Isdit normaal of ben ik nu fout??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Whisperke

Isdit normaal of ben ik nu fout??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-05 11:09

Nou na lang zoeken voor een verzorgster voor Wendy. wendy staat bij Wisper en ik verzorg beide maar omdat het gewoon niet ging omdat ze te zeer op elkaar trekken heb ik met de eigenaar afgesproken een verzorgster te zoeken en dat ik alles zou regelen en afspraken zou maken met de betreffende!!

Nou was ze een keer gekomen om te kijken wie Wendy was en het leek voor haar wel wat. Nou kwam ze 3dagen op rij en ik moet daar elke keer bij staan omdat ze nog nieuw is en toch moet beoordelen of het de juiste persoon is!! Nou de zondag smste ik haar dat ze die dag niet kon komen in verband de beperkte tijd die ik had. Nou kwam ik die zondag bij de paarden om ze te voeren en kreeg ik te horen dat de nieuweling de avond er voor alleen was geweest. Ik vond het niet meer als normaal haar te zeggen dat het nog te kort was om al alleen te gaan!! En dat we dan toch een aantal dingetjes moesten afspreken.
1 ding daarvan was 3 a 4 per week maar komen (want ik moet precies kunnen wanneer zij zou kunnen!! En dit wou ik echt gaan doorzetten omdat al een paar dingetjes in mijn ogen fout waren en dat was ze wou iedere dag een 2,5 jarige gaan longeren en daar was ik fel op tegen (ze heeft eerder al een paard beleerd dan ga je er toch vanuit dat ze weet dat dat slecht is!!), ze zei dat zweetdekens en peesbeschermers slecht waren. Nou liever een uur de zweetdeken op dat een paard dat verkouden is. Maar ja nou kreeg ik een mailtje terug dat het leek dat het daar een gevangenis leek omdat ik die eisen aan haar stelde!!! En is nu dan ook gestopt.
Ik vind het niet meer dan logisch dat je de eerste weken samen met iemand van daar bezig bent!! (in dit geval met mij)

Ben ik nu fout??

Bedankt voor het lezen!!

cadmaddie

Re: Isdit normaal of ben ik nu fout??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 11:14

Mwah 'weken' zou ik als ik de verzorger was ook wel een beetje veel van het goede vinden, je doet het tenslotte omdat iemand te weinig tijd heeft en als je dan iemand weeeeken moet gaan begeleiden.. maar een aantal keren is wel normaal denk ik en als iemand je heeft verteld dat je die dag niet kunt komen dan lijkt het me ook normaal dat je niet komt..

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 11:15

Ik moet eerlijk zeggen dat ik jou wel begrijp. DAt je liever de eerste paar keer met haar samen wilt zijn. Ena ls het dan nogn iet goed gaat gewoon nog een week enz.

Ik heb zelf al behoorlijk wat vzpaardjes gehad. En elke keer mogt ik gelijk alleen. Ik had dus geluk dat ze me vertrouwde. Zelf ga ik in het begint nooit rijden of met het paardje bezig als de eigenaar niet thuis is ofzo. Na een paar weken mag ik er altijd gewoon mee bezig. Ik overleg eigenlijk wel heel veel met de eigenaar.

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 11:17

Je bent niet fout, vind ik. Je ben zuinig op je paard en het is logisch dat je MINSTENS eerst een paar dagen wilt kijken of iemand geschikt is. Als diegene dan zomaar alleen wat gaat doen vind ik dat nogal makkelijk van haar en een beetje vreemd.
Dat een zweetdeken en peesbeschermers slecht zijn heb ik nog nooit van gehoord. Als jij niet wilt dat jou 2,5 jarige elke dag gelongeerd wordt (logisch dat je dat niet wilt) dan zou zij dat gewoon moeten respecteren. Het is tenslotte niet haar paard.

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-05 11:18

ja ik bedoel niet weken maar ik ga over 2 weken op vakantie (heb nu dan ook zomervakantie) en tot die tijd wou ik toch weten wat ze allemaal gaat doen omdat die 2 paarden nu op stal moeten blijven omdat 1 stal rust heeft voorgeschreven door de DA en ze kunnen onmogelijk uit elkaar anders hoefde ik ook geen verzorgster erbij maar ze deed zo tegen mij dat dat maar moest en dat zij dat wel effe deed. Maar ik heb met de eigenaar afgesproken dat zo gauw dat paard genezen is er een zolang ergens anders komt te staan in verband volgend jaar zadelmak maken!!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 11:23

Weken vindt ik ook wel erg veel van het goede. En ik vind dat jou verzorger naar jou moet luisteren! Het is inmiddels jou paardje ik zou haar wel wat vrijheid geven met het paardje dat ze mag verzorgen maar als ze iets met een ander paardje wil doen vind ik zelf dat ze dat eerst goed et jou moet overleggen.

Ik ben het met AnneB eens.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 11:25

Ik snap jou wel, maar ik snap haar ook, ik zou het ook niet fijn vinden om weken begeleidt te moeten worden, maar je wilt natuurlijk wel het beste voor je paardjes. Imo is het dan natuurlijk wel weer wat vreemd als je haar vraagt om niet te gaan en ze er dan toch alleen is geweest, mooi opzoek gaan naar iemand die jij zelf kan vertrouwen!

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 11:30

ik denk niet dat jij fout bent geweest ...

Persoonlijk vind ik het heel normaal dat je even twee weken begeleid word vooral als het om een jonge paardje gaat...
Als als er dingen verteld werden dat dat niet mocht dan heeft diegene zich er maar aan te houden het is niet haar paard...

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 11:31

idd

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 11:38

Ik vind niet dat je het fout ziet. Iemand aan wie je de verzorging van je dieren gaat toevertrouwen moet met jou op een lijn zitten en de grote lijnen van hoe je ze verzorgt zullen overeen moeten komen. Als er dingen zijn die jij niet vindt kunnen en ze neemt daar aanstoot aan dan is ze niet de juiste persoon. Verder is het echt zo dat je van begin af aan hele duidelijke afspraken met iemand moet maken, dan krijg je geen verwarring of schuld afschuiven achteraf, laat ze precies weten wat er van ze verwacht wordt, dat is voor beide partijen het fijnste. Een beetje eigen invulling is natuurlijk wel het leuke aan een verzorgpaard hebben, niet alles hoeft volgens 1001 regeltjes te verlopen, maar dingen als tuigage, voer en de hoeveelheid en aard van de arbeid gaan gewoon in overleg.
Succes met verder zoeken, je vindt heus iemand die goed in het geheel gaat passen.

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 11:59

ik heb nu al 2.5 jaar verzorgpaarden
en op het begin was de eigenaares ook 1 keer bij ons.
ze zei wel van : niet achter de paarden staan enzo enzo
maar ik dacht dat dit ('wat losser handelen') ook te wijten was dat wij (toen) 8 jaar reden (ik en een vriendin).
en eerst mochten we ook nergens alleen enzo en er zijn 2 maanden aan vooraf gegaan dat we alleen mochten borstelen enzo en rijden in de les(waar eigenaar bij was) maar nu mogen we met de paarden naar een bak van een andere vriendin stappen (omdat hij zelf geen heeft) dus het vertrouwe wint wel, het is indd niet leuk als je weinig mag (wij mogen ook niet zo veel, terwijl andere van onze club dan weer meer mogen bij hun verzorgpaarden..maar dit neem ik erbij)

wij mogen indd ook GEEN bandages, getten gebruiken, of alle'onnodige stufjes' bv;martingal enz (hier mee bedoel ik ALS WE DIT NODIG HEBBEN)
niet 'zomaar' gebruiken dit bedoelik niet.
bv, mijn haf reed met zijn hoofd omhoog(gewent van koets) en daarmee kon je hemniet meer stilkrijgen in galop (heeeel snel)
dus dacht ik een martingal bied uitkomst, want dan krijgt hij zijn hoofd niet meer hoog(wat toch wel heel hoog was)
maar de eigenaar verbood ons om dit te gebruiken en liet ons gewoon extra prive les nemen in de winter (en nu is het probleem opgelost)...

je vind wel iemand die jou eisen accepteert en je zal zien dat alles vanzelf gaat veel sucses

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 12:37

Helemaal gelijk hafjesbokker!

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 13:00

Als verzorgster is het niet leuk, maar wel volkomen logisch.. Zoek iemand die wel aan jouw eisen wil voldoen. Dan kan je beter een meewerkende beginner hebben dan een ervaren persoon die niks aan wil nemen.