Ervaring met HH flyprotection set (vliegendeken)?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty1

Ervaring met HH flyprotection set (vliegendeken)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 11:54

Wie heeft er ervaring met een HH flyprotection set, zo'n nylon vliegendeken met hals en masker? Zit de deken goed? Blijft ie goed zitten? Word het paard niet bloedheet onder het nylon? Krijgt het paard geen schuurplekken van deze deken? Kortom, wie oh wie heeft info voor mij? En anders een aanrader voor deze hete, dazenzomer...

XLC70

Re: Ervaring met HH flyprotection set (vliegendeken)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 12:09

Ik heb hem! Hij ligt wel goed op je paard, ik vind het alleen een ontzettend gepuzzel! Er zit ook zo'n buikflap bij, maar die blijft niet goed zitten dus die gebruik ik nooit!
En het vliegenmasker gebruik ik ook niet, heb zelf zo'n koortje voor aan het halster, dat vind mijn paard prettiger!

O ja, mijn paard zweet er niet onder, dus zo heet zal het niet worden!
(hij is toch ook wit van kleur)

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 12:18

Ik heb de deken en de hals. De deken bevalt me best, de hals gebruik ik nooit, maar zo erg is het hier ook niet met dazen.
Die hals zit eigenlijk alleen goed als een paard met z'n hoofd omhoog staat en zo staan ze meestal niet in de wei.... Maar dat bezwaar heb ik eigenlijk tegen alle halzen, niet specifiek die van HH. De stof is wat mij betreft voldoende stevig en beslist niet overdreven warm. Geen last van schuurplekken.

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 13:28

Nog meer ervaringen?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 15:04

Mijn beide stalgenootjes hebben 'm en hun paarden zweten erg onder het dichte voorstuk bij de borst...

Zij gebruiken ook alleen de deken zelf zonder de hals, dat zit allemaal een beetje stug...

Ik vind de deken wel een mooi model hebben, alleen vind ik 'm iets aan de stugge kant.

Ik heb zelf een Dominique met hals eraan vast en die is wat dunner en soepeler...

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 15:33

Ik heb hem vorig jaar gekocht toen ik met mn paard op de veluwe was. Heb hem maar een paar dagen gebruikt dus kan er nog niet heel veel over zeggen. De hals gebruikte ik niet omdat die dus open gaat staan als je paard aan het grazen is. Mijn paard stond er wel rustiger door in de wei Bij de schoft en aan het masker zit bond en daar zweette het wel wat. Zaterdag gaan we voor 3 weken naar de veluwe dus dan word de deken weer gebruikt (thuis is ie niet nodig omdat er niet zoveel beesten zitten).

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 18:38

Okay, heeft iemand nog een aanrader?

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 20:52

Ik heb inmiddels drie dekens van HH en ben zeer tevreden over de prijs-kwaliteitverhouding. Bij ons zitten behoorlijk wat dazen en mijn paarden staan er rustig onder. Geen klachten tot nu toe. Ik gebruik alleen de buikflap (is een los ding) en de vliegenkap niet.
Pas heb ik de S&K besteld, die ziet er ook goed uit, maar is nog niet in gebruik geweest, dus ik kan je daar weinig over vertellen. De S&K heeft een vaste hals, maar ziet er imo beter uit dan de HH. Is maar iets duurder ook (dan HH in de aanbieding, anders goedkoper).

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 08:52

Ik heb m ook! Ik gebruik ook de buikflap en het masker niet. Ik heb een 205, en de hals is dan iets aan de ruime kant. Maar beter iets om als niets bij hem. Ik vind dat ie t goed houdt. Mijne kan zich uitkleden, maar deze heeft ie laten zitten. Hij zweet zowiezo erg snel, dus hij is wel nat aan de voorkant als het warm is. Maar dat heeft ie lievers als de dazen, neem dat maar van mij aan!