Wie rijdt er hier met een Pelham?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kreta

Wie rijdt er hier met een Pelham?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 10:00

Aangezien er sinds kort een nieuw paard bij ons op stal staat, die gewoonweg verkeerd bereden is en zeer stug is in de mond en snel onder je weg rent, werd mij aangeraden om met een pelham te gaan rijden!
naar is mijn vraag: wie rijdt er hier ook met een pelham en waarom?
wat zijn je ervaringen?

Tessebes

Re: Wie rijdt er hier met een Pelham?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 10:02

Bedoel je voor in de bak of voor buiten te rijden?

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 10:52

Vorige week ben ik in ermelo geweest en daar had marloes (schapendoes) ook zo'n bit bij zich.

misschien moet je haar een PM sturen, ik hoorde van haar alleen positieve reacties...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 11:39

ik heb ook jarenlang gereden met een pelham, wel met van die verbindingsstukjes tussen de ringen. De reden was ook, een onhoudbare fjord(GTI) en mijn eigen veiligheid had een hoge waarde in de weegschaal... Maar het is mij prima bevallen, toentertijd, je moet je alleen wel beseffen dat het een scheermes is, dus let heel goed op wat je vraagt met je handen, en probeer zoveel mogelijk met je benen op te vangen.

Het bit is zo scherp als de handen van de berijder.

Ben wel nu nog blijer dat ik na jaren eindelijk een watertrensje in meneer zijn mond kon hangen en hiermee gewoon kon buitenrijden. Gebruik het niet te lang, zou ik zo zeggen, en alleen als het echt moet! ( dus bv alleen met buitenrijden, verkeer etc..)