere dag weer totdat ze het nu nog niet fijn vind maar wel al om staat te kijken voor een snoepje, maar bovenal niet meer trapt. Ik haal de korstjes met mijn handen weg. Wanneer je het regelmatig doet zitten er ook niet van die vervelende harde korsten.
Het vergt wat geduld maar na verloop van tijd is het me gelukt om daar zonder gevaar stukje bij beetje de boel schoon te maken.
Tip : Als ze je heeft geaccepteerd in de zone probeer dat niet alles in een keer te verwijderen. Dat deed ik wel, gevolg was een mep van dr (die wel mis was) en ik weer een paar dagen nodig had om in de zone te komen.
In de toekomst hoop ik dat een belonging met stem en aai voldoende zijn want ik ben niet zo snoepjesmens. Maar in dit geval is het wel effectief geweest.
Succes