Hoeveel tijd besteed jij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Steffiegek

Hoeveel tijd besteed jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-05 21:23

Hoeveel tijd besteed jij per dag aan je paardje en wat doe je dan allemaal met hem?

ik kom meestal op stal en met beetje weer staat hij buiten, dan ga ik vaak zijn stal even mesten en dan haal ik hem uit de wei..
Dan ga ik hem poetsen en hem zadelen/optuigen voor longeren
Dan ga ik of buiten/bak rijden of longeer hem
Als ik klaar ben met in de bak rijden stap ik hem in de polder uit als het weer beetje meezit
Meestal verzorg ik hem helemaal en gaat hij even op stal en als hij zich gedragen heeft krijg hij wat lekkers...
en dan gaat hij meestal met een vriendje of het land op of paddock in.. dan ga ik wat voor me zelf doen of met stalgenootjes.. opruimen weet ik veel, eind van de middag gaat hij op stal en krijgt hij zijn eten, als het erg warm is blijft hij 'snachts buiten anders niet...

Meestal doe ik iets als dit maar het is eignelijk altijd wel verschillend.. maar ik doe me best hem eigenlijk altijd wel op de wei te hebben zodat hij zowiesow overdag beweging heeft

wat doen jullie?

Mocca

Re: Hoeveel tijd besteed jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 21:29

In de zomer? Niet erg veel

Ik haal de paarden van de wei, poets ze uitgebreid, zadel op, ga rijden, daarna weer afzadelen en nog afspuiten, en dan weer lekker de wei op

Ben meestal met 1.5/2 uur klaar

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 21:35

heel verschillend wat ik doe met Par, meestal als ze niet in de wei al staat ga ik eerst poetsen en longeren en dan rijden en daarna zet ik dr dan in de wei. is vaak verschillend, ligt er ook maar aan wat ik ga doen met dr.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 21:40

per dag: een uur rijden, een half uur poetsen, een half uur knuffelen, een half uur eten geven. zo'n 2,5 uur per dag dus. Maar vaak nog langer, de paarden staan aan huis en ik ga dus regelmatig ff knuffelen en poetsen.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 22:47

Meestal uurtje rijden, 's ochtends of 's avonds als het erg heet was.
Voor het rijden een half uurtje tutten (poetsen, zadelen, gewoon wat omprutsen), na het rijden afzadelen en nog even tutten, daarna ging ze weer op de wei en was ik klaar
Vaak bleef ik dan nog wel even hangen hoor

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 23:08

Nu, hij staat 24 pd in de wei met peesblessure.
Eerst naar stal halen en poetsen, dan lopen en weer terug brengen naar de wei en drinkbak vullen.
Ben in totaal 2 uurtjes bezig denk ik

Kimberly_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 23:27

het verschilt erg per dag. Het is in iedergeval minimaal een half uur. namelijk in de zomer een beetje poets aandacht of iets dergelijks. Ik merk dat mijn paard dat wel fijn vindt. Andere dagen als ik een lange tocht ga maken is het wel eens de hele dag. Gemiddeld is het ongeveer twee uur per paard ( heb er twee)

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 23:38

2u per paard toch wel... uit de weide of stal halen , poetsen, naar de manège stappen, rijden, terug naar stal stappen, afzadelen, afspuiten en terug op stal of de wei terug op.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 11:04

Ik ben elke dag minimaal een uur bezig met alle klusjes. Ze krijgen eerst eten dan mest ik de bak/wei uit daarna de stal, poetsen en kruiwagen wegbrengen. Daarnaast dus nog werken dus ik ben al gauw minimaal 1,5 uur per dag bezig.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 19:50

Meestal ben ik in totaal wel ong 3 uurtjes bezig inclusief rijden.

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 20:06

-
Laatst bijgewerkt door honey007 op 13-11-24 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 06:57

ik rij as meestal 5 tot 6 keer per week dressuurmatig en ben meerstal 2,5 uur 3 uren met hem bezig.

1 dag vrij in de week en dan kom ik ook niet .

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 07:08

oooo, dat verschilt bij mij enorm!..ze staan nu 24/7 op de wei en heb ze zo goed als vrij gegeven..kom wel elke dag..lekker een beetje meuten, wat voer en suplementen geven..vliegendeken ff af..lekker afsponzen..kan het niet zo gek verzinnen(en lekker bijbeppen natuurlijk!!), 2 a 3 x in de week rijden, lekker een buitenritje ofzo, of zonder zadel crossen..maar alles staat op een laag pitje...
Gaan ze weer terug naar stal, staan ze overdag in paddock...wordt het 2 dag rijden- 1 dag vrij, veel dressuur..maar ook het meuten blijft van de partij...denk dat ik 3 uur per avond kwijt ben voor 2 paarden(1 daarvan kan niet bereden worden en daar doe ik parelli mee)

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 09:28

steffiej schreef:
zet iemand van stal ze ff op de wei..
(uiteraard met beenbeschermers/strijklappen en springschoenen

.. als er vliegen zitten.. met vliegendeken, vliegennetje en vliegenspray..)

Djees, zijn die paarden van glas bij jullie?

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 09:34

Ik besteed per dag ongeveer 2 uur aan mijn paard. Als ze thuis staat wat minder.

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 13:49

-
Laatst bijgewerkt door honey007 op 13-11-24 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 13:57

steffiej schreef:

Djees, zijn die paarden van glas bij jullie?

haha jaa een tikje en ze breken
[/quote]

Nou succes ermee dan
[/quote]

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 18:16

ik denk dat de gemiddelde tijd toch wel op 2 uurtjes ligt per paard.
poetsen, hoeven krabben, opzadelen, rijden of longeren, afzadelen, na verzorgen.
een andere keer mischien langer, voeren, uit of in de wei doen, uitmesten, tuig poetsen enz....

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 18:44

3 a 4 uur

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 18:47

nou de paardjes staan zo ie zo altijd buiten dus, maar ik ga hooi geven mest uit de wei halen en dan s middags poetsen en dan rijden, longeren, stappen en dan nog lekker beentjes afspuiten of helemaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 19:00

Met dit weer???
Hij krijgt vers water, een knuffel en mag onder de bomen verder suffen.

Wil ik persé rijden dan maak ik meneer 's morgens heel vroeg wakker, poets hem, zadel hem op en ga rijden. Dan zijn we soms drie uur bezig en soms een uur.
Ik kijk niet naar de tijd op mijn horloge, maar ik kijk naar de pony en mijzelf. Wat wil ik, wat kan hij en wat doen wij daar samen mee...
De tijd "er omheen" kijk ik nooit naar, ik neem zoveel tijd als nodig is.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 19:05

Marreke schreef:
Met dit weer???
Hij krijgt vers water, een knuffel en mag onder de bomen verder suffen.

Wil ik persé rijden dan maak ik meneer 's morgens heel vroeg wakker, poets hem, zadel hem op en ga rijden. Dan zijn we soms drie uur bezig en soms een uur.
Ik kijk niet naar de tijd op mijn horloge, maar ik kijk naar de pony en mijzelf. Wat wil ik, wat kan hij en wat doen wij daar samen mee...
De tijd "er omheen" kijk ik nooit naar, ik neem zoveel tijd als nodig is.

idd
ik kreeg vroeger les van iemand en ze zei altijd wij hebben geen horloge om,wij kijken naar het paard en onszelf!(ofzoiets).

ik kijk ook nooit naar de tijd.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 19:09

Steffiej: Is het zoveel moeite om ook de letter N in te typen als je een bericht schrijft?
Woorden als 'Springenschoene' 'Afspuite' etc hoort gewoon een N achter.
Als je een keer bij een woord vergeet of over het hoofd ziet, dat kan gebeuren, maar achter ieder woord waar je maar kunt die letter weglaten is vreselijk irritant om te lezen en het mag ook niet volgens de boktregels!

Ontopic: zomers staan mijn pony's dag en nacht op de wei. Als ik wat met ze ga doen haal ik ze op, poets ze en ga rijden of longeren o.i.d.
Als het erg warm is, spuit ik ze vaak na het rijden helemaal af en breng ze daarna weer terug naar de wei. Per dag ben ik zo'n 3 á 4 uur met ze bezig.

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 20:41

-
Laatst bijgewerkt door honey007 op 13-11-24 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

elisatjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 20:54

haaiij...
meestal ben ik toch zowiezo wel 3-4 uur (in het weekend van 12 tot een uur of 5-6)per dag op stal, ik ben ongeveer anderhalf uur bezig met 1 paard, ik heb dan (ja nu ff niet)zowiezo mijn eigen pony die ik moet doen, dan rijd ik zowiezo 4x per week op mijn bijrijd paard, en dan rijd ik afentoe ook nog op andere paarden.

meestal als ik op stal kom is het eerste wat ik doe de stal van mijn pony uitmesten, dan paard poetsen opzadelen en rijden.
in de zomer rijd ik zowiezo neit echt veel, meestal rustig een rondje langs de weg, want ik heb met die hitte geen zin om echt te rijden en voor die paarden is het ook neit echt lekker. als ik in de zomer heb gereden spuit ik de paarden standaard af.
maar als het lekker weer is dan rijd ik dressuurmatig in de bak, en dan laat ik de paarden ook echt werken, en afentoe ga ik springen voor de afwisseling.
n ahet rijden alle paarden hooi geven (zomers de paarden die s'nachts op stal gaan binnen halen)en dan nog ff wat drinken in de kantine ofzo.
xXx