Ainsley zadel kopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ainsley zadel kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 20:04

Mijn 3 jarige merrie heeft een zadel nodig. Ze is nog niet zolang zadelmak dus zal vermoedelijk nog een eind in de breedte groeien, en ze is ook drachtig. Ze heeft weinig tot een beetje schoft en niet zo;n hele lange rug. Ik heb mijn oog laten vallen op een zadel van Ainsley, veelzijdig richting dressuur met verstelbare boom. In het najaar komt een zadelmaker langs en die kan het dan eventueel opvullen of wat er ook gebeuren moet. Hij raadde me de Kieffer aachen af, omdat die vrij smal is en keilkussens niet passen bij een paard met een korte(re) rug. Verder weeg ik zelf bijna 80 kilo en ben 1.77, zit ik fijn in een 18 inch zadel? Ik wil een nieuw zadel want ik vind de 2e hands prijzen voor een goed merkzadel zo hoog dat ik net zo goed een nieuwe kan nemen.

Nouja, een heel verhaal maar:
Wie heeft een Ainsley (ik dacht dat het type Ranger was), hoe bevalt het en is het verstellen goed zelf te doen?

Allejandro

Re: Ainsley zadel kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 20:09

Lijken mij hele fijna zadels.
meer weet ik er niet van

Terence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 21:07

Sinds kort heb ik een Ainsley Ranger, maar dan veelzijdig richting spring zonder verstelbare boom. Het is een heerlijk zadel met een zachte zit.
Ik moest in het begin alleen wennen aan de hoge lepel. Daar zul je in een dressuurzadel minder last van hebben dan bij een springzadel waarbij je vaak in de verlichte zit rijdt.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 21:29

Ik heb een Ainsley dressuur zadel met verstelbare boom, het verstellen is heel goed zelf te doen en het is een fijn zadel, let er wel op dat wanneer je er een neemt (nieuw) met verstelbare boom dat er iets rond de €400 bij komt.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 07:51

Ik heb de Vanguard en de Ranger, maar beide zonder verstelbare boom.
Ik vindt het persoonlijk heerlijke zadels...
Lekker zacht zitten ze en je hebt er veel steun aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 08:13

€400 is beter dan een zadel waar ze uitgroeid. Mooi dat jullie zo positief zijn.

Hdoortjez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 10:56

Ik heb een Vanguard en vind het een heerlijk zadel. Zit lekker en blijft bij intensief gebruik top. Ik heb hem nu 5 jaar. Over een verstelbare boom heb ik veel verhalen gehoord. Sommige vinden het fantastisch. Ik ken wel iemand die vond dat de constructie na een aantal jaar lam werd. Zij gebruikte het zadel voor 4 verschillende paarden en liep steeds met die verstelbare boom te emmeren. Maar ja 1 zadel voor 4 verschillend gebouwde paarden is ook niet echt perfect lijkt mij.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 11:23

ik heb ook een ainsley vanguard en ben er uitermate tevrede over!!
zit lekker en blijft erg mooi. alleen heb ik ook veel gehoord over een verstelbare boom die snel lam werden...vandaar dat ik voor een vaste boom heb gekozen