Ik krijg waarschijnlijk een shetlandertje van iemand....nou vroeg ik me alleen af wat ik er nou eigenlijk mee kan doen, het is een 1 jarig hengstje. Die man waarvan hij is zei dat je met 2 jaar al wel een beetje kan inspannen in het tuig enz maar is dat niet heel vroeg? en als dat wel kan, kun je dan ook al een zadeltje er op leggen ofzo?
Maar dit jaar is hij dus nog pas 1 ik vroeg me ook af of ik dan wel met hem kon fietsen en een half uurtje draven ...of zal dat slecht voor de groei zijn?
En als laatse
wou ik ook graag wat ervaringen weten over een shetland hengstje...heb je daar later veel last van of juist niet, hij is nu nog heel lief maar ik dacht dat dat met 3 jaar dan wel zou veranderen?Ik hoop dat er wat mensen zijn die advies hebben!
Groetjes Marielle

2 vind ik iets te vroeg voor zadeltje enzo maar je zou het wel eens op kunnen leggen zodat hij weet wat het is! vanaf 2.5 kan je een paard voor de kar doen heb ik gehoort.
Succes en veel plezier samen!
).
en met spelen met andere paarden (maakt niet uit hoe groot) blijft het toch echt een hengstje, op zijn achterbeentjes om te laten zien dat hij toch best groot kan zijn
Wou je zo de ballen eraf snijden?