Wat kost een shetlander gemiddeld?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wespel78

Wat kost een shetlander gemiddeld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-05 14:58

Ik vraag me dus af hoeveel je in aanschaf voor een shetje betaald. Ik heb even zitten neuzen op marktplaats en dergelijke maar het valt me dus op dat de prijzen zeer uiteenlopen. Wij zoeken voor onze merrie een eventueel weidemaatje.

Het maakt me niet zoveel uit wat voor kleur papieren hoeft ook niet perse en het mag nog een jong ding zijn(veulen of jaarling) Hengst of merrie maakt ook niet zoveel uit. Als het een hengstje zou worden word hij toch met de tijd geruint. Het zou wel leuk zijn als mijn zoontje over een jaar of drie vier een ritje kan maken....(als hij dat leuk gaat vinden natuurlijk hij is nu pas vijf maanden )

Nou shetlandkenners vertel me eens wat redelijk is

Wesco

Re: Wat kost een shetlander gemiddeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 15:19

een veulentje is vanaf 50 of 75 euro veel meer zou ik er niet voor geven en een volwassen shetlander die ook bereden is vind ik 250 350 genoeg ik weet nog wel een paar leuke shetlanders te koop bij ons in de polder

Wespel78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-05 15:23

Beetje ver denk ik er is vast hier in het brabantse land ook wel een leuk shetje te vinden Maar als het niet lukt hoor je het!

Maakt het ook nog in prijs uit of je een merrie of een hengst aanschaft? Ik heb weleens gehoord dat een hengstje minder kost in aanschaf?

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 15:25

ja een hengst is minder zitten castratiekosten aan

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 17:56

Een shetveulen rond de 100 euro.
Volwassen? 225/250 ofzo? Ik zou gewoon eens rondkijken op marktplaats om te kijken wat iedereen en gemiddeld voor vraagt.

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 17:59

Jolijntjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 18:03

Voor een veulen:

Merrie al gauw rond de 400,
hengstjes rond de 40. Voor Arthur heb ik 50 euro betaald.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 18:13

De tijd van de veulens van 40 en 50 euro zijn volgens mij beetje voorbij ivm het chippen zijn de prijzen van shetlanders toch behoorlijk gestegen.

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 19:24

als k dit zo zie dan merk k dat ik verleden jaar veel geluk heb gehad. Heb mijn shet-jaarling (merrie dat wel) verkocht voor 150 euries

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 19:28

Ik heb mijn shet ruintje van 9 jaar wat goed beleerd was, al beetje voor de lange lijnen gelopen had en beginselen van vrijheidsdressuur voor €50 gekocht! Gechipt was ie niet en papieren had ie wel niet

Maar voor een shet hengst veulentje zonder papieren en chippen zou ik abosluut niet meer dan €75 geven eigenlijk! En bereden ponytje zou ik zoiets €150 a €200 geven

Ik heb natuurljik wel heeel erg veel geluk gehad

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 19:39

Ik ben geen "shetlander-kenner" maar heb toevallig laatst een shetmerrie'tje gekocht voor 160 euro. Kleine maat, jaarling, moorkopschimmel, bijzonder chique ding. Volgens de DA te verkopen voor zeker 1000 euro. Ik heb in elk geval geen spijt van mijn uitgave. Kostte twee keer het dekgeld. Ze is het vriendinnetje van mijn oude shet-ruin, die ik 13 jaar geleden gratis heb gekregen.

Ik heb die van mij overigens niet gechipt hoor...die komen toch niet van het erf af.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 21:56

Maar voor verkoop moeten ze gechipt zijn daarom is de prijs van shetlanders gestegen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 22:35

Hangt er van af wat je wilt. Een ongechipt hengstje kan je voor 50 euro zo krijgen.
Wil je een leuke volwassen merrie met knap papiertje, paspoort en chip komt 400 euro eerst.

PS. Ik heb nog een hengstveulen met NMPRS papier te koop, word gechipt. Vader is 2x nederlands dagkampioen, 3x 1e premie, Superster en def ggk. Moeder is een jonge 2e premie merrie (v. KEUR m. KROON PREFERENT en hengstenmoeder).

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 11:06

Een leuk veulen heb je al voor 50 euro, volwassen bereden merrie ben je toch al gauw 300/400 euro kwijt. Hengsten zijn goedkoper omdat ze minder verkopen omdat de meeste mensen niet de ruimte hebben om ze apart te houden.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 14:24

Vriendin van mij kreeg voor de grap van een vriend van d'r een shetlander veulentje Stond ie opeens met zo'n beestje in de tuin Hij had er 60€ voor betaald.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 14:57

Leuke grap een pony. Af en toe baal ik er van dat mensen denken dat shetlanders gewoon leuk zijn. Shetlanders kosten in onderhoud vaak net zo veel en ze hebben net zo veel aandacht nodig en ook gewoon een stal, wei enz.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 15:11

Voor ons Shethengstveulen hebben wij vorig jaar 50 euro betaald.
Vosbont, zonder papieren, zonder chip+paspoort, zonder inentingen.

Onder hand is hij wat inentingen, chip, paspoort, voer, etc. zeker 250 euro waard maar voor mij is hij onbetaalbaar

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 15:15

Nou zo duur is het chippen en paspoort neit hoor. Is bij beide stamboeken maar 35 euro.

Ik heb een hengstenveulen gekocht vorige jaar augustus voor 75 euro met zeer goede stamboom, dus al ingeschreven en gechipt.

Dus al je een beetje zoekt

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 08:03

karoliena schreef:
Nou zo duur is het chippen en paspoort neit hoor. Is bij beide stamboeken maar 35 euro.

Ik heb een hengstenveulen gekocht vorige jaar augustus voor 75 euro met zeer goede stamboom, dus al ingeschreven en gechipt.

Dus al je een beetje zoekt

Wij wilden gewoon een weidemaatje voor onze Tinkermerrie hebben en wat ons betreft maakte het weinig uit of er papier bij zat of niet.
Chippen en paspoort heb ik via het NSvT geregeld. Maar wat dacht je dat de inentingen, wormenkuren, zijn stalstrooisel, zijn voer (winterpenen, hooi, wat brok en slobber), dierenartskosten, ed. allemaal kost?
Hercules hebben we gekocht van een ver familielid. Zo'n kneuterboertje die voor zijn lol met Shetlanders fokt. Zonder papieren, ed. En ja, zo hebben we die man alleen maar aangemoedigd om nog meer zonder papieren, ed. te fokken maar voor mij telt dat wij onze Hercules hebben, hij onze harten heeft gestolen en hij gewoon nooit meer weg gaat En dat fokken doet hij al jaren op deze manier We hebben zelfs nog met Hercules zijn opa kennis gemaakt..... en eens in de zoveel tijd komt dat kneurterboertje bij ons langs gewoon om te kijken hoe het met Hercules gaat. Dus begaan met zijn beestjes is hij best wel.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 08:11

Ik bekijk de waarde van mijn paardjes echt niet aan wat het onderhoud kost. Ik vind niet dat je de waarde zo kan bepalen. Je kiest er voor om een paardje te nemen als hobby waarschijnlijk en alle hobby's kosten geld. Als ik zo gaan bekijken hoeveel mijn oudste waard is dan zit hij al oven de 1.000 euro met wat hij bereikt heeft en wat het gekost heeft maar ik mag blij zijn als ik 600 euro voor krijg.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 08:24

karoliena schreef:
Ik bekijk de waarde van mijn paardjes echt niet aan wat het onderhoud kost. Ik vind niet dat je de waarde zo kan bepalen. Je kiest er voor om een paardje te nemen als hobby waarschijnlijk en alle hobby's kosten geld. Als ik zo gaan bekijken hoeveel mijn oudste waard is dan zit hij al oven de 1.000 euro met wat hij bereikt heeft en wat het gekost heeft maar ik mag blij zijn als ik 600 euro voor krijg.

Zucht.... laat maar

flettie schreef:
maar voor mij is hij onbetaalbaar

flettie schreef:
maar voor mij telt dat wij onze Hercules hebben, hij onze harten heeft gestolen en hij gewoon nooit meer weg gaat

On-topic: afhankelijk van wel of geen papieren, ed. kun je een Shetveulen kopen tussen de (ruim genomen) 50 en 200 euro. Tis maar net wat je er voor wil uitgeven en waarnaar je op zoek bent.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 08:52

@ flettie: Als dat voor mij bedoeld si heb ik toch echt utileg nodig hoor snap er entis van.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 08:58

hengstjes zijn er ook wel gratis op te halen..
Heb 2 hengstjes opgehaald bij iemand die er niets meer mee kon.. bij mij staan ze lekker (tussen de merries) op het land, en ik heb er geen problemen mee.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 09:18

Maar ben je nu niet verplicht eens paspoort te hebben? Ze doen hengstjes met chip en paspoort echt niet gratis weg

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 09:19

Officieel ben je inderdaad verplicht. Helaas zijn er nog steeds mensen die denken dat zij neit odner die verplichting vallen.