Stal opzeggen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Stal opzeggen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-05 02:27

Wat een drama... Misschien maak ik er zelf wel een enorm punt van, ik weet het niet...

Sinds 29 mei staat Stanley op een nieuwe pensionstal, Quellian is daar vorige week zaterdag ook komen staan.

Nu valt de afstand mij erg tegen (17km) en heb ik een stal gevonden op 7km afstand van mijn huis en € 100,-- per maand goedkoper.

Nou is het dus taak om op te gaan zeggen bij mij op stal... Maar ik vind het zo lüllig... Ik sta er net, ben de enige pensionklant en de mensen gaan met me om alsof ze me al jaren kennen...

Hoe kan ik dit het best brengen...?

MSQuincyTE

Re: Stal opzeggen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 02:54

Ik zou voor het 2e kiezen.
Maar hoe je het het beste op kan zeggen weet ik ook niet.
Je weet ook niet hoe die mensen zullen reageren.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 04:25

Gewoon eerlijk zijn werkt het beste lijkt me................. Beetje banketstaaf ja maar die afstand is wel erg ver moet ik zeggen!!!! En dan voor 100 euro goedkoper...........

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 05:47

Inderdaad gewoon eerlijk zijn, steek ze een veer in hun kont dat het echt niet aan hun ligt etc, maar dat je je gewoon vergist heb in de afstand en € 100 is veel geld! Daarbij komt dat je straks 20km per dag bespaart en stel dat je auto 1 op 10 rijd bespaar je nu dus ook nog €2.66 per dag!

Succes in elk geval, makkelijk is het niet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 07:24

Geld is niet altijd alles, kwaliteit is ook wat voor te zeggen.
Maar die inschatting kan ik hiervandaan niet maken.

Persoonlijk sta ik liever op een kleine stal met heel veel persoonlijke aandacht (voor het paard) als op een goedkopere mega-stal waar je een van de velen bent.

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 07:27

Ik sluit mij bij sugarmiss aan. Mocht je toch besluiten naar de andere stal te gaan vanwege financiele redenen, zou ik eerlijk zijn tegen de stalhouder en uitleggen waarom. Neem wat voor hen mee, een bosje bloemen o.i.d. voor de goede zorgen. Suc6!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-05 08:34

Op mijn huidige stal ben ik dus de enige pensionklant, dat wil zeggen dat ik dus wel constant het middelpunt alias mikpunt ben

Op de nieuwe stal staan 8 tot 10 pensionpaarden en zijn de faciliteiten beter.

De keus van het verhuizen heb ik dus al gemaakt

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 08:58

Ik heb vorige week ook mijn stal moeten opzeggen, omdat ik hem naar een stal dichter bij huis ga zetten. Ik was nu telkens een uur met de auto onderweg (heen- en terugreis), terwijl de nieuwe stal slechts 3 minuten bij mij vandaan is. Daar bij zijn de faciliteiten op de nieuwe stal ook beter.

Ik zag er zoooo tegenop om het te moeten vertellen. Maar was uiteindelijk heel opgelucht toen ik het gedaan had. Ze hadden er ook begrip voor. Ik heb ze gewoon gezegd dat het me altijd goed heeft bevallen bij hun en dat ik zeer tevreden over ze was, maar dat ik door de reistijd gewoon minder vaak naar mijn paard kon gaan en dat ik daarom uiteindelijk besloten heb om hem dichter bij te halen.

Gewoon vertellen hoor.......en succes ermee!

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 09:07

wees heel eerlijk, en zeg dat je het er super naar je zin hebt maar dat de reistijd je nu toch heel erg begint tegen te staan. Zeg er ook bij dat je er niet op had gerekend dat het zoveel tijd in beslag zou nemen. Maak wel duidelijk dat het absoluut niet om de eigenaren te doen is dat je weg gaat. Zou wel een kleinigheidje kopen voor ze, bosje bloemen oid voor de goede zorgen!

Heel veel succes, en hoop voor je dat de nieuwe stal wel bevalt!(en niet dat je er nog een keer boven op spijt krijgt dat je weg bent gegaan!)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 10:09

Ik heb redelijk wat haar op mijn tanden ,maar dit vind ik ook moeilijk hoor!

Ik heb vorige week mijn huidige stal opgezegd en ik krijg daar een knoop van in mijn maag.

Gewoon even doorbijten, het slechte nieuws brengen en daarna vertellen waarom je weggaat en vertellen wat je prettig aan je huidige stal vond.
Dan ga je goed uit elkaar.

Gewoon doen ,je kan het best!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 00:31

Je hoeft IMO nog niet eens te zeggen dat het je 100 euro in de maand scheelt. De reistijd alleen al lijkt mij een heel sterk argument.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 07:45

ja hoor, gewoon zeggen dat dat veel dichterbij is, en dat je daarom weggaat..
vertel ze dat t wel hel leuk bij ze was en dat je ze zult missen, neem een bloemetje mee.

dan snappen ze t wel

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 08:26

Pppffff ik moet het ook gaan opzeggen....
Maar dat is omdat ik het niet naar mn zin heb (allemaal van ik ben beter dan jou). Leg dat maar eens uit als de staleigenaaresse mee doet....

Refresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 08:54

@ Quellian: Gewoon eerlijk vertellen waarom, je hebt toch een hele goede reden.

@ QuijoSavan: Als ik jou was zou ik ook DAT eerlijk vertellen, gewoon zeggen dat je vind dat veel mensen (niet zeggen wie) een air om zich heen hebben en dat je je er niet op je gemak voelt. Is even moeilijk maar daarna kan je zo wegwezen.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 09:30

Karin schreef:
Je hoeft IMO nog niet eens te zeggen dat het je 100 euro in de maand scheelt. De reistijd alleen al lijkt mij een heel sterk argument.

Precies! Reistijd is een sterk argument. Daarom gaat bij ons ook iemand weg. Zij heeft gewoon als argument de reistijd gegeven en heeft er geen gezeur mee gehad ofzo.Reistijd is gewoon een goed argument!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 10:10

Dressuur85 schreef:
@ QuijoSavan: Als ik jou was zou ik ook DAT eerlijk vertellen, gewoon zeggen dat je vind dat veel mensen (niet zeggen wie) een air om zich heen hebben en dat je je er niet op je gemak voelt. Is even moeilijk maar daarna kan je zo wegwezen.

Je kan (denk ik) nog beter zeggen dat je het gevoel hebt dat je niet zo goed in de groep past.

Quellian; heb je al opgezegd?

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 12:01

Ik ga het ook eerlijk zeggen, maar maand opzegtermijn, pfff en ze kunnen hier zo vals zijn.... wordt gezellig.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 12:38

QuijoSavan schreef:
Ik ga het ook eerlijk zeggen, maar maand opzegtermijn, pfff en ze kunnen hier zo vals zijn.... wordt gezellig.

Maand opzegtermijn vind ik niet meer dan redelijk

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 12:46

Ik heb geen opzegtermijn, dus dat scheelt

Neuj, ik heb het nog niet gezegd... Doet het van de week wel... (zeg elke dag tegen mezelf 'vanavond doen!!", maar dan verschuif ik het weer). Erg he?

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 13:24

Een opzeg termijn geld toch alleen als je werkt niet voor een stal opzeggen.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 14:27

Quellian, als je de keuze hebt gemaakt (en die heb je gemaakt, zeg je) wacht dan niet te lang met opzeggen, het is voor een pensionstal eigenaar fijner wanneer hij ook nog de gelegenheid heeft de boxen te vullen.

neem een bloemetje of zo mee en zeg dat de reistijd. afstand en het maandbedrag je erg tegenvalt en dat je een andere stal hebt gevonden dicht bij huis, dat zullen ze vast begrijpen! succes

Een maand opzegtermijn vind ik overigens heel redelijk (hebben wij ook)

(maar hoe doe je het als pensionstal eigenaar wanneer je liever hebt dat een pensionklant vertrekt? dan krijg je ook knopen in je maag hoor!)

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 14:57

ik moet ook nog officieel vertellen dat ik niet terugkom op mijn winterstalling.
maar inderdaad,het is altijd een beetje moeilijk iets.
zeker als je het eigenlijk toch erg naar je zin hebt.

voor mij is het dezelfde reden als jou,ik sta veel dichterbij huis en bespaar 120 euro per maand.

ze zullen het vast wel begrijpen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 15:11

MSQuincyTE schreef:
Een opzeg termijn geld toch alleen als je werkt niet voor een stal opzeggen.

Een opzegtermijn kan voor vanalles zijn, je werk, je mobiele abbonement, je stalhuur, de huur van je huis....

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 15:16

Ja dat wist ik allemaal al, maar voor een stalling met 1 maand termijn had ik dat nog nooit gehoord

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 15:32

Ik ga het wel z.s.m. opzeggen, maar ik denk dat ze me achteraf liever kwijt dan rijk zijn. Zeker gezien het feit ze maar 8 stallen hebben, er nu 6 volstaan met handelsdieren en ze er nog meer op het oog hebben Daarbij ben ik de enige geweest die ooit interesse heeft getoond in de pensionstalling daar.

Bij andere stallen heb ik ook altijd een maand opzegtermijn gehad, maar hier is het nooit aangegeven, dus Ik ben heel niet te beroerd om een maand 'uit te zitten', maar dan wil ik wel v.t.v. weten waar ik aan toe ben