Ervaring met Wintec Endurance / Veelzijdigheid, wie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alayda

Ervaring met Wintec Endurance / Veelzijdigheid, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-05 15:59

Wie heeft er ervaring met de Wintec Endurance of gewone veelzijdigheid?
Hoe ligt het zadel op het paard?
Wat vinden jullie van de kwaliteit?
Goede/slechte ervaringen tijdens het rijden?
Alle verhalen/ervaringen zijn welkom!

Marloes_R

Re: Ervaring met Wintec Endurance / Veelzijdigheid, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 16:03

Ik heb geen wintec maar een thorowgood, die is ook van kunsttof. Ik heb de veelzijdigheid. Ik vind hem perfect. Ik heb een breed paard en daar kon ik geen goed zadel voor vinden. Uiteindelijk deze genomen en hij lag meteen perfect. Hij zit ook lekker. Ik heb hem pas een week dus ik weet niet hoe het over een paar jaar is.

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 16:47

mij buurvrouw heeft hem bij haar paard veelzijdigheid hij licht echt super.. en hij zit echt onwijs lekker hihi

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 16:50

Hoi ik heb een wintec veelzijdigheid op mijn tuiger liggen. Ik vind het persoonlijk een lekker rijdend zadel, je kan er alle kanten mee op. Er wordt veel over strand gescheurd met haar, dus erg fijn dat je er weinig onderhoud aan hebt.
Op mijn paard ligt het perfect. Ik heb hem daarentegen ook wel eens op mijn andere paard gehad een BWP, daar paste hij weer niet op. Ik heb het aan de zadelmaker gevraagd, hij zei ook dat wintec over HET ALGEMEEN past op elk paard, maar niet op alle!

Suc6 ermee!

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 16:51

oja het is een bets wel brede pony..
en alleen bij haar laten de stiksels bij het zitvlak daar onder los dat is dan wel wat minder maar ze heeft hem nu 1,5 jaar en zit er voor de rest nog super uit.. en het leer is ook heel zacht

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 16:52

ehm.. welk leer? Wintec's zijn gemaakt van kunstof?

Alayda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-05 17:30

Alvast bedankt voor de reacties!
Zelf heb ik een brede pony van nu 3 jaar en ik ben voor haar opzoek naar een zadel voor de komende 2-3jaar en dan ben ik van plan een zadel op maat te maken.

Ik heb ook wat info opgevraagd over een Thorowgood zadel maar hoor daar toch wat negatieve reacties. Bijv. dat het kraakt.

Nog maar ervaringen over deze beide zadels zijn welkom!

Alayda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-05 20:32

Zijn er nog mensen die ervaring hebben met Wintec en brede paarden/ponys? Ben namelijk erg benieuwd!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 20:45

Wintec vind ik zelf heel fijn zitten. Op mijn manege hebben ze niet anders. Ik vind alleen wel een nadeel bij sommige zit er een soort bobbel in het midden.

Niekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 20:52

Ik heb een wintec (dressuur) die op een tinker ligt. Het zadel zit super fijn. 1 nadeel: als ik mijn leren laarzen net gepoetst heb dan piept het zadel. Als ik met chaps rij dan piept het zadel niet. Het ligt dus echt aan mijn pas gepoetste laarzen. Verder zou ik zeggen: zeker doen, de boom is heel makkelijk verwissselbaar en het past over het algemeen op bijna alle paarden.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 22:36

Ik ben helemaal heppie met m'n Wintecjes . Ik wil niets anders meer!!!!

Ik heb ook met een Thorowgood gereden maar daar kreeg ik een zere kont van .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 23:01

Ik heb zelf enkel een Wintec 2000 vzh, maar je zou NaVy! eens kunnen pb'en, voor de Endurance-versie, ik geloof dat zij dat zadel ook nog een tijd heeft gebruikt in haar speurtocht naar het ideale zadel

Zelf vind ik het een heel fijn zadel, lichtgewicht, makkelijk aanpasbaar, onderhoudsarm en blijft gewoon netjes. Van piepende laarzen heb ik nooit last gehad Echt een fijn zadel

mjet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 23:16

ik heb nu al 5 jaar mijn wintec 500 met verstelbare boom veelzijdigheid. Ik rij er dagelijks mee en er is nog gen stiksel losgelaten. Ik ben er nog steeds super blij mee.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 07:46

ik heb een wintec sport, rijd er al 6 jaar op. en zit heerlijk!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 08:45

voordat Banjer en ik boomloos gingen, hebben we ook een tijdje met Wintec gereden... erg fijn zadeltje, licht in gewicht en het lag prima op haar... Ook de S&K die we daarna hebben gehad lag prima...

Maar nu we eindelijk een Torsion hebben... geen zadel met boom meer voor ons..

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 13:18

Heb ook een wintec 500 veelzijdigheid. Ik vind het een heel goed zadel, niet duur, zeer stevig en na een jaar en een half nog steeds geen scheurtje of stiksel los. Het enige nadeel is dat ik wel wat pasproblemen heb met dit zadel. In de winkel waar ik het kocht, kwamen ze het niet passen omdat dit 'slechts' een kunststoffen zadel is. Lederen zadels passen ze wel gratis aan huis.

Mijn paardje is een E-pony met zeer korte rug, hier past enkel een 16,5 inch op. Ze worden standaard geleverd met een zwarte boom. Deze bleek dus altijd al te smal met als gevolg dat ik steeds dingen onder mijn zadel moest steken om het wat recht te laten liggen, wat trouwens nooit goed lukte door die smalle boom. Nu heb ik er gisteren zelf de witte boom ingestoken (trouwens heel simpel zelf te vervangen met een simpele schroevendraaier) en nu ligt het goed wel mét equilinekussen eronder. Dus als je overweegt een wintec500 en je paard is best breed van rug dan zou ik meteen een wisselbare boom erbij kopen.

Alayda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 09:20

Bedankt voor alle reacties!!!
Allemaal zijn ze erg positief dus dat maakt de keuze al makkelijker!!
De winkel waar ik het zadel zou gaan kopen komen wel aan huis passen en nemen er dan gewoon een stel mee.

Ik houd jullie op de hoogte!!!

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 16:04

Je kan ook nog even komen proefrijden op Radnah Als je toch langskomt binnenkort, kan je gelijk de wintec proberen. Het is een vzh model, maar vraag me niet welke..... Ik vind het vergeleken met de endurance zadels die ik nu heb gehad niet fijn zitten, maar misschien moet je er gewoon aan wennen.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 18:37

Dennis schreef:
Ik ben helemaal heppie met m'n Wintecjes . Ik wil niets anders meer!!!!
.

Hier nog een Wintec-fan. Ik heb er 3.... Een oud model 500 en de endurance voor lady en een 2000 vzh voor Murphy.

Ik ben er zeer, zeer tevreden over!! met het endurance geval heb ik nu al 2 klasse 3 endurance uitgereden (plus al de klasse 1 en 2 dus) en hij ligt prima, geen rugklachten niks!!!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 19:16

Ik heb er zelf 2 en m'n zusje heeft er ook 1. Dus mijn billen weten niet anders meer .

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 20:23

sjors is redelijk dik en breed (appaloosa) met haar heb ik sinds kort altijd ene wintec sport op gereden..de 500 vind ik persoonlijk geen fijn zitvalk hebben..de oudere modellen vind ik persoonlijk lekkerder zitten...de wintec sport heb ik ooit van een bokker overgenomen toen het zadel al 5 jaar oud was...nu rijd ik er jonge paarden mee in...mooi is ie niet meer, zweetbladen zijn afgebrokkeld...houd er dus wel rekening mee dat een wintec zadel vaak geen "tig"jaar mee gaat...
Nu heb ik voor Sjors een tweedehandse JC gekocht...die liggen en zitten ook super

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 09:29

Dennis schreef:
Ik heb er zelf 2 en m'n zusje heeft er ook 1. Dus mijn billen weten niet anders meer .

Hihihi, ja!! En je hoeft geen broek met zo'n leren kont want de Wintec is stroef van zichzelf!!!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 15:44

ik had een wintec 500 vhz,
die piepte als een idioot als ik laarzen aanhad. Met chaps hadik daar niet zo last van.
ik vondt het niet echt lekker springen, te weinig kniewrong.
Ik heb het zadel verkocht omdat ook de witte boom te smal is voor mijn paardje.
Nu heb ik een hele oude en licht versleten wintec sport gekocht, voor 25 euro, omdat dit het enige zadel tot nu toe was die paste. Ik vindt hem (heb er pas 2 keer op gereden, mn paardje ben ik aan het inrijden) best lekker zitten. Springen heb ik er nog niet mee gedaan.
Wel slijten de singelstoten heel erg.

Opzich ben ik er verder wel over te spreken hoor, die oude wintec is behoorlijk gebruikt, en toch is ie eigenlijk nog super netjes!
Alleen voor een heel breed paard moet je wel een wintec sport hebben, die gewone passen gewoon niet... bomen zijn extreem smal! Zelfs op slanke, smal gebouwde paarden zat al heel snel de rode (wide) boom erin..

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 15:52

Ja de singelsloten heb ik ook last van. Bij intensief gebruik waren die bij ons al na 1,5 jaar niet echt goed meer.