Nieuwe Eskadron peesbeschermers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Quidou

Nieuwe Eskadron peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 21:18

Wat vinden jullie van deze peesbeschermers???
En is er al iemand die ze heeft???

Afbeelding

de tekst is een beetje klein maar er staat:

Boven de plaatjes:

Met flexibele soft zons betere bescherming en
maximaal comfort voor uw paard.

Onder de plaatjes:

Optimale bescherming en tot nu toe ongekend
comfort geven uw paard de grootst mogelijke
bewegingsvrijheid.

Praktische ervaring in combinatie met moderne
computer technologie vormen de basis van dit
nieuwe topproduct van Eskadron by
Ludger Beerbaum.

Xox

Re: Nieuwe Eskadron peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 21:28

In Duitsland zijn ze al langer op de markt en daar zijn ze er enthiousiast over. Ze zijn vooral zeer geschilkt voor eventing

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 21:32

Ze zijn in Nederland al heel lang te koop hoor! Zijn niet nieuw!

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 21:36

Oow ik heb ze nog nooit gezien zag ze nu in de paard en sport staan maar is er dan iemand die ze heeft???

Afbeelding

ff ingezoomd op de plaatjes...

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 21:52

Ik heb ze afgelopen zaterdag nog in de handen gehad in de winkel
Niet echt superbijzonder hoor, ze zijn aan de voorkant helemaal dicht, en er zit een drukknoopje op het flapje dat over het klitteband gaat.
Als je echt stevige beschermers zoekt, kun je beter kijken naar CC-style boots.... (heb ik ook ) Die vind ik wat steviger dan die eskadrons.

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 21:54

Ja ik zag ze ook in psp staan
Ze zien er wel mooi uit.

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 21:56

Pascha schreef:
Ik heb ze afgelopen zaterdag nog in de handen gehad in de winkel
Niet echt superbijzonder hoor, ze zijn aan de voorkant helemaal dicht, en er zit een drukknoopje op het flapje dat over het klitteband gaat.
Als je echt stevige beschermers zoekt, kun je beter kijken naar CC-style boots.... (heb ik ook ) Die vind ik wat steviger dan die eskadrons.

heb je daar misschien een plaatje / foto van??? t is niet perse voor cross meer voor gewoon springen...

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 22:02

Afbeelding

Style Products Cross Country Boots (voor/achter)

Waarschijnlijk de best bekende beenbeschermers in de wereld. Gebruikt door alle topruiters in alle landen.

Goed aansluitende beenbeschermer die ervoor zorgt dat er absoluut geen vuil aan het been komt . Deze beenbeschermer is gemaakt om de zwaarste beproevingen te doorstaan. Deze beenbeschermers zorgen voor optimale peesbescherming en bescherming bij het eventueel zwaar aantikken van vaste hindernissen.

Deze boots zijn vervaardigd uit kogelvrij nylon (cf. Kogelvrije vesten). De gebruikte materialen nemen geen water op. De boots zijn makkelijk te onderhouden en mogen in de wasmachine tot 30° gewassen worden. Het volledige kogelgewricht wordt met deze boots optimaal beschermd. Bij de voorbenen is een kunstofplaat ingebracht om voor absolute perfecte peesbescherming te zorgen. Bij de achterbenen is een vergelijkbare kunstofplaat ingebracht aan de voorzijde van de beenbeschermer om bij zwaar aanslagen van een hindernis het paard te beschermen.

De boots worden gesloten met top kwaliteit velchro straps waardoor extra fixeren met tape overbodig is. Door de 'plastazote vulling' gaan de boots zich na korte tijd volledig aanpassen aan de welvingen van het been van het paard. De boots smelten bij wijze van spreken tegen het been waardoor er absoluut geen wrijving of schuring kan plaatsvinden tussen het been en de beenbeschermer

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 22:23

Ik vind het plastic van het "kapje" bij die Cross Country's slapper aanvoelen dan bij de normale Eskadrons.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 06:37

Maar ze zijn gemaakt van hetzelfde materiaal als kogelvrije vesten, dus dat zit wel goed hoor! Ik heb ze voor de voor- en achterbenen, en ze bevallen me prima, met springen en met crossen.

meisje333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 09:10

Ik heb ze ook, en voor achter heb ik de bijpassende kogelbeschermers die zijn iets groter dan de normale. Ik vind het erg mooie peesbeschermers en het is lekker dat het elastiek in de peesbeschermer zit verwerkt zodat het niet direct op de paardenhuid zit.
Bij mij was wel al 1 drukknoopje stuk maar die heeft de ruitersport winkel weer gemaakt.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 09:49

Zo nieuw zijn ze niet, ik heb ze al een half jaar of zo. Ik vind ze ideaal!

Afbeelding

tequila

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 10:07

Ik heb ze sinds ongeveer 2 maanden. Ik heb ze gekocht voor het buitenrijden: mij gewone Eskadron beschermers wilden nogal eens loslaten na een drafje door het water. Ik ben tevreden: ik heb het idee dat ze goede bescherming bieden, en daarnaast blijven ze beter zitten in het water. Alleen als mijn paard gaat staan schrapen in het water wil het klittenband nog wel eens loslaten, maar dat gaat ook met zo'n geweld Ik vind ze bovendien erg mooi, ik heb ze zowel voor als achter. Mijn paard moet er wel iedere keer weer aan wennen: ze tilt haar achterbenen eerst 3 passen heel hoog op, maar daarna loopt ze er normaal mee.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 10:14

@ toekie: die met de soft top is er al een tijdje(zoals jij ze hebt), deze zijn echt nieuw! Deze zijn helemaal gesloten namelijk!(dus ook aan de voorkant waar normaal alleen elastiek zit) En heeft zoals de "normale" peesbeschermers ook een soft top!
Ze zijn ontwikkeld voor eventing

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 10:21

aafje87 schreef:
@ toekie: die met de soft top is er al een tijdje(zoals jij ze hebt), deze zijn echt nieuw! Deze zijn helemaal gesloten namelijk!(dus ook aan de voorkant waar normaal alleen elastiek zit) En heeft zoals de "normale" peesbeschermers ook een soft top!
Ze zijn ontwikkeld voor eventing

Ja weet ik, die heb ik! De mijne zijn ook gesloten voor.

Afbeelding

Niet 'echt nieuw' dus.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 11:21

oow, ik heb ze nog nooit gezien, tot van de week toen ze "nieuw" binnen kwamen bij de ruitersport zaak!! oke mijn fout dus!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 14:18

Ik moest pas groomen bij iemand die met een enkelspan samengesteld rijdt en die had ze ook nieuw voor in de marathon.
Daarvoor vind ik het hele mooie beschermers, lekker stevig, goeie sluiting en rondom bescherming.

Ook na de marathon zaten ze nog goed vast en netjes op hun plek.

Ik weet niet hoe de drukknoppjes blijven als je er regelmatig mee door het water gaat enzo...