Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Deze mengeling ruikt wel het sterkst!
bando schreef:ik,wil,het,ook,maken,maar,hoe,kom,je,dan,aan,een,flesje,citronela,en,hoe,groot,moet,dat,flesje,dan,sijn?
marianna schreef:Is Dettol wel goed voor je paard? Zorgt dat niet in geval van veelvuldig gebruik zoals bij vliegenspray voor kale plekken of valt dat mee?
josjelover schreef:ik wil het ook graag maken maar wat is dettol??
*
het stinkt in elk geval flink naar de azijn. zelfs ik wil dan niet bij hem in de buurt komen
maar het werkt wel en is een stuk goedkoper. 
DinkeyGirl schreef:Ik doe het zo: 250 ml azijn, 250 ml dettol, 200 ml citroensap (2 van die kleine flesjes die je door het eten doet, zit 100ml in) en 300 ml water. Dat doe ik in een grote plantenspuit en klaar is je vliegenspray
Vriendinnen van mij op stal doen 250 ml azijn, 250 ml dettol, 250 ml citronella schoonmaakmiddel en 250 ml water, maar ik weet niet of citronella schoonmaakmiddel nou zo lekker is voor op je paardDeze mengeling ruikt wel het sterkst!
Iemand anders die ik ken doet 1/3 deel water, 1/3 deel azijn en 1/3 deel dettol. Dat werkt ook. Gister zag ik weer een jarrycan staan waar ook nog tea trea doorheen zat, dus ik denk dat t een beetje aftasten is wat t beste werkt!
:-) 

Met rijden heb je natuurlijk wel, als je ze heel erg in het zweet rijdt, dat er toch weer dazen op af komen, maar veel minder dan normaal!