Hulzebos zadels..... goede ervaringen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Maiske

Hulzebos zadels..... goede ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 11:22

Ik moet voor Diego een nieuw zadel hebben. Heb er al veel gepast van stalgenoten en liggen eigenlijk geen een van allen goed (alles ligt achterover). Diego is een andalusier en heeft geen makkelijke rug dus het zal toch maat werk moeten worden. Nou heeft een stalgenoot van mij een Hulzebos op maat laten maken die niet goed paste bij aflevering en weer opgevuld moest worden en daarna was het nog niet goed, er is een fysio aan te pas gekomen en de rugpijn te verlichten. Iemand anders bij mij heeft er weer heel goede ervaringen mee dus ik weet niet zo goed wat ik ermee moet.....

Hoe zijn jullie ervaringen met Hulzebos? En hoe liggen de prijzen? Hier heb ik nog niet naar geinformeerd. Misschien andere merken zoals Daaleman?

Alle info is welkom! Ben al bijna een jaar op zoek naar een goed passend zadel en wil er nou een waar ik nog jaren plezier van kan hebben

Katja

Re: Hulzebos zadels..... goede ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 11:27

Ik ben erg benieuwd naar reacties in dit topic want ik wil voor mijn nieuwe paard eigenlijk ook wel een Hulzebos kopen. (moet eerst nog een paard vinden)

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 12:04

Ik ben er helemaal verliefd op!!! Mijn zus heeft er onlangs één laten maken en daar heb ik een aantal keren mee gereden.
Het zadel zit super lekker, het is wel even wennen met de kniewrongen want je ben worden behoorlijk naar achteren gedrukt, maar verder SUPER!!!

Ik heb zelf een KN zadel, ben ik ook heel tevreden mee hoor, maar als ik het geld toch had.....

Ikzelf heb een vrij nette zit dus mijn houding verandert niet of ik nu met mijn KN of Hulzebos rijd, alleen de Hulzebos zit lekkerder.
Je zit meer " in" het zadel, bij de KN zit je er meer bovenop!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 12:27

Ik ben ontzettend lomp behandeld door die lui. Voor mij never nooit een HB.

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 12:30

Ik ben zeer tevreden over Daaleman, goede service en een heerlijk zadel!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 12:36

Phoeff, daar gaan we weer....

Iedereen heeeft wel een menig over deze firma, maar weinig hebben er echt mee te maken gehad.

Ik ben een zeer tevreden gebruiker!
Ik heb mijn zadel nu denk ik 5 jaar ofzo. Echt heel goed. Niks lag goed op mijn Haffie. Het is een kwalitatief goed zadel, mooie materialen en onverwoestbaar.

Ik heb toen voor bruin leer gekozen en dat duurde helaas vrij lang voordat dat uit Engeland over was gekomen.

Ruim een jaar geleden moest ik zadel laten verbouwen en gelukkkig kon dat ,de boom moest 2 maten worden verbreedt..

Ik kan het je aanraden, maar je hebt wel een beetje geduld nodig.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 12:39

Antheman schreef:
Iedereen heeeft wel een menig over deze firma, maar weinig hebben er echt mee te maken gehad.

Pardon

Ik was na mijn eerste contact wel genezen ja....

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 12:40

@Antheman; hoezo geduld? Duurt het zo lang voordat het zadel aangemeten en afgeleverd wordt zelfs met gewoon zwart leer?

Mag ik misschien vragen wat je ongeveer voor het zadel hebt betaald of hoe hun prijzen ongeveer liggen

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 12:44

www.hulsebos-zadels.com
Daar staat ook een prijsindicatie

Ik heb er 2 zadels van, de ene heb ik net nieuw. Ik ben er niet helemaal tevreden over dus ik heb gebeld en nu komen ze gewoon nog een keer langs...heel vriendelijk niets aan de hand

Die ander heb ik al wel een jaar of 3 echt topding! Ziet er nog zgan uit en ik heb er elke dag weer plezier van. T zadel dat ik nu net heb vind ik iets te ver achterover liggen maar toen ze het kwamen afleveren vond ik het wel meevallen ik weet het ook niet Ze komen vandaag langs dus dan zal t weer verholpen zijn. Ik vind het iig wel een topbedrijfje
Ze nemen alle tijd voor je en je wordt serieus genomen dat vind ik heel prettig

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 12:55

Zijn er eigenlijk nog andere merken die compleet op maat gemaakt worden?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 13:21

Maiske schreef:
@Antheman; hoezo geduld? Duurt het zo lang voordat het zadel aangemeten en afgeleverd wordt zelfs met gewoon zwart leer?

Mag ik misschien vragen wat je ongeveer voor het zadel hebt betaald of hoe hun prijzen ongeveer liggen

Allereerst heb je een soort van wachtlijst.. Duurt even voordat ze komen..
En ik wilde bruin leer, dus dat duurde langer.
Van zwart leer weet ik niks af

Prijzen staan op de website.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 13:46

Ik heb zelf ook een vrij breed paard met een hoge smalle schoft. Ik heb veel gepast (o.a wintec met verschillde bomen, oudere modellen met vaste boom enz, ainsley, kieffer, rossner) maar niks lag zo als het hoorde. Ik kreeg toen die tip van iemand om een Kentaur te passen. En die lag meteen goed. Heb hem toen ook gelijk gekocht. Ik heb hem nu 11 maanden en kom er nu pas achter dat ik heel erg schuif in het zadel en het eigenlijk te groot is voor mij. Ik ben toen weer naar een Kentaur dealer geweest. En heb er daar een besteld. Als hij binnen is komen ze gratis langs om te passen en eventueel aanpassingen te maken (ook gratis). Ben echt super tevreden.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 13:51

ja kentaur is inderdaad wel een fijn zadel, ik ben ook nog op zoek naar een leuk zadel. En vooral een beetje universeel zeg maar. Hulsebos en Kentaur zijn erg fijne zadels. Vindt ik tot nu toe

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 14:48

Nooit van gehoord Kentaur.... Ga ik meteen ook even opzoeken!

vannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 14:58

jah wat moet ik zeggen

ik WAS altijd heel erg blij met me hulsebos.

om een verhaal kort te maken
mijn zus heeft er vorig jaar ook een laten maken
één en al elende nadat ze 11 keer langs zijn geweest in 3 kwart jaar omdat het zadel gewoon echt niet goed lag lag scheef en niet zo'n beetje ook(en wij de schult ervan kregen )
is het afgehandelt omdat een kn wel goed recht lag hebben we ons geld terug gehad na erg veel gedoe

ik was al aan me 2e hulsebos bezig en was nog erg goed over ze te spreken ik had nog nooit problemen met mijn zadel gehad

totdat voorige week mijn paard behandelt werd door de heer van de meijden en zij dat het zadel echt bagger was dat het zadel op veel punten niet goed draagde en dat de boom veel te smal was en de kussens te dicht op elkaar .
ik heb er door een derde na laten kijken en die vertelde mij hetzelfde

het zadel is 2 maanden geleden nog helemaal nagekeken door de heer hulsebos himzelf

het zadel is een half jaar oud.
ik ben er nu echt helemaal klaar mee
tuurlijk hoor je wel eens slechte verhalen maar dat is logies waar handwerk is worden wel eens foutjes gemaakt

ik dacht ook dat mijn zadel goed lag
want je vertrouwd er toch op als hun zeggen dat het goed zo is

dus wie wil er een mooie hulsebos
hij is te koop
want ik denk niet dat het ons nog een keer lukt om ons geld terug te krijgen
en heb ok geen zin in al dat gezeur het is ons woord tegen het zijne

Afbeelding

hij is echt onwijs mooi en zit heerlijk maar past apsoluut dus niet op mijn paard en ik kan wel vluiten naar me duure zadel

voor mij geen hulsebos meer ze denken het allemaal te weten
maar ik vertrouw ze niet meer

groetjes vanja

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 15:12

op onze manege zijn al een antal hulsebos zadels helemaal op maat gemaakt en wij zijn er erg tevreden over, ze liggen super en je kan ze helemaal naar je zin laten maken en het leer is ook van super kwaliteit.

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 16:14

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar een stalgenoot wel. Die had ook een Hulsebos aan laten meten. Zijzelf en de instructeur vonden 'm niet goed liggen, maar de man van Hulsebos zei "vertrouw nou maar gewoon op mij, het ligt prima". Enkele weken later zat het paard z'n rug helemaal in de kreukels en het was nog maar de vraag of het ooit weer goed zou komen.

Ik vind het moeilijk om hierover te oordelen. Als je vind dat het zadel niet goed ligt, dan neem je geen genoegen met het verkooppraatje van die man en die man heeft maar te veranderen waar jij om vraagt. Aan de andere kant blijkt dus wel dat degene die dat zadel heeft aangemeten dus eigenlijk de ballen verstand heeft van of het past of niet.

Ik oordeel zelf dus niet, want ik hoor ook zat goede verhalen. Maar dit soort verhalen is het wel waard om even in je overweging mee te nemen en om in ieder geval op je strepen te staan als je zelf niet tevreden bent!

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 16:23

Begin nu aardig te twijfelen eerlijk gezegd. Baal daar altijd van als je de gezondheid van je paard in handen van een ander moet leggen die pretenderen de experts te zijn op hun vakgebied. Hetzelfde met hoefsmeden..... kan er wel naar kijken maar een GOEDE hoefsmid zou meer moeten zien als ik.

Wat moet ik nou doen? Toch maar een ruiterhuis laten komen met een aantal Euroriding, Kieffer of andere zadels en die maar laten opvullen naar zijn rug?

Pfffff ik weet het niet meer..... wil gewoon het beste voor hem......

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 16:54

geen ervaring met hulsebos. Wel heb ik 6 weken geleden een daaleman laten aanmeten. Super fijne uitleg erbij gekregen en nu is het wachten op het zadel wat in theorie deze week klaar moet zijn. En deze zijn helemaal op maat gemaakt voor zowel paard als ruiter.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 17:21

Ik heb zelf geen ervaring met die zadels, maar heb ze wel gezien. Ik vind ze erg snel slijten.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 17:24

heb aantal x op een hulsbeos gereden,
op zich zit het niet vervelend,
maar rij hel snel door in het zadel, maqar dat kan ook aan het model liggen.

die wrongen zitten heerlijk

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 17:27

tja,, het spijt me te moeten zeggen dat ik ook GEEN GOEIE ervaringen heb met Hulsebos,
Vaak scheef (en niet zo zuinig ook) bomen breken snel, het probleem bij hulsebos is dat de zadels gewoon in Engeland door een fabriek gemaakt worden, ze komen in stukken aan bij Hulsebosch, die zet ze in elkaar (vaak scheef) en zet er hun eiegn naamplaatje op, kwaliteit leer enzo is erg goed, maar beetje krom

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 20:30

vannie schreef:
jah wat moet ik zeggen

ik WAS altijd heel erg blij met me hulsebos.

om een verhaal kort te maken
mijn zus heeft er vorig jaar ook een laten maken
één en al elende nadat ze 11 keer langs zijn geweest in 3 kwart jaar omdat het zadel gewoon echt niet goed lag lag scheef en niet zo'n beetje ook(en wij de schult ervan kregen )
is het afgehandelt omdat een kn wel goed recht lag hebben we ons geld terug gehad na erg veel gedoe

ik was al aan me 2e hulsebos bezig en was nog erg goed over ze te spreken ik had nog nooit problemen met mijn zadel gehad

totdat voorige week mijn paard behandelt werd door de heer van de meijden en zij dat het zadel echt bagger was dat het zadel op veel punten niet goed draagde en dat de boom veel te smal was en de kussens te dicht op elkaar .
ik heb er door een derde na laten kijken en die vertelde mij hetzelfde

het zadel is 2 maanden geleden nog helemaal nagekeken door de heer hulsebos himzelf

het zadel is een half jaar oud.
ik ben er nu echt helemaal klaar mee
tuurlijk hoor je wel eens slechte verhalen maar dat is logies waar handwerk is worden wel eens foutjes gemaakt

ik dacht ook dat mijn zadel goed lag
want je vertrouwd er toch op als hun zeggen dat het goed zo is

dus wie wil er een mooie hulsebos
hij is te koop
want ik denk niet dat het ons nog een keer lukt om ons geld terug te krijgen
en heb ok geen zin in al dat gezeur het is ons woord tegen het zijne

Afbeelding

hij is echt onwijs mooi en zit heerlijk maar past apsoluut dus niet op mijn paard en ik kan wel vluiten naar me duure zadel

voor mij geen hulsebos meer ze denken het allemaal te weten
maar ik vertrouw ze niet meer

groetjes vanja

Mooi zadel hoor. Maar heb je ook een foto van de onderkant? Ben wel benieuwd naar hoe de kussens er uit zien. Als het te smal is voor jouw paard, dan is het misschien voor veel meer paarden te smal.

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 23:23

Heb zelf ook een Hulsebos, de Ultemate II. Vindt het een heerlijk zadel. Had hiervoor een Kieffer en was hier niet geheel ontevreden over maar rij nu een tijdje de paarden van mijn instructrice en die heeft er ook een HB op liggen. Vond dit wel erg fijn rijden en heb er nu zelf dus ook 1 aangeschaft.
Over de service heb ik tot nu toe geen opmerkingen, ben netjes te woord gestaan en geholpen...

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 07:13

De zadels zien er aan de buitenkant vaak wel goed uit. Maar als je de binnenkant bekijkt zul je al snel zien wat er niet goed aan is. Dus voor mijn paarden nooit een hulsebos.