E- Rijbewijs

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RDJ

E- Rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 11:23

Wie heeft dit rijbewijs? Hoe is dit behaald? En hoe is deze manier bevallen?

Ik vraag dit omdat ik eigenlijk zo snel mogelijk het E- rijbewijs wil halen. Waar moet ik op letten en hoe kan ik dit het beste doen?

Alvast bedankt.

Phynix

Re: E- Rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 11:25

Bij diverse rijscholen kan je je E-rijbewijs halen. Ik wilde het wel, maar vond de kosten nog een beetje hoog, dus doe het zolang maar met B. Er zijn rijscholen waarbij je het in 1 dag kan halen. Dan dus eerst wat uren les en daarna meteen examen erachter aan. Ik kon alleen prijzen vinden van toch zeker 300 euro.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 11:26

Ik heb gekozen om het in 1 dag te halen en dat is me goed bevallen.
Volgens mij kun je tegenwoordig slagingspercentages van rijscholen opvragen dat is misschien wel nuttige info bij het uitzoeken van een rijschool.

Mickelodeon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 15:38

Ik heb het rustig aan gedaan. Op mijn werk hebben ze ook een rijschool en als ik tussen het taxirijden door tijd had dan gingen we anderhalf uur lessen. Zo heb ik 8 uur gelest en daarna examen gedaan.
Ik raad af om het op één dag te doen. Bij onze rijschool is het hoogste slagings percentage bij kandidaten die een halve dag lessen en dan een paar dagen later nog een paar uur voor het examen. Is niet heel duur en je kans op slagen is veel groter, omdat je niet gaar bent van een hele dag rijden!!

Succes

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 15:43

Je kunt inderdaad op de site van het CBR nagaan per rijschool hoeveel E examens er door hun zijn aangevraagd en wat het slagingspercentage is.
Ik heb drie blokken van twee uur gelest. Dat leek me veel fijner dan een hele dag achter het stuur zitten, bovendien neem ik dan veel minder informatie op.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 17:22

Ik heb de "dure route" genomen, via C-rijbewijs ik had al B-E, ik kreeg dat nog cadeau. Ik volg de regels de laatste tijd niet meer zo, maar voor enige tijd terug was het bijna makkelijker om het via de vrachtwagen-route te doen, omdat E bij C veel makkelijker was om te halen. De eisen waren minder streng en een zo'n grote combi stuurt veel makkelijker. Hoewel dit een relatief dure route is, zou ik het wel overwegen als ik jou was, het is namelijk een beroeps-opleiding en daarmee aftrekbaar van de belasting, als je een handige accountant hebt!