wie weet leuke dingen om te doen op kamp?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Twinkletje

wie weet leuke dingen om te doen op kamp?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 21:35

In de vakantie is er een kamp en we "moeten" een aantal leuke spelletjes bedenken, wie weet een leuk spelletje om te doen met / zonder paard? (het hoeft niet persee een spelletje te zijn, als het maar leuk is (het si voor een aantal kinderen rond de 10))

Kimberly_83

Re: wie weet leuke dingen om te doen op kamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 16:30

een spelletje wat wij in de pony les deden toen ik nog jong was was vossenjact. Het gaat als volgt:

ongeveer 8 a 10 ruitertjes in de bak en 1 thee doek. De theedoek moet je in de schacht van je laars doen en de andere moeten die proberen af te pakken. Als iemand hem heeft afgepakt doet diegene de theedoek weer in zijn laars en dan begint het spel weer opnieuw! erg leuk., goed voor de balans van de kinderen en het wendbaar maken van je pony !!!

riskjuhruled

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 16:41

uit mijn kamp ervaringen :

- een trail : gewoon een poort, een brug en wat balkjes waar ze een trailtje doorheen rijden(balkjes in een vierkant leggen ofzo en daar een rondje in late draaien zonder de balken aan te raken.

- slagbal met hindernissen: gewoon slag bal maar dan als ze van honk naar honk moeten rennen hindernissen er tussen verzinnen: een strobaal waar ze over heen moeten, pionnen waar ze tussendoor moeten slingeren enzz laat je fantasie lope wat betreft die hindernissen.

-een barrel race(weet niet of je het zo schrijft) 3 tonnen in de bak zetten, en de kinderen ze snel mogelijk om al die tonnen laten racen(een voor een natuurlijk he) en wij deden dat dan met halster ipv hoofdstel omdat het dan nogal wa getrek in de mond werd.

-er was nog veel meer maar ik kan zo niets meer bedenken.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 19:53

Ik weet wel leuke dingen voor spelletjes tussendoor zonder paard, als je dat wilt hebben moet je maar even een PB sturen, want er zitten een soort van geheimpjes in de spelletjes

2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 20:33

je kan een nachtrit doen als het pikkedonker is dan leren ze gelijk op hun paard of pony te vertrouwen dat heb ik toen in iedergeval geleerd was erg spannend want dat paard zijn jouw ogen

RenskeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 21:33

ponyvoetbal is ook erg leuk:D

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 23:13

smokkelaartje (ook wel douane genoemd)!

dat is echt een geweldig nachtspel...zakjes met meel (drugs ) over een terrein smokkelen van de ene post naar de andere. En ondertussen lopen er douanes rond met zaklamp. Als ze op je schijnen en ze roepen 'Halt douane!' moet je stoppen en je drugs afgeven en weer naar de beginpost om nieuwe drugs te halen.
Echt supergaaf!
Variant kan je nog spelen door meerdere posten te maken, zodat ze eerst met geld moeten halen om drugs te kopen enz.

Als je even googled op kampspellen of iets dergelijks kom je ook een eind.