Hoe krijg ik de uiers van mijn paard schoon???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sundance11

Hoe krijg ik de uiers van mijn paard schoon???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 12:42

Ik zag laatst een keer dat tussen de uiers van mijn paard nogal wat aangekoekt spul zit, huidsmeer ofzo. Dus ik dacht laat ik dat es ff gaan schoonmaken, met een spons en lauwwarmwater.

Dit krijg ik dus niet voor elkaar, zodra ik met de spons tussen haar benen kom, begint ze te trappen. Met een sproeier ertussen als ze bezweet is na het rijden vind ze het wel fijn. Maar daar wordt het niet schoon van.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit voor mezelf op een veilige manier kan schoonmaken??

sandr0

Re: Hoe krijg ik de uiers van mijn paard schoon???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 12:50

tja lastig.... inderdaad met spons en water maar ja als ze trapt gaat dat m niet worden. maar het kan niet veel kwaad hoor als daar wat klei e.d zit. Als het maar niet te erg word.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 13:21

Ik maakt dat altijd gewoon met mijn hande schoon...En als ik het zo goed als het kan er af heb dan spuit ik het nog een ker met water na.
1 merrie vind het heerlijk als ik zo bij haar uiers zit te frutten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 14:54

met zo'n doekje waar je baby billetjes ook mee doet

gewoon voorzichtig steeds verder met je handen, met zo'n doekje haal je heel goed alle smeer er tussen uit.

elisatjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 22:46

haaiij..
een paard bij ons op stal heeft dat ook, de dierenarts zei dat ze het wel moest schoon maken omdat het anders kan gaan ontsteken.
het baasje van dat paard moest het schoon gaan maken met betadine shampoo, maar haar paard trapt ook, dus dan is het eerst de waterslang dr op en dan moet iemand een voorbeen van dat paard vast houden en dan word het al moeilijker voor dat paard om te trappen, en dan snel die shampoo dr op en laten schuimen en daarna weer afspoelen met de waterslang.
maar ik zou het zeker schoon maken voor dr straks een vette ontsteking zit.
succes iig xXx

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 09:58

Kwestie van gewenning denk ik dan.
Mijn merrie vind het ook heerlijk als ik aan haar tepels zit te frutsen. Ik gebruik geen water o.i.d. Gewoon met mijn vingers wrijven en dan laat het van zelf al los.
Ik heb haar als veulen daar gelijk aan wennen door eerst mijn handen aan de binnenkant van en tussen haar benen te wrijven. En langzaamaan naar haar uiers toe.
Mijn merrie is er niet altijd van gediend dat ik het doe maar als het mag staat ze wel altijd uitgebreid te genieten

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 10:01

Ik haalde het altijd gewoon met mijn vingers los.
Desnoods met babydoekjes. Je moet het gewoon voorzichtig doen en dan steeds een stukje verder.
De mijne vond het wel best als ik het deed

apenstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 10:16

Onze jonge merrie was er ook totaal niet van gecharmeerd dat je aan dr uiers zat.

Zij had duidelijk een no go zone. Met mijn handen ging ik toch de zone voorzichtig in.. trapte ze, bestraf ik haar, deed ze niets (behalve wat ongemakkelijk kijken of wat dreutelen) kreeg ze snoepje. En zo iedere keer een stukje verder richting uiers.

Iedere dag weer totdat ze het nu nog niet fijn vind maar wel al om staat te kijken voor een snoepje, maar bovenal niet meer trapt. Ik haal de korstjes met mijn handen weg. Wanneer je het regelmatig doet zitten er ook niet van die vervelende harde korsten.

Het vergt wat geduld maar na verloop van tijd is het me gelukt om daar zonder gevaar stukje bij beetje de boel schoon te maken.

Tip : Als ze je heeft geaccepteerd in de zone probeer dat niet alles in een keer te verwijderen. Dat deed ik wel, gevolg was een mep van dr (die wel mis was) en ik weer een paar dagen nodig had om in de zone te komen.

In de toekomst hoop ik dat een belonging met stem en aai voldoende zijn want ik ben niet zo snoepjesmens. Maar in dit geval is het wel effectief geweest.

Succes