Ik wil graag alles horen
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Paradiso schreef:Puur paardenmasseur zijn heeft denk ik weinig zin. In combi met andere opleidingen/cursussen heb je wellicht meer succes. Denk hierbij aan dierenfysiotherapie (zit paardenmassage al in!), dieren-homeopatie, dieren-osteopatie enz.
Denk wel dat je sommige mensen bij je op stal o.i.d. af en toe een paard te masseren krijgt, maar echt verdienen hiermee?! Moeilijk.
ikke schreef:Paradiso schreef:Puur paardenmasseur zijn heeft denk ik weinig zin. In combi met andere opleidingen/cursussen heb je wellicht meer succes. Denk hierbij aan dierenfysiotherapie (zit paardenmassage al in!), dieren-homeopatie, dieren-osteopatie enz.
Denk wel dat je sommige mensen bij je op stal o.i.d. af en toe een paard te masseren krijgt, maar echt verdienen hiermee?! Moeilijk.
Voor de opleiding dierfysio moet je eerst mensen fysio hebben gedaan, dat is dus 4 jaar + 2 jaar studeren op pittig HBO-niveau.
Voor de osteopathie heb je een medische (dieren of mensen)achtergrond nodig, anders kom je er niet eens op.
Dierenhomeopathie is ook niet even een simpel cursusje, voor de goede opleidingen moet je zelfs over de grens, België of Duitsland, zijn.
Dit zijn allemaal pitige opleidingen op HBO-niveau en enkele jaren studeren.
Sportmassage voor dieren is leuk voor je eigen paard en je stalgenoten, eventueel je leerlingen, maar het heeft niet zo heel veel om het lijf. Het is ook niet meer dan steun voor een gezond paard, problemen los je er niet mee op, daarvoor is de opleiding echt te beknopt.
Paradiso schreef:Bedankt voor het wellicht iets duidelijker omschrijven van mijn tekst.
Ikzelf ben goed op de hoogte van deze feiten!!! Ben 2e jaars humane fysio en ga hierna de opleiding dierenfysio (2 jr lang 1 x per maand 1 dag) volgen in Barneveld en alle 3 de fases van Orun. Humane fysio duurt 4 jaar (ik mag het in 3 jaar doen, wegens VWO diploma). Dierfysio dus 2 jaar. Dierenhomeopatie word wellicht een laatste toevoeging aan mijn studeren. Ik weet dat dit ook pittig zal wordne. Maar zo krijg je een brede basis waar je veel aan zult hebben.
Paradiso schreef:Tip overigens: kijk eens op www.spierproblemen.nl Dit gaat over een manier van massage, en dan wel de Jack Meagher Methode. D.m.v. deze methode zou je alle spierproblemen kunnen oplossen of verbeteren. In tegenstelling tot wat Ikke zegt, hebben paarden er wel degelijk wat aan!!! Bij mensen werkt een massage ook vaak goed!
Succes!