Karakter analyseren adhv uiterlijk paard.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Znoin

Karakter analyseren adhv uiterlijk paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-05 06:52

Wie kan het karakter van mijn paard een beetje beschrijven adhv deze foto's en beschrijving van kruintjes?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit paard heeft overal kruintjes en koren aren. Op zijn hoofd heeft hij 1 kruintje met een korenaar naar boven toe, net boven zijn ogen.
Op zijn rechterbil naast de staart heeft hij een kruintje met een korenaar (?! Nog nooit eerder gezien! )
Op zijn hals, precies in het midden, recht onder zijn manenkam, zowel
links als rechts heeft hij een grote kruin.
Op zijn buik zitten 2 kruinen met flinke korenaren. (1 vanaf waar de singel ongeveer zit tot zijn navel, en 1 ongeveer vanaf zijn navel tot vlak voor de koker.)
En op zijn hals recht van voor, net boven de boeg zitten ook 2 kruintjes verbonden met elkaar door een korenaar.

Verder heeft hij voor zover ik het kan beoordelen een dishface met een kleine bult net onder zijn ogen, een moosenose, zachte neusgaten, een hele zachte ontspannen onderlip en kin (Wel met een flinke bultkin), en een grote kaak.
Hij draagt zijn hoofd altijd opgeheven, alsof hij een Fries is.

Ik ben benieuwd!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Karakter analyseren adhv uiterlijk paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 15:21

Josien en SuperRoos doen allebei karakteranalyses... je zou 1 van hun eens een pm kunnen sturen...

Znoin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 00:02

Ok, bedankt. Ik heb SuperRoos net een berichtje gestuurd!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 10:21

heb je terug gepbt al, heb betere foto's nodig van het hoofd
en ook waar ze in rust een beetje genomen zijn, niet als ie net aan het rennen is
ik zie ze wel verschijnen

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 14:31

wat ik zie aan de hand van de foto's(ik ben geen kruinenkenner,hoor).

ik zie een wakker,allert paard,iets onzeker en snel gespannen bij situaties.
een paard waar je voorzichtig mee moet omgaan en niet zomaar alles voor je doet.

en...en,hoe doe ik het?

loesje688

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 22:15

Hij heeft iniedergeval een hartjes vormige lip, dat betekend dat hij mensvriendelijk is. Jammer dat hij er niet ontspannen op staat, dan kan je zien of hij zijn onderlip laat hangen, hoe meer ze dat doen hoe dommer het paard is.

Ben ik ook geslaagd?

Znoin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 06:52

Oh nee!!! Hij heeft idd een hangende onderlip in rust!!

Hij is wel mensenvriendelijk. Heel erg zelfs.

Znoin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 07:00

casanova schreef:
wat ik zie aan de hand van de foto's(ik ben geen kruinenkenner,hoor).

ik zie een wakker,allert paard,iets onzeker en snel gespannen bij situaties.
een paard waar je voorzichtig mee moet omgaan en niet zomaar alles voor je doet.

en...en,hoe doe ik het?

Dat klopt idd. Hij is op zich stikbraaf en rustig in de omgang, maar is vergeleken met andere jonge paarden die ik ken vrij opstandig als je iets van hem vraagt. Je moet op een rustige, eerlijke, consequente manier met hem omgaan, (ook heel vriendelijk tegelijkertijd,) anders ageert hij meteen of gaat hij gewoon staken

Ik geloof alleen niet dat hij dom is, want hij is enorm vindingrijk! Hij weet zo de mazen in het net te vinden, en glipt er dan heel snel doorheen, als het even kan. (Bij wijze van spreken, he).
Aan zijn geheugen en uithoudings vermogen ontbreekt ook niks!

Maar ik mag niet teveel zeggen, anders hoef ik ook geen analyse meer te vragen!

Znoin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 07:02

Ik hoorde trouwens dat Roman Nature (zijn vader) ook een flinke kop erop heeft zitten.
Wel grappig, hoor.

loesje688

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 22:21

Dat van die hanglip klopt wel bij de paarden die ik ken en een hanglip hebben... Heb ik iniedergeval op Academy Horse event in Deurne vorig jaar.

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 01:12

leuk dat roos een analyse gaat doen van Vicking

zal zo snel mogelijk foto's maken van hem.

en dat van die hanglip, ben ik niet helemaal mee eens mijn paard heeft het ook en hij is echt niet dom.
maar het is wel een kroelkip.
en heel rustig, hij is trouwens even oud als Vicking en ze staan samen op de wei.
Roos heeft ook een analyse van Damian gedaan en die klopte precies.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 14:36

loesje688, over die hanglip he, van welke theorie is dat?
een hanglip hoort bij een paard dat mentaal traag is, vaak zie je het dus bij paarden die staan te dutten of die moe zijn
een enkel paard is altijd mentaal traag, wat ik heb geleerd heeft dat niks te maken met intelligentie, want ik ken veel paarden die het op sommige momenten hebben en daar zitten zelfs de meest intelligente persoonlijkheden bij die ik ken... dus ik ben erg benieuwd

zoin, ik lees trouwens niet je antwoorden op wat mensen hebben gezegd, dan heb ik er zelf niks meer aan toch...

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 23:32

znoin, ik heb je foto's ontvangen, moet alleen even weten hoeveel kruintjes je paard tussen zn ogen heeft
die bij de maantop tellen niet mee...

Levade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 15:56

SuperRoos schreef:
loesje688, over die hanglip he, van welke theorie is dat?
een hanglip hoort bij een paard dat mentaal traag is, vaak zie je het dus bij paarden die staan te dutten of die moe zijn
een enkel paard is altijd mentaal traag, wat ik heb geleerd heeft dat niks te maken met intelligentie, want ik ken veel paarden die het op sommige momenten hebben en daar zitten zelfs de meest intelligente persoonlijkheden bij die ik ken... dus ik ben erg benieuwd

zoin, ik lees trouwens niet je antwoorden op wat mensen hebben gezegd, dan heb ik er zelf niks meer aan toch...

Gelukkig maar, mijn Haffie heeft ook vaak een enorm hangende onderlip (ziet er inderdaad niet zo intelligent uit hihi) maar DOM zou ik hem allesbehalve noemen. Als jij dan zegt dat het voorkomt in situaties waarin een paard mentaal traag is, kan ik me er volledig in vinden.
Als ik even zo onbeleefd mag zijn om hier ook foto's te plaatsen
Hier heeft hij bijvoorbeeld een beetje een hanglip (kan nog meer hangen hihi):
Afbeelding

Dan een foto van tijdens het poetsen:
Afbeelding

En eentje van actie:
Afbeelding

(Eigenlijk in volgorde van hangende naar meer opgetrokken onderlip zie ik.. )
Ik heb vroeger ook het boek van Linda Tellington Jones gelezen over de persoonlijkheden, maar ik denk dat sommige zaken zoals inderdaad de hangende onderlip wel in context gezien moeten worden. Zo heeft ze het bijvoorbeeld ook op een gegeven moment over oren die een scherpe hoek naar voren vertonen. Zoals je op de laatste foto ziet steken de oortjes behoorlijk ver naar voren, maar ja, hij is hier in alle oplettendheid. Geldt het dan ook nog? Ik vind het wel lastig hoor.

Nu ik hier trouwens toch bezig ben. Mijn Haf heeft 2 kruinen die in een soort driehoek staan (zeg maar langwerpig en ze komen van boven bij elkaar). Zou dat ook iets betekenen? Ik heb er helaas geen foto van.

Groetjes.

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 16:17

Mijn vorige paard was altijd pittig,en zelfs tijdens het longeren had ze een hanglip

loeske87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 16:31

loesje668 -----> Neem nou liborg..... hij is ontzettend dom een heeft een ontzettend grote hanglip (lees: past bijna een vuist in) Ik geloof in jouw theorie

Levade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 16:46

MontyLove schreef:
loesje668 -----> Neem nou liborg..... hij is ontzettend dom een heeft een ontzettend grote hanglip (lees: past bijna een vuist in) Ik geloof in jouw theorie

Meen je dat nu?
Dus als iemand beweert dat mensen met zeg grote neusgaten dom zijn, en jij ziet iemand met grote neusgaten, denk je 'das een domme'...
Ik denk dat je daarmee moet oppassen.

loeske87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 22:56

Jemig, kan je hier op bokt nu echt niets meer zeggen zonder dat mensen op hun teentjes getrapt worden. (dit was als grapje bedoeld) En daarbij weet loesje668 over wie ik het heb. Dus mensen.... geen reacties hierop graag.

Levade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 23:47

MontyLove schreef:
Jemig, kan je hier op bokt nu echt niets meer zeggen zonder dat mensen op hun teentjes getrapt worden. (dit was als grapje bedoeld) En daarbij weet loesje668 over wie ik het heb. Dus mensen.... geen reacties hierop graag.

Eehh als je mij bedoelt... ik voelde mij niet op mijn tenen getrapt hoor. Ik hoopte al dat je het niet serieus meende, maar het kwam wel zo over

loeske87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 23:52

Ik meende het niet serieus hoor,... maar het is wel heel toevallig, het is namelijk echt zo bij die pony

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 12:56

montylove, er zijn maar weinig paarden echt dom, denk geeneen eigenlijk, alleen minder intelligent

znoin, je analyse is verstuurd

levada, als je een foto van de kruin kunt maken zou dat fijn zijn, ben er erg benieuwd naar
de analyse moet je maken aan de hand van foto's van het paard in normale toestand, een paard wat rent, of gerend heeft staat er altijd intelligenter en energieker op
oortjes zo spits naar voren wijst op een snel/actief paard, maar dat kan je ook zien als snel in oplettendheid of reactievermogen
en dan moet je alles nog in combinatie zien dus er komt veel meer bij kijken

je kan dus niet alleen over een hanglip zeggen dat het dier dom is, als dat het al zou betekenen....

Levade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 13:38

Citaat:
levada, als je een foto van de kruin kunt maken zou dat fijn zijn, ben er erg benieuwd naar

Ik heb gister met mijn gsm een foto gemaakt, hij lijkt wel goed gelukt. Zodra ik hem op de computer heb zal ik hem hier plaatsen. Het is trouwens geen driehoek maar een (scheef) dakje

Citaat:
de analyse moet je maken aan de hand van foto's van het paard in normale toestand, een paard wat rent, of gerend heeft staat er altijd intelligenter en energieker op
oortjes zo spits naar voren wijst op een snel/actief paard, maar dat kan je ook zien als snel in oplettendheid of reactievermogen
en dan moet je alles nog in combinatie zien dus er komt veel meer bij kijken

Zoiets dacht ik ook ja. Die oortjes wijzen meer spits naar voren als hij zeer oplettend is. Het is ook wel logisch allemaal eigenlijk. Een beetje hetzelfde verhaal als bij de hangende onderlip maar dan omgekeerd zou ik zeggen.
Ik heb ooit begrepen dat je ook een beetje naar de context met het ras moet kijken. In de zin van of een paard voor zijn ras grote neusgaten heeft bijvoorbeeld. Klopt dat? Of heb ik dat helemaal verkeerd geïnterpreteerd?

Ik word wel steeds nieuwsgieriger naar een analyse van mijn paardje... Jij doet dat SuperRoos? Daarvoor is enkel een foto van het gezicht recht van voren en profiel nodig dacht ik he?

loesje688

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 18:57

MontyLove schreef:

Lees: daar past je vuist in? In die hanglip passen wel 3 vuisten in hihihi

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 20:17

karakter?

sylvester stallone, alleen weet hij dat niet helemaal zeker

okee serieus:

paarden met meerdere kruintjes zijn paarden met meerdere persoonlijkheden, voor elke situatie heeft zo''n dier een karakter, past zich vaak wel snel aan......
kijkt ziet en weet hoe het zich moet gedragen...

de grote kaak, de grote neusgaten en de grote bultkin zeggen dat dit dier een echt goedzak..........kan zijn....

overigens zijn paarden met een hanglip juist paarden die snel leren en dingen vrij makkelijk in zich opnemen...

juist doordat die dieren ontspannender zijn laten ze vaak een hanglip zien.

ohw enne, grote neusgaten zijn een teken dat een dier lekker in zijn vel zit, dieren die gespannen zijn hebben bijna altijd kleine strakke neusgaten( tenzij het rastypisch is hoor, dan niet meer)

na ja, goed, wat ik e rvan weet en wat ik zo "zie"

vind hij zichzelf wel een beetje een slimmerd alleen komt hij er nog wel eens achter dat dat niet altijd zo is...

en?en?en?

als meneer het niet in zijn kont heeft zitten dan moet je wel heeeeeeel lief tegen hem zijn!!

het is een vrij slim dier, en vind dat van zichzelf ook

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 20:50

levada, als je even op de site in mn onderschrift kijkt dan vind je wat ik nodig heb

ellepel, ben het helemaal met je eens, jij annalyseerde toch ook? of niet
en wat je zegt over een paardje, is dat over die van zoin, of over de haf?