Muilkorf?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Heb jij het ooit gezien?

ja
Geen stemmen
nee
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 0

wizewo

Muilkorf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-05 17:02

Op indoor Brabant zag ik Rodrigo Pessoa springen met een soort van muilkorf(zoals bij een hond maar dan anders.) Volgens mij was het een voskleurige hengst (is al een tijdje geleden...) waarvan ik de naam niet meer weet.

Ik neem aan dat het gebruikt werd tegen het bijten... maar naar andere paarden tijdens het inrijden of juist naar de ruiter(dacht hem wel zo'n soort beweging te zien maken)?

Ik had het nog nooit gezien iig en ook de mensen rondom ons niet. Ik heb geen intentie om het te gebruiken of er het goed of af te keuren maar ben gewoon nieuwsgierig naar de reden.

Wie weet hier meer over?

sorry als het fout staat

ladyAn

Re: Muilkorf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 17:17

Moet je maar s bij divoza kijken bij 'shop' onder 'stal, weide'. Daar staat dat het is tegen bijten en luchtzuigen. Ik heb zoiets nog nooit onder het rijden gezien. Ik dacht dat het meer was voor op stal.

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-05 17:31

ik had de indruk, maar kan gezichtbedrog zijn, dat het echt aan de neusriem zat en het was echt tijdens het rijden(springen he) maar het ziet er wel ongveer zo uit volgens mij.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 18:35

Mijn paard droeg een muilkorf toen ik haar kreeg, tegen het kribbebijten. Ik vond het een rotgezicht en bovendien vond ze weer een piepklein gaatje om doorheen te bijten. De korf was te groot voor de drinkbak, dus moest er met emmers water worden ge-emmerd en de kans dat ze ergens aan bleef hangen was ook groot. Ik vond het dus geen succes.

Op een niet nader te benoemen manege heb ik weleens in de lessen een pony met een muilkorfje om gezien; die scheen andere pony's in de staart of kont te bijten.
Dus heel gek is het niet hoor, en het is ook niet onvriendelijk op pijnlijk volgens mij, het ziet er alleen erger (en gevaarlijker) uit dan het is.