Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
piggeljay schreef:ik denk dat je paard een hekel zal hebben aan alle middelen want ze ruiken allemaal.
het klink rottig maar je zal je paard er toch aan moeten laten wennen.
gewoon ergens in een stal vast zetten het er op spuiten en als hij jou wat wil doen of met zijn kont begint te draaien een goeie brul geven, dat hij daar mee op houd en anders een klap verkopen of een schop onder zijn ribben.
dat heet op voeden, het niet zielig vinden want zijn moeder sloeg hem als veulen harder, als hij niet naar haar wilde luisteren, en je doet het voor zijn eigen best wil, vandaag wil hij geen vliegen spul morgen wil hij niet gewassen worden en overmorgen mag je niet meer aan zijn staart komen.
en binnenkort is hij de baas over jou
), welk paardendaasverjaagspul je ook koopt.
Sipje schreef:hoi, allereerst wil ik even kwijt dat niet ieder paard hetzelfde is en dat ieder paard een ander, misschien sterker reukvermogen heeft. ik bedoel hiermee dat het voor sommige paarden een zeer doordringende geur is en hier dus angstig van kunnen worden. Die van mij vind het ook niet leuk, maar als je rustig blijft komt het echt wel goed. ik hoop dat je die van jou er op den duur ook aan kan laten wennen. oja en dat is niet om een ieder af te vallen maar ik zou, als je hem wel besprayed, hem/haar niet vastzetten maar gewoon aan het halstertouw vasthouden, dit om te voorkomen dat hij/zij gaat hangen en zich zou verwonden. en om jezelf natuurlijk.
Ik doe vanaf ongeveer februari, 1 schepje foeneknof door het eten van die van mij. (die wordt ook altijd opgegeten alsof ie een biefstuk is). het is niet echt de lekkerste geur maar ik zal je zeggen hij heeft nergens last van heeft, en niet van dazen en niet van andere insecten.
Foeneknof kan je overigens bijna overal verkrijgen. Succes.
Daarna heb ik zelfgemaakt vliegenspul verdund met water.. zodat de geur minder was.. en dit erop spuiten
piggeljay schreef:ik denk dat je paard een hekel zal hebben aan alle middelen want ze ruiken allemaal.
het klink rottig maar je zal je paard er toch aan moeten laten wennen.
gewoon ergens in een stal vast zetten het er op spuiten en als hij jou wat wil doen of met zijn kont begint te draaien een goeie brul geven, dat hij daar mee op houd en anders een klap verkopen of een schop onder zijn ribben.
dat heet op voeden, het niet zielig vinden want zijn moeder sloeg hem als veulen harder, als hij niet naar haar wilde luisteren, en je doet het voor zijn eigen best wil, vandaag wil hij geen vliegen spul morgen wil hij niet gewassen worden en overmorgen mag je niet meer aan zijn staart komen.
en binnenkort is hij de baas over jou